Skocz do zawartości

Docieplenie sufitu na ganku


Recommended Posts

Napisano

Witam,

 

To mój pierwszy post, więc mam nadzieję, że piszę go w dobrym miejscu - jeśli nie, to proszę o nakierowanie, gdzie go przenieść.

 

Sytuacja jest następująca. Dom z lat 60-tych. Ściany zewnętrzne ocieplone kilkanaście lat temu styropianem 5cm. Ganek (wiatrołap) znajduje się nad wejściem do piwnicy, a nad nim jest zadaszony balkon.

Na samym ganku nie ma żadnego ogrzewania. Niedawno zostały na nim wymienione: okno (z metalowego, takiego gospodarczego, na PCV) oraz drzwi (ze starych drewnianych na ALU-drewno). Oczywiście różnica temperatury przed/po wymianie duża - nie wiem dokładnie, bo w ostatnim czasie nie było dużych mrozów, ale teraz na pewno jest kilka stopni więcej. Pojawiło się jednak inne zjawisko - skropliny na oknie oraz na wkładce zamka. To chyba naturalne zjawisko?

 

I teraz sedno problemu. Ściany ganku są ocieplone, jednakże sufit nie posiada żadnej dodatkowej izolacji cieplnej - jest to po prostu strop betonowy, na którym prawdopodobnie nie ma żadnej dodatkowej izolacji - być może jest warstwa papy w środku. Wiem, że na pewno podczas remontu balkonu (przynajmniej tak twierdził wykonawca) została wykonana izolacja wodna (płynna folia), a na to położone płytki. W przeszłości balkon delikatnie przeciekał i woda dostawała się na ganek, jednakże po remoncie problem ustał - zakładam, że wszystko jest OK, jednakże nie mogę wykluczyć, że problem nie pojawi się ponownie.

 

Nie mam żadnego wykształcenia ani wiedzy budowlanej, ale większość "drobnych" napraw/remontów w domu robię sam i w tym wypadku chciałbym ocieplić sufit, ale...

1. Nie wiem, czy można to zrobić oraz czy jest sens to robić (czy przyniesie to jakiś efekt).

2. Od zewnątrz nie ma technicznie takiej możliwości (oczywiście przy dużych funduszach pewnie by się dało, ale wiązałoby się to zapewne z remontem balkonu).

3. Pozostaje ocieplenie od środka, ale nie wiem czy można go wykonać (z punktu widzenia poprawności i ewentualnych konsekwencji).

4. Nie wiem w razie czego, jakiego materiału użyć. Mam wrażenie, że zwiększyła się wilgotność na ganku i nie wiem, jaki materiał nadaje się do takich warunków. 

4. Jeśli do ocieplenia można byłoby wykorzystać wełnę mineralną szklaną, to jaka powinna być kolejność warstw? Patrząc od sufitu - wełna, folia paroprzepuszczalna, płyty GK? Czy powinno to zupełnie inaczej wyglądać? Ocieplałem już poddasze i wydaje mi się, że tam wyszło wszystko ok, jednakże tutaj jest zupełnie inna sytuacja (tam wełna miała jak "oddychać", a tu zostałaby szczelnie zamknięta i nie wiem czy może to tak wyglądać...).

 

Proszę o poradę, co najlepiej w takiej sytuacji zrobić. Jeśli będą potrzebne dodatkowe informacje, to jeśli tylko będę wiedział to odpiszę. Mogę również w razie czego dorzucić jakieś zdjęcia.

 

W załączniku odręczny, przybliżony schemat jak to wygląda.

Schemat_ganek.jpg

Napisano

Mam identycznie, być może dom też z tych lat, nigdy z żoną w to się nie zagłębialiśmy, ale nie ma żadnego tarasu na gankiem. Natomiast teściowa zainwestowała z 10 lat temu w panele między innymi na ganku, pod którymi jest 2 cm styropianu, na suficie też. Nie chcę wiedzieć co jest pod tym styropianem, ale wiem że jest pleśń. Teraz został przykryty 15cm styropianu i być może sytuacja się zmieni, ale na razie tego nie ruszamy. Bez względu na to czy pomieszczenie jest ogrzewane czy nie, jak para nie ma się gdzie wydostać, zawsze będzie się skraplać. Natomiast ocieplenie nieogrzewanego ganku prawie nic nie da. Po wymianie drzwi wejściowych, na korytarzu jest deko cieplej, przynajmniej nie dmucha przez te drugie drzwi. Lepiej według mnie zainwestować w miarę porządne drzwi jedne i drugie. Zawilgocenie od zalania bym wykluczył, po jednym lecie powinno wyschnąć.



Napisano

Mostek jest przez schody, strop nad gankiem może jeszcze strop zejście do piwnicy.

Nie da się już prawidłowo ocieplić, zamknąć izolacji - duże koszty.

Na strop na ganku, od spodu, trzeba przykleić  10 cm styropianu i na to siatka na klej, gips szpachlowy, farba. 

Potrzebna też wentylacja nawiewno-wywiewna. 

5 cm styropianu na ścianach to za mało, minimum 12 cm potrzebne, żeby ściany za styropianem ni pleśniały.  

Napisano
56 minut temu, animus napisał:

 Na strop na ganku, od spodu, trzeba przykleić  10 cm styropianu i na to siatka na klej, gips szpachlowy, farba. 

 

Przykleić to mało, trzeba przykręcić!!!!

 

Tu nie przykręcili

 

image.png

Napisano
6 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

styropianowe nakładki na okno i zamek.

To wtedy znajdzie się inne zimne miejsce i tam para wodna będzie kondensować...

Zrobiłeś zamknięte, SZCZELNE pomieszczenie, w którym kisi się wilgoć... Bez WENTYLACJI żadne ocieplenie nie pomoże, z jeszcze może zaszkodzić...

 

Albo zainstaluj tam osuszacz jakiś dobry i wydajny z odprowadzeniem skroplin poza ganek :yahoo:

automatycznie załączający się po osiągnięciu szkodliwej wilgotności...

Napisano
21 godzin temu, retrofood napisał:

Przykleić to mało, trzeba przykręcić!!!!

Tu nie przykręcili.

Do tego są kołki, które się wbija. :icon_cool:

Sama czynność to potocznie kołkowanie, kotwienie styropianu. 

Ale faktycznie zrobili bubla, na stare tynki, na placki nie trzyma za długo.  

W nowym budownictwie taka fuszerka mogłaby im się udać. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...