Skocz do zawartości

Problem z attyką w dachu


Recommended Posts

Witam

Mam problem z attyką w dachu... Problem polega na tym że na rogu 
ścianki attykowej z tyłu  mam przeciek widoczny  na zamieszczonych zdjęciach... Było to kilka razy naprawiane przez kilku dekarzy niby jest dobrze lecz dzisiaj przy roztopach znowu pojawił się zaciek w środku.  Wiem że dużo nowoczesnych dachów ma taką ściankę ozdobną wystającą ponad dach. Czy ktoś może miał taki problem i wie jak można sobie z nim poradzić ?

Poniżej wklejam zdjęcia dla ułatwienia by opisać o co mi  chodzi :-)

IMG-20211230-195822.jpg

IMG-20211230-195814.jpg

IMG-20211230-195045.jpg

IMG-20211230-195805.jpg

Link do komentarza
4 godziny temu, Robinson Crusoe napisał:

Witam

Mam problem z attyką w dachu... Problem polega na tym że na rogu 
ścianki attykowej z tyłu  mam przeciek widoczny  na zamieszczonych zdjęciach...

Ma Pan tam pokrycie dachu  "na niskich obróbkach".

Przy roztopach robią się zatory z lodu, mokrego śniegu,  woda spływa z wyższych partii dachu, gromadzi się przy takim zatorze, jak się jej sporo nagromadzi, zanim zator stopnieje, przelewa się przez obróbkę dachową i  przedostaje się dalej. Normalnie, gdy pada deszcz, to połączenie jest szczelne.

 

Niskie obróbki to szybkie budownictwo.

 

Jednak nie jest to znaczący problem, ponieważ tego typu niedomagania musi odprowadzić pokrycie wstępne, które znajduje się pod pokryciem głównym.

 

U Pana niestety to nie zadziałało, nieszczelności są w obu pokryciach, ktoś niestarannie wykonał pokrycie wstępne, które powinno odprowadzić wodę z roztopów poza obrys dachu,

 

Dobrą praktyką jest też w bardzo trudnych miejscach na dachu, czy w rynnach,  zamontować kable grzejne, które niwelują zatory lodowe. 

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...