Skocz do zawartości

Jaką grubością styropianu ocieplić ścianę porotherm 38


Recommended Posts

Napisano
Prośba o poradę jak w temacie. Przymierzam się do 10cm. Czy to nie jest za dużo. Słyszałem, że jak się przesadzi z grubością styropianu na ścianie keramzytowej to może być kłopot ze skraplaniem się wilgoci w ścianie. Moja jest z porothermu.

Pozdrawiam
Mariusz
Napisano
nie jestem fachowcem, ale z tego co czytam w poradnikach powinno wystarczyc. 10-12 cm.
wazne aby policzyc jaki bedzie wspolczynnik przenikania ciepla w sumie dla sciany z poro38+styropian10 lub styropian12 + dojdzie to tego cienkowarstwowy tynk.
Napisano
Cytat

Przymierzam się do 10cm. Czy to nie jest za dużo.



Za dużo???? Będziesz potrzebował 2.5* tyle

Cytat

Słyszałem, że jak się przesadzi z grubością styropianu na ścianie keramzytowej to może być kłopot ze skraplaniem się wilgoci w ścianie. Moja jest z porothermu.



Ale Ty nie masz keramzytu tylko garnki gliniane, więc problemu nie będzie icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Prośba o poradę jak w temacie. Przymierzam się do 10cm. Czy to nie jest za dużo. Słyszałem, że jak się przesadzi z grubością styropianu na ścianie keramzytowej to może być kłopot ze skraplaniem się wilgoci w ścianie. Moja jest z porothermu.

Pozdrawiam
Mariusz




Według danych producenta nie trzeba ocieplać.
jestem w podobnej sytuacji z tym że ja zastanawiam się nad grubością styropianu (8cm 5cm) Na chwilę obecną stawiam na 5cm, ponieważ nikt nie jest w stanie mi wytłumaczyć dlaczego bojler, terma lodówka mają izolację ok 3-5cm i nie przepuszczają ciepła na zewnątrz a styropian 5 cm miał by to robić. Porotherm jest ceramiką czyli się nagrzewa od wewnątrz (zasada jak przy piecu kaflowym). Jeżeli ma izolację od zewnątrz zaczyna ciepło oddawać. Z tego też powodu mówi się że jest cieplejszy.

Wracając do tematu jak są wyliczane te dziwne grubości styropianu ? Od znajomych słyszę Ty musisz dać najmniej 10cm.
Następna sprawa podobno na porotherm powinno dawać się watę a nie styropian, ominięciem jest położenie wewnętrznych tynków gipsowych (tak mam).

Z autopsji mogę powiedzieć że przy mrozach ok -20 st C piec miałem ustawiony na 55 st C wewnątrz miałem 23st C.
Jaki wniosek z tego ? że zbędnym jest ładowanie 10cm styropianu co podnosi koszt i tak już wygórowany ze względu na materiał wykorzystany do stawiania murów.
Napisano
Cytat

Wracając do tematu jak są wyliczane te dziwne grubości styropianu ? Od znajomych słyszę Ty musisz dać najmniej 10cm.
Następna sprawa podobno na porotherm powinno dawać się watę a nie styropian, ominięciem jest położenie wewnętrznych tynków gipsowych (tak mam).



No cóż, z tego co rozczajałem, to współczynnik przenikalności ciepła dla porothermu 38 wynosi ok 0,4. A styropianu jest ok. dziesięć razy mniejszy ok. 0,04, czyli faktycznie pustaki nagrzeją sie praktycznie do temperatury wnętrza i ewentualnie zassane ciepło będą zwracać do środka, bo z drugiej strony będzie skutecznie izolował styropian. Tak na zdrowy rozum to dwukrotnie grubszy styropian pewne da w przybliżeniu dwa razy mniejszy współczynnik (?). Ale cieńszy styropian będzie miał tylko pięć razy mniejszy współczynnik i wtedy ok 20% pójdzie z ciepła w pustakach na zewnątrz, a 80% do środka.

Problem mam jeszcze taki, że wkrótce montaż okien i muszą coś powiedzieć o grubości styropianu, aby odpowiednio głęboko wstawili okna, bo dalej nie wiem ile ma 5cm, a ile 10cm tego współczynnika. Pewnie znowu zależy od producenta.


Pozdrawiam
Mariusz
Napisano
Cytat

bo dalej nie wiem ile ma 5cm, a ile 10cm tego współczynnika.


5 cm. 0,704
10 cm 0,375
Teraz rozumiesz dlaczego mówiłem, że beziesz potrzebował dużo więcej niż napisałeś?
W projekcie mam na porotherm 12 cm styro co daje U=0,24 dla mnie to mało. Dla porównania powiem Ci, że ja planuję ściany 0,13 albo 1,1.

Pozdrawiam kolegów na bakier z matematyką i tych co lubią lodówki icon_biggrin.gif Ciekaw jestem tylko czy chcielibyście płacić za ogrzanie domu proporcjonalnie tyle co za pracę lodówki LOL!
Napisano
Cytat

5 cm. 0,704
10 cm 0,375
Teraz rozumiesz dlaczego mówiłem, że beziesz potrzebował dużo więcej niż napisałeś?
W projekcie mam na porotherm 12 cm styro co daje U=0,24 dla mnie to mało. Dla porównania powiem Ci, że ja planuję ściany 0,13 albo 1,1.

Pozdrawiam kolegów na bakier z matematyką i tych co lubią lodówki icon_biggrin.gif Ciekaw jestem tylko czy chcielibyście płacić za ogrzanie domu proporcjonalnie tyle co za pracę lodówki LOL!



