Skocz do zawartości

Remont łazienki


Recommended Posts

Napisano

Drodzy forumowicze,

 

Jestem przy końcówce remontu łazienki. Pojawiły się pewne wątpliwości z mojej strony, niestety nie znam się.

W związku z tym proszę o pomoc.

Czy jest to prawidłowo zamontowany odpływ ? Czy nie powinien być na środku?

Czy drzwi z futryna/ maskownica są również zamontowane prawidłowo? Wejście jest tak jakby pod lekkim katem, maskownica nie dokonca się schodzi. Wykonawca twierdzi, ze to wina krzywej ściany ( wcześniej była metalowa futryna, która sam wymontowywal i nie było takiego efektu). Dodatkowo maskownica spuchła ( remont bardzo mocno się przeciągnął z 2 tyg do 6 tyg i dostałam 'przyzwolenie' na korzystanie z prysznica pomimo nie skończonej łazienki).

96B85AF0-38D3-4FA5-946E-99A196C8A11C.jpeg

AA1B4FEA-116F-449E-B109-4B39ED068E66.jpeg

F221C7D4-6161-4F1B-A031-3D981B157B54.jpeg

B8E6581F-569A-4451-845E-7A887E1F37BC.jpeg

EE650879-4E94-4660-912A-4CB37E505EBC.jpeg

B3BD66A7-D2C9-430F-B331-A8C7449F3AA2.jpeg

Napisano (edytowany)

A jakieś nachylenie tych kafelek (spadek w kierunku odpływu) choć jaki zrobił?.

Bo jakoś nie widzę, ale trudno wyrokować nie widząc wszystkiego na miejscu. 

Odpływ powinien być na środku i porządne spadki, bo inaczej będzie woda stała.

Ale oczywiście mając gdzies estetykę, można zrobić i niecentrycznie, zachowując jednak jakieś spadki.

Drzwi to chyba bardziej estetyczny problem niż techniczny, z tego co widać na zdjęciu. Tym bardziej widoczny przez linię składania dwóch rodzajów kafelek w różnych, kontrastowych kolorach.

Pewnie też wystąpiła róznica grubości ściany po obu stronach i wyszło jak wyszło, a fachowiec tego nie sprawdział i nie powziął żadnych środków zaradczych przed zamontowaniem futryny.

Dobrze zatrudniać fachowca o którym z góry wiadomo że przywiązuje większą wagę do estetyki wykonania.

 

 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, Nitivia napisał:

Dodatkowo maskownica spuchła ( remont bardzo mocno się przeciągnął z 2 tyg do 6 tyg i dostałam 'przyzwolenie' na korzystanie z prysznica pomimo nie skończonej łazienki).

W łazience z prawidłowo działającą wentylacją nic nie powinno puchnąć. Czy oprócz podciętych drzwi jest sprawna wentylacja (kratka wentylacyjna w ścianie)?Jaki rodzaj wentylacji jest w całym domu/mieszkaniu?

 

Wykonawca ulokował odpływ niesymetrycznie, bo pewnie nie chciało mu się przycinać płytek. Poza względami użytkowymi (sprawny odpływ wody), nie wygląda to dobrze.

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przepraszam, źle spojrzałem, a potem się już jakoś zafiksowałem na rozdzielacze.  W takim razie, czy w tej instalacji są jakieś zawory umożliwiające odcięcie dopływu wody do nieużywanej łazienki na górze?  Jeżeli ich nie ma to pozostaje chyba już tylko zastąpić zaślepki na końcach rur w nieużywanej łazience na zawory. Nie jest to specjalnie trudne, wymaga tylko chwilowego zamknięcia dopływu wody do instalacji. Zresztą i tak się przyda, bo ostatecznie zawory  będą przecież potrzebne do spłuczki, bidetu itd. Mając zawory będzie można spuścić zalegającą wodę z tych rur i zrobić dezynfekcję termiczną. 
    • witam,  Planujemy budowę domu M-90. W jakiej lokalizacji Pan buduje ? 
    • A skąd taki wniosek?   Przecież   
    • To chyba można odciąć przynajmniej dopływ ciepłej i zimnej wody do rozdzielaczy na piętrze? Tych obsługujących niedokończoną łazienkę.  Na tym etapie samo odcięcie nie zlikwiduje problemu. Ale chodziło mi o możliwość rozdzielenia tej używanej oraz nieużywanej części instalacji, odkażenie jej i uniknięcie problemów na przyszłość.  Skoro są tam rozdzielacze to przecież jest możliwość zamknięcia poszczególnych zaworów na rozdzielaczach, tych obsługujących nieużywane, zaślepione odcinki rur.  Skoro cała woda w instalacji śmierdzi (ciepła i zimna) to znaczy, że ostatecznie trzeba będzie zdezynfekować wszystkie rury. Bakterie się tam rozprzestrzeniły i jak gdziekolwiek zostaną to znów się namnożą. Przypuszczam, że cyrkulacja jest zrobiona od zbiornika c.w.u. do rozdzielaczy z ciepłą wodą? Ile jest tam rozdzielaczy? Czy są osobne rozdzielacze do łazienki na górze? Na początek proