Skocz do zawartości

Wylewka miksoretem


Recommended Posts

Napisano

Witam, wykonałem wylewkę w moim domu metodą tradycyjną cement plus piasek,miksokret.

We wtorek po południu miałem już gotową posadzkę tj 7cm grubości.

Od momentu zalania tj wtorek do dzisiaj poniedziałek ( 6 dni ) było w domu około 1-5 stopni na plusie. 

Nadchodzą mrozy 3 dni około minus6- 8, czy przez te mrozy gdy nie grzeje w domu ( bo nie mam takiej możliwości) coś się może stać złego z tą wylewką? Został użyty plastyfikator do minus 10 plus zbrojenie. Okna szczelne drzwi również dach nie ocieplony , deskowany. Dziękuję za pomoc.

Z tego co wiem taka wylewka schnie w takich temperaturach około 6-8 tygodni natomiast wujek google mówi że wpływ mrozu na cement itd. po dwóch dniach w temperaturze dodatniej nie uszkodzi takiej wylewki. 

Jak mam się do tego odnieść, czy to prawda?

Napisano

Jeszcze jedna kwestia.fachowiec od wylewek powiedział mi żeby nie przykrywać tej wylewki żadna folia gdyż w domu w takich warunkach jest dostatecznie dużo wilgoci. Co o tym myślicie?

Napisano

Dla prawidłowych reakcji musi być odpowiednia temperatura otoczenia. Producent ma to w karcie produktu opisane. Możliwe, że jest już jakoś modyfikowana przeciwskurczowo, ale przeciwmrozowo - szczerze wątpię. Jeśli jest powyżej +5 non-stop - nie ma się czym martwić. Poniżej - już trzeba raczej trochę ciepła dostarczyć żeby te +5 constans utrzymać.

Napisano
7 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

A prąd jest na budowie?

aaaa racja..... bo miksokret mógł na agregacie lecieć

Napisano
Dnia 21.12.2021 o 01:22, marcinek310 napisał:

Z tego co wiem taka wylewka schnie w takich temperaturach około 6-8 tygodni natomiast wujek google mówi że wpływ mrozu na cement itd. po dwóch dniach w temperaturze dodatniej nie uszkodzi takiej wylewki. 

Jak mam się do tego odnieść, czy to prawda?

Czy ktoś proszę się może do tego odnieść?

Napisano

tak, może

to jest indywidualna sprawa, bo nie wiemy jak była Twoja "wylewka" robiona, jaki skład, proporcje itp itd; sugerując się wujem gugle w takim przypadku to ruletka, nic więcej

 

jak "posadzka" przemarza to zazwyczaj łuszczy się na powierzchni, kruszy, po prostu nie wiąże i tyle

U ciebie jest szansa, że tak się nie stało, niemniej temperatury nie są sprzyjające; gaz odradzałbym - wprowadza parę wodną, co raczej nie sprzyja przy niskich temperaturach na świeże wylewki czy tynki

 

