Skocz do zawartości

Rant w pustaku


Recommended Posts

Napisano

Po pierwsze - opisz całą sytuację dokładnie. Po co i na co Ci taka wartość. Po drugie, bloczki komórkowe z lat 80-tych to mnóstwo wytwórni, jedną z nich miałem na swoim podwórku. I samodzielnie wyprodukowałem ponad 600 (sześćset) sztuk. Więc ilu producentów, ile serii wyrobów, tyle wartości wytrzymałości.

Napisano

Dawniej stropy leżały bez problemów i o ile mnie oczy nie mylą, to leżą nadal. Bo mijam codziennie co najmniej kilka takich budynków, znaczy zbudowanych z takich pustaków. A jeden to nawet mam na podwórku.

 

PS. Że Starowolskimi to nie słyszałem, ale że produkował podobne Kolbet w Stalowej Woli (później Prefabet), to wiem.

Napisano
17 godzin temu, krzysieczox3 napisał:

Przykładowo jak by leżał strop na tej ścianie.

Strop miałby leżeć NA ŚCIANIE, czy na tym WGŁĘBIENIU?

 

17 godzin temu, retrofood napisał:

opisz całą sytuację dokładnie

Jakiś plan, albo szkic, fotka...

Napisano

Na takich wgłębieniach to się opierało strop łukowy. 

Prosiłem, byś nie cedził informacji, ale jesteś tajemniczy jakbyś u Kamińskiego i Wąsika pracował. Szukaj więc informacji na portalu wrozka.pl

Napisano

Oprzeć płytę stropu monolitycznego,na tych 8 cm wieniec dokoła schowany w stropie .

 

A jak obliczyć taką wytrzymałość pustaka 24 który ma wcięcie 8 cm na oparcie stropu,ile on wytrzyma.

Napisano
1 godzinę temu, krzysieczox3 napisał:

Proszę o konkretną odpowiedź.

 

Konkretne odpowiedzi można podać wtedy, gdy ma się do dyspozycji konkretne dane. a my mamy jedynie wymiar szpary. To jest zdecydowanie za mało.

Napisano
Dnia 2.02.2022 o 13:40, krzysieczox3 napisał:

Oprzeć płytę stropu monolitycznego,na tych 8 cm wieniec dokoła schowany w stropie .

 

A jak obliczyć taką wytrzymałość pustaka 24 który ma wcięcie 8 cm na oparcie stropu,ile on wytrzyma.

To chcesz zrobić wieniec szerokości 8 cm? No bo tyle sie wetniesz w pustaka.

 

1. Przede wszystkim powinieneś mieć kontruktora na miejscu i jego zapytać - na miejscu. On też obliczy parametry stropu - grubość, zbrojenie, oparcie.

Strop żelbetowy - to poważna konstrukcja - w dodatku taka dobudowywana.

 

2. Wieniec leży na murze i ma m.in. rozłożyć równo na nim ciężar stropu. Ten wieniec mam mieć szerokość wcięcia w mur - tj 8 cm? Moim zdaniem malo.

Poza tym na pustakach to powinno być przynajmniej 12 cm (nigdy nie wiadomo, ile one wytrzymają).

Ale - zależy to też od rozpiętości, ciężaru stropu. i od obciążenia na nim -  użytkowego i faktycznego.

 

Napisano
2 minuty temu, krzysieczox3 napisał:

Rozpiętość 7.2 szerokości ,podparcie na środku ścianą.

:zalamka::wallbash:

 

1 godzinę temu, zenek napisał:

Przede wszystkim powinieneś mieć kontruktora na miejscu i jego zapytać - na miejscu. On też obliczy parametry stropu - grubość, zbrojenie, oparcie.

 

krzysieczoksie! dotarło???

Napisano

Głębokość oparcia płyt

Płyta powinna być oparta na podporze w taki sposób, aby zapewnić możliwość prawidłowego zakotwienia prętów zbrojeniowych. Ponadto głębokość oparcia płyty nie powinna być mniejsza niż:

80 mm w przypadku oparcia płyt na murze lub ścianie z betonu lekkiego bądź zwykłego klasy C12/15,

60 mm dla płyt opartych na ścianie z betonu zwykłego o klasie nie większej niż C12/15,

40 mm w przypadku płyt opartych na konstrukcji stalowej.

UWAGA: W przypadku płyt posiadających zbrojenie górne przewidziane do zabetonowania razem z wieńcem żelbetowym, dopuszcza się zmniejszenie głębokości oparcia płyt o 20 mm. Oparcie płyt w takiej sytuacji nie może być jednak mniejsze niż 40 mm.

Napisano
22 godziny temu, krzysieczox3 napisał:

Rozpiętość 7.2 szerokości ,podparcie na środku ścianą.

No to nie masz wyjścia.

Konstruktor jest niezbędny.

22 godziny temu, krzysieczox3 napisał:

Głębokość oparcia płyt

No i teraz to piszesz o stropie prefabrykowanym z płyt.

Tyle, że płyty sa oparte pośrednio na scianie na wieńcu. A wieniec jest głębiiej oparty na ścianie, niż plyta. 

Z twojego tekstu wynikało, że  zamierzasz wyciąć w murze tylko 8 cm.

Gdzie miejsce na wieniec?

Nie za bardzo też wiadomo - dlaczego chcesz wycinać tylko 8 cm?

Napisano
2 godziny temu, krzysieczox3 napisał:

jest to budynek istniejący

To może teraz zacznij od początku;

Napisz gdzie, co i po co chcesz w tym budynku zrobić...

 

Sączysz te informacje, skąpisz ich -widzisz, że ludzie chcą Ci coś podpowiedzieć, ale nie wiedzą o co chodzi...

 

 

 

Dnia 7.02.2022 o 12:20, krzysieczox3 napisał:

na ścianie z betonu zwykłego

A czy nie widzisz różnicy (w wytrzymałości) pomiędzy ścianą z betonu zwykłego, a ścianą, której materiał to:

 

Dnia 1.02.2022 o 18:07, krzysieczox3 napisał:

Pustak bloczek komórkowy z lat 80

???

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...