Skocz do zawartości

Ogrzewanie dom szkieletowy


Recommended Posts

Witam
Jestem w trakcie budowy domu szkieletowego .Dom typu stodoła (pow. użytkowa parter 80+35 m garaż poddasze 65 m)z poddaszem użytkowym dobrze ocieplony (poddasze :30 cm wełny, ściana zewnętrzna 10cm. w  szkielecie + fasada 15 cm ) bez komina . Planuje robić rekuperacje i PV 10 KW
Zapotrzebowanie energetyczne wyliczone przez architekta: EU :49 kWh/(m² rok)    EK :35kWh/(m² rok)   EP: 13kWh/(m² rok)
Proszę  doradźcie czym ogrzać taki dom + c.w.u . Myślę nad pompą ciepła powietrze woda i zrobić ogrzewanie podłogowe na dole wylewka na poddaszu system suchy ale jak czytam forum to już mam mętlik może klimatyzacja  sprawdzi się w takim domu lub promienniki ciepła ??

nie mam dostępności do gazu

Link do komentarza

I co ma na celu ogrzewanie powietrza za pośrednictwem wody prądem? To przecież nie XIX wiek gdzie trzeba było ogrzewać wodę paliwem stałym. Od 18 lat mieszkam w kanadyjczyku i przez 16 lat ogrzewałem go konwektorami elektrycznymi a od 2 lat parter orzewa klimatyzator kaisai 2,9 kW. Ponieważ prąd jest coraz droższy to już nie płacę bo mam PV. Reasumując zamiast wodej podlogi pc zrób pv.

Link do komentarza
1 godzinę temu, Matjas napisał:

czyli montować fotowoltaikę do tego pompa ciepła powietrze woda i dom ogrzewać klimatyzacją ?

Oczywiście lub klimatyzator kanałowy i no rozprowadzenie ciepłego powietrza rurami w podłodze. A w takim przypadku do czego ta pompa ciepła powietrze woda? 

Link do komentarza

Ja to policzyłem z natury na podstawie zużycia , tzn podczas budowy nie liczyłem żadnych parametrów tylko dobrałem grzejniki na wyczucie. Ale monitorując zużycie przez kilkanaście lat i porównując je z parametrami domu na przykład szacowanych na CW , wyszło że jest to jak najbardziej adekwatne i prawdziwe spróbuj zrobić cw i napisz jakie ci wyszły parametry. 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...