Skocz do zawartości

Rant w pustaku


Recommended Posts

Napisano

Po pierwsze - opisz całą sytuację dokładnie. Po co i na co Ci taka wartość. Po drugie, bloczki komórkowe z lat 80-tych to mnóstwo wytwórni, jedną z nich miałem na swoim podwórku. I samodzielnie wyprodukowałem ponad 600 (sześćset) sztuk. Więc ilu producentów, ile serii wyrobów, tyle wartości wytrzymałości.

Napisano

Dawniej stropy leżały bez problemów i o ile mnie oczy nie mylą, to leżą nadal. Bo mijam codziennie co najmniej kilka takich budynków, znaczy zbudowanych z takich pustaków. A jeden to nawet mam na podwórku.

 

PS. Że Starowolskimi to nie słyszałem, ale że produkował podobne Kolbet w Stalowej Woli (później Prefabet), to wiem.

Napisano
17 godzin temu, krzysieczox3 napisał:

Przykładowo jak by leżał strop na tej ścianie.

Strop miałby leżeć NA ŚCIANIE, czy na tym WGŁĘBIENIU?

 

17 godzin temu, retrofood napisał:

opisz całą sytuację dokładnie

Jakiś plan, albo szkic, fotka...

Napisano

Na takich wgłębieniach to się opierało strop łukowy. 

Prosiłem, byś nie cedził informacji, ale jesteś tajemniczy jakbyś u Kamińskiego i Wąsika pracował. Szukaj więc informacji na portalu wrozka.pl

Napisano

Oprzeć płytę stropu monolitycznego,na tych 8 cm wieniec dokoła schowany w stropie .

 

A jak obliczyć taką wytrzymałość pustaka 24 który ma wcięcie 8 cm na oparcie stropu,ile on wytrzyma.

Napisano
1 godzinę temu, krzysieczox3 napisał:

Proszę o konkretną odpowiedź.

 

Konkretne odpowiedzi można podać wtedy, gdy ma się do dyspozycji konkretne dane. a my mamy jedynie wymiar szpary. To jest zdecydowanie za mało.

Napisano
Dnia 2.02.2022 o 13:40, krzysieczox3 napisał:

Oprzeć płytę stropu monolitycznego,na tych 8 cm wieniec dokoła schowany w stropie .

 

A jak obliczyć taką wytrzymałość pustaka 24 który ma wcięcie 8 cm na oparcie stropu,ile on wytrzyma.

To chcesz zrobić wieniec szerokości 8 cm? No bo tyle sie wetniesz w pustaka.

 

1. Przede wszystkim powinieneś mieć kontruktora na miejscu i jego zapytać - na miejscu. On też obliczy parametry stropu - grubość, zbrojenie, oparcie.

Strop żelbetowy - to poważna konstrukcja - w dodatku taka dobudowywana.

 

2. Wieniec leży na murze i ma m.in. rozłożyć równo na nim ciężar stropu. Ten wieniec mam mieć szerokość wcięcia w mur - tj 8 cm? Moim zdaniem malo.

Poza tym na pustakach to powinno być przynajmniej 12 cm (nigdy nie wiadomo, ile one wytrzymają).

Ale - zależy to też od rozpiętości, ciężaru stropu. i od obciążenia na nim -  użytkowego i faktycznego.

 

Napisano
2 minuty temu, krzysieczox3 napisał:

Rozpiętość 7.2 szerokości ,podparcie na środku ścianą.

:zalamka::wallbash:

 

1 godzinę temu, zenek napisał:

Przede wszystkim powinieneś mieć kontruktora na miejscu i jego zapytać - na miejscu. On też obliczy parametry stropu - grubość, zbrojenie, oparcie.

 

krzysieczoksie! dotarło???

Napisano

Głębokość oparcia płyt

Płyta powinna być oparta na podporze w taki sposób, aby zapewnić możliwość prawidłowego zakotwienia prętów zbrojeniowych. Ponadto głębokość oparcia płyty nie powinna być mniejsza niż:

80 mm w przypadku oparcia płyt na murze lub ścianie z betonu lekkiego bądź zwykłego klasy C12/15,

60 mm dla płyt opartych na ścianie z betonu zwykłego o klasie nie większej niż C12/15,

40 mm w przypadku płyt opartych na konstrukcji stalowej.

UWAGA: W przypadku płyt posiadających zbrojenie górne przewidziane do zabetonowania razem z wieńcem żelbetowym, dopuszcza się zmniejszenie głębokości oparcia płyt o 20 mm. Oparcie płyt w takiej sytuacji nie może być jednak mniejsze niż 40 mm.

Napisano
22 godziny temu, krzysieczox3 napisał:

Rozpiętość 7.2 szerokości ,podparcie na środku ścianą.

No to nie masz wyjścia.

Konstruktor jest niezbędny.

22 godziny temu, krzysieczox3 napisał:

Głębokość oparcia płyt

No i teraz to piszesz o stropie prefabrykowanym z płyt.

Tyle, że płyty sa oparte pośrednio na scianie na wieńcu. A wieniec jest głębiiej oparty na ścianie, niż plyta. 

Z twojego tekstu wynikało, że  zamierzasz wyciąć w murze tylko 8 cm.

Gdzie miejsce na wieniec?

Nie za bardzo też wiadomo - dlaczego chcesz wycinać tylko 8 cm?

Napisano
2 godziny temu, krzysieczox3 napisał:

jest to budynek istniejący

To może teraz zacznij od początku;

Napisz gdzie, co i po co chcesz w tym budynku zrobić...

 

Sączysz te informacje, skąpisz ich -widzisz, że ludzie chcą Ci coś podpowiedzieć, ale nie wiedzą o co chodzi...

 

 

 

Dnia 7.02.2022 o 12:20, krzysieczox3 napisał:

na ścianie z betonu zwykłego

A czy nie widzisz różnicy (w wytrzymałości) pomiędzy ścianą z betonu zwykłego, a ścianą, której materiał to:

 

Dnia 1.02.2022 o 18:07, krzysieczox3 napisał:

Pustak bloczek komórkowy z lat 80

???

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...