To 0,04 to wzięło mi się z parametrów styropianu, ale oni lambda najwyraźniej podają dla styropianu o grubości 1m, a dopiero poniżej w tabeli opór dla poszczególnych grubości i faktycznie wychodzi w klasycznym styropianie 10 cm lamba = 0,4.
Przy takim rozkładzie lambda wraca mój pierwszy problem, przy -20 na zewnątrz i plus 20 w środku zero stopni wychodzi na połączeniu, czyli może w części ceramicznej muru 6temperatura wahać się wokół punktu rosy i tym samym skraplać się woda z powietrza. W końcu to pustaki z powietrzem. Jest jakiś platinum styropian i ma dla 10 cm lamba=0,33, co podnosiłoby o kilka stopni temperaturę muru i może wystarczyłoby. Ale jak mur ma 0,4 i styr. 0,33 to całość ma dopiero 0,18. Obawiam się , że aby osiągnąć 0,11 to musiałbym dać 30cm styropianu, zabraknie mi miejsca na balkonie icon_smile.gif.

Ale z drugiej strony ludzie nie roztkliwiają się tak nad tym i walą te 10, 8, czy 5 lub wcale cm styropianu, a jakoś nie słychać aby były problemy z wilgotnym murem, więc coś nie tak główkuję.

Pozdrawiam
Napisano
Z tym wilgotnym murem to trochę przesada. Od wewnątrz wystarczy dobra wentylacja a od zewnątrz sam się wentyluje.
Wartości jakie podawałem to U.
Polecam programik UPONOR - można w nim zdefiniować sobie przegrodę i na wykresie zobaczyć jak się będzie temperatura w ścianie rozkładać.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Blaty i stoły z litego drewna to inwestycja na lata – piękne, naturalne i trwałe, pod warunkiem że zadbamy o ich prawidłową ochronę i pielęgnację. Produkty Osmo oparte na naturalnych olejach i woskach od lat cieszą się uznaniem wśród stolarzy, projektantów wnętrz i użytkowników, którzy oczekują nie tylko estetyki, ale także bezpieczeństwa w codziennym użytkowaniu. Poniżej prezentujemy sprawdzone rozwiązania Osmo dedykowane do blatów kuchennych i stołów:   1. Top-Olej do blatów kuchennych 3028 Jedwabisty Połysk (0,5 L)    Bestseller wśród produktów Osmo Top-Olej 3028 to specjalistyczna powłoka ochronna do blatów kuchennych, stołów i innych powierzchni roboczych z drewna. Łączy w sobie zalety naturalnych olejów i wosków, tworząc odporną na wodę i plamy warstwę, która jednocześnie pozwala drewnu oddychać. wykończenie: jedwabisty połysk – podkreśla naturalny rysunek drewna, nadając mu elegancji, przeznaczenie: blaty kuchenne, stoły, deski robocze, meble, bezpieczeństwo: dopuszczony do kontaktu z żywnością, idealny do kuchni, łatwa aplikacja: nakładany pędzlem lub wałkiem, schnie równomiernie, nie tworząc plam. To idealne rozwiązanie dla osób, które chcą nadać swojemu blatowi nie tylko estetyczne wykończenie, ale również skuteczną ochronę przed wilgocią i zabrudzeniami.   2. Zestaw pielęgnacyjny do blatów kuchennych i roboczych 177   Bestseller i praktyczny wybór Regularna konserwacja blatów olejowanych to klucz do ich trwałości. Zestaw pielęgnacyjny Osmo 177 zawiera wszystkie niezbędne akcesoria i środki do: czyszczenia powierzchni z codziennych zabrudzeń, odświeżenia powłoki olejowej, drobnej renowacji bez konieczności całkowitego szlifowania blatu. Dzięki niemu blat pozostaje gładki, odporny na wodę i łatwy w utrzymaniu. To doskonałe rozwiązanie zarówno do bieżącej pielęgnacji, jak i okresowego odnowienia powierzchni.   3. Płyn do czyszczenia w sprayu 8026 Bezbarwny (0,5 L)   Bestseller w kategorii „Czyszczenie i pielęgnacja” Codzienna pielęgnacja blatów kuchennych nie musi być skomplikowana. Płyn Osmo 8026 w wygodnym sprayu został opracowany z myślą o bezpiecznym i skutecznym czyszczeniu powierzchni olejowanych. przeznaczenie: wszystkie powierzchnie drewniane wykończone olejem, właściwości: delikatnie czyści, nie niszcząc powłoki ochronnej, bezbarwny i neutralny – nie zmienia koloru drewna, wygodna aplikacja – wystarczy spryskać i przetrzeć miękką ściereczką. Dzięki regularnemu stosowaniu blat pozostaje higieniczny, odporny na plamy i zachowuje swój naturalny wygląd.   Produkty Osmo do blatów kuchennych i stołów drewnianych to kompleksowe rozwiązanie: Top-Olej 3028 – zapewnia ochronę i piękne wykończenie, Zestaw pielęgnacyjny 177 – ułatwia konserwację i odnawianie powierzchni, Płyn do czyszczenia 8026 – dba o codzienną higienę i świeżość blatów. Dzięki nim drewniane blaty stają się odporne na wilgoć, plamy i zabrudzenia, a jednocześnie zachowują naturalny urok drewna. To inwestycja w trwałość i estetykę na lata.  
    • Raczej nie jest, ale pewności nie ma. Wypadałoby pobrać próbki wody z rury przed zaworem antyskażeniowym, albo przed reduktorem i porównać z próbką wody pobranej z kranu. Poza tym przeglądnąć wszystkie elementy związane z podłączeniem do wodociągu - może tam się cos zatrzymało? zresztą, okresowo zawsze warto przyglądać się wszystkiemu w okolicy licznika wody, bo to miejsce bardzo narażone na awarie.
    • No i super Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...