Skocz do zawartości

Cieknący komin


jarek.s

Recommended Posts

Witam,
Mam nietypowy problem przynajmniej mi się tak wydaje.Mam podłączony piec gazowy do komina ze stali kwasoodpornej i dzieje się dziwna rzecz , a mianowicie w miejscu połaczenia rury pieca z kominem wycieka mi kondensat który ścieka mi po ścianie w kotłowni tak samo wycieka mi przy drzwiczkach wyczystki.
Dlaczego tak się dzieje i jak temu zapobiec?
Link do komentarza
Cytat

Witam,
Mam nietypowy problem przynajmniej mi się tak wydaje.Mam podłączony piec gazowy do komina ze stali kwasoodpornej i dzieje się dziwna rzecz , a mianowicie w miejscu połaczenia rury pieca z kominem wycieka mi kondensat który ścieka mi po ścianie w kotłowni tak samo wycieka mi przy drzwiczkach wyczystki.
Dlaczego tak się dzieje i jak temu zapobiec?


U mnie jak montowali rury to zrobili nieznaczny spadek w kierunku komina tak że skropliny wracają (o ile są) do komina Może u ciebie połączyli kielichami w odwrotną stronę skoro wycieka na zewnątrz. Tyko dziwi mnie ta wyczystka? U mnie w miejsce wyczystki wstawiony jest skraplacz z rurką do odprowadzenia skroplin. Musisz mieć komin bardzo zimny skoro ci cieknie po ścianach (może trzeba by go uszczelnić od góry po zewnętrznej, jeżeli rura jest wstawiona w komin murowany). U mnie cały czas jest sucho nawet jak były temperatury na plusie i dużym minusie.
Link do komentarza
Skraplanie się kondensatu w stalowym kominie jest zjawiskiem prawidłowym.Taki komin powinien mieć ;
-denko z rurką poniżej wejścia rury z kotła w komin (najtańsze i najlepsze rozwiązanie) Przez tą rurkę kondensat spływa do kanalizacji lub naczynia.
-wyczystkę z drzwiczkami (rozwiązanie drogie i nie potrzebne) na dnie komina ale również połączoną rurką spływową z kanalizacją.
Jeśli woda nie ma jak spłynąć z dna komina,to wiadomo,że przeleje się przez drzwiczki.
Prawdopodobnie,albo zatkał się spływ w wyczystce,albo tego spływu w ogóle nie ma.Trzeba tam włożyć łapkę i pomacać,czy przy dnie jest otworek,i ewentualnie wybrać stamtąd śmieci,zdechłe nietoperze itp.
A na połączeniu rur wycieka dlatego,że,jak czytamy powyżej,rura jest pochylona w złym kierunku.
Kocioł gazowy potrafi wyprodukować kilkanaście litrów kondensatu na dobę.
Link do komentarza
Cytat

Witam,
Mam nietypowy problem przynajmniej mi się tak wydaje.Mam podłączony piec gazowy do komina ze stali kwasoodpornej i dzieje się dziwna rzecz , a mianowicie w miejscu połaczenia rury pieca z kominem wycieka mi kondensat który ścieka mi po ścianie w kotłowni tak samo wycieka mi przy drzwiczkach wyczystki.
Dlaczego tak się dzieje i jak temu zapobiec?



Na połączeniach rur występują nieszczelności lub zostały one połączone w niewłaściwy sposób (kielichami do dołu). Nie wykluczone, że może również następować kondensacja pary wodnej na zewnętrzne stronie rur bądź przecieki na wylocie z komina. Naprawa prawdopodobnie będzie wiązać się z koniecznością wyjęcia wkładu i zamontowania go od nowa.
Link do komentarza
Cytat

Na połączeniach rur występują nieszczelności lub zostały one połączone w niewłaściwy sposób (kielichami do dołu). Nie wykluczone, że może również następować kondensacja pary wodnej na zewnętrzne stronie rur bądź przecieki na wylocie z komina. Naprawa prawdopodobnie będzie wiązać się z koniecznością wyjęcia wkładu i zamontowania go od nowa.


Witam,
Rury mam dobrze połączone bo sprawdzałem pozatym na scianach nigdzie nie ma plam cieknie tylko w miejscu połączenia rury z pieca z trójnikiem komina no i spod drzwiczek wyczystki ,a dzisiaj rano zauważyłem że skropliny wyciekły przy piecyku.
Link do komentarza
Czy możliwe było by lekkie podniesienie kolanka wychodzącego z kotła i ustabilizowanie go w takiej pozycji?Oczywiście nie za dużo,max. 2-3cm.Chodzi o to,żeby zrobić spadek w stronę komina.
Przypomina mi się,że kiedyś miałem podobny problem z cieknącą wyczystką.Powodem była wadliwa konstrukcja okolic drzwiczek wewnątrz komina.
Poradziłem sobie w bardzo prosty sposób.Nad otworem na drzwiczki,po wewnętrznej stronie komina zrobiłem silikonem takie maznięcie w kształcie odwróconego V i woda opływała już po tym silikonie i nie szła w otwór.
Oczywiście trzeba to robić przy suchym kominie w tej okolicy.
Link do komentarza
Cytat

Czy możliwe było by lekkie podniesienie kolanka wychodzącego z kotła i ustabilizowanie go w takiej pozycji?Oczywiście nie za dużo,max. 2-3cm.Chodzi o to,żeby zrobić spadek w stronę komina.
Przypomina mi się,że kiedyś miałem podobny problem z cieknącą wyczystką.Powodem była wadliwa konstrukcja okolic drzwiczek wewnątrz komina.
Poradziłem sobie w bardzo prosty sposób.Nad otworem na drzwiczki,po wewnętrznej stronie komina zrobiłem silikonem takie maznięcie w kształcie odwróconego V i woda opływała już po tym silikonie i nie szła w otwór.
Oczywiście trzeba to robić przy suchym kominie w tej okolicy.



Niezły pomysł dzisiaj spróbuję z tym kolanem.
Link do komentarza
Witam
No i udało się nagiołem kolano tak żeby spadek był w strone komina co prawda wyszedł mi poziom bo aż tak nie chciało sie nagiąć i oprócz tego uszczelniłem połączenie silikonem no i narazie już 2 dni nie cieknie. Teraz muszę uszczelnić wyczystkę.
Dzięki za rady.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...