lepiej deczko grzać prądem, tak na te +5 st C przez kilka dni, po co potem płakać, że pęka, jest słaba, płytki odłażą i z pewnością to wykonawca sp...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przepraszam, źle spojrzałem, a potem się już jakoś zafiksowałem na rozdzielacze.  W takim razie, czy w tej instalacji są jakieś zawory umożliwiające odcięcie dopływu wody do nieużywanej łazienki na górze?  Jeżeli ich nie ma to pozostaje chyba już tylko zastąpić zaślepki na końcach rur w nieużywanej łazience na zawory. Nie jest to specjalnie trudne, wymaga tylko chwilowego zamknięcia dopływu wody do instalacji. Zresztą i tak się przyda, bo ostatecznie zawory  będą przecież potrzebne do spłuczki, bidetu itd. Mając zawory będzie można spuścić zalegającą wodę z tych rur i zrobić dezynfekcję termiczną. 
    • witam,  Planujemy budowę domu M-90. W jakiej lokalizacji Pan buduje ? 
    • A skąd taki wniosek?   Przecież   
    • To chyba można odciąć przynajmniej dopływ ciepłej i zimnej wody do rozdzielaczy na piętrze? Tych obsługujących niedokończoną łazienkę.  Na tym etapie samo odcięcie nie zlikwiduje problemu. Ale chodziło mi o możliwość rozdzielenia tej używanej oraz nieużywanej części instalacji, odkażenie jej i uniknięcie problemów na przyszłość.  Skoro są tam rozdzielacze to przecież jest możliwość zamknięcia poszczególnych zaworów na rozdzielaczach, tych obsługujących nieużywane, zaślepione odcinki rur.  Skoro cała woda w instalacji śmierdzi (ciepła i zimna) to znaczy, że ostatecznie trzeba będzie zdezynfekować wszystkie rury. Bakterie się tam rozprzestrzeniły i jak gdziekolwiek zostaną to znów się namnożą. Przypuszczam, że cyrkulacja jest zrobiona od zbiornika c.w.u. do rozdzielaczy z ciepłą wodą? Ile jest tam rozdzielaczy? Czy są osobne rozdzielacze do łazienki na górze? Na początek proponuję zamknąć zawory na rozdzielaczach obsługujące tę niedokończoną łazienkę. Pozostawić je zamknięte. Podnieść temperaturę na zbiorniku c.w.u. do maksimum. Minimalnie odkręcić wszystkie krany z ciepłą wodą. Niech ledwo ciekną, ale niech w ten sposób gorąca woda przepłucze je chociaż z pół godziny. Potem sprawdzamy, czy to coś pomogło. To są rzeczy proste, które można zrobić bez ingerencji w instalację.  Następny etap, jeżeli okaże się konieczny, to sprawdzenie wszystkich filtrów, odłączenie zmiękczacza, zrobienie dezynfekcji termicznej również instalacji wody zimnej.  
    • Dzień dobry, W tym konkretnym układzie, czyli na pełnym deskowaniu, membrana wysokoparoprzepuszczalna (MWK) nie jest potrzebna. Jej głównym zadaniem jest odprowadzanie pary wodnej z ocieplenia, gdy to jest ułożone między krokwiami, a nie ma pełnego deskowania. Prawidłowym i zalecanym rozwiązaniem jest zastosowanie papy podkładowej. Papa tworzy szczelną warstwę, która chroni deskowanie oraz resztę konstrukcji dachu przed zacinającym deszczem czy śniegiem. To właśnie ona pełni rolę wstępnego krycia.   Dlatego, w tym przypadku, warstwy powinny układać się w następującej kolejności, licząc od konstrukcji dachu: - pełne deskowanie (np. płyty OSB/deski) - papa podkładowa - kontrłaty (min. 40x50 mm) - łaty (np. 32x100 mm, rozstaw 20-30 cm) - blacha na rąbek   Wentylacja połaci Ponieważ papa jest materiałem szczelnym, prawidłowa wentylacja jest absolutnie kluczowa dla trwałości dachu i zapobiegania zawilgoceniu. Należy zapewnić stały przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej, która znajduje się pod blachą. Wlot powietrza powinien być zapewniony w okapie. Najlepiej sprawdzi się tu perforowana podbitka, która umożliwi swobodny dostęp powietrza do szczeliny. Szczelina wentylacyjna jest tworzona przez kontrłaty i musi mieć wysokość min. 4-5 cm. Powietrze przepływa wzdłuż całej połaci, od okapu do kalenicy, odprowadzając wilgoć i nagromadzone ciepło. Wylot powietrza musi znajdować się w kalenicy. Ponieważ papa nie pozwala na swobodny przepływ, konieczne jest zamontowanie kominków wentylacyjnych. Zapewnią one ujście dla wilgotnego powietrza, co ochroni konstrukcję dachu przed degradacją. Szczegóły w instrukcji montażu paneli: => https://pruszynski.com.pl/pobierz/#file-52 _______________ Panele dachowe na rąbek PD-510 Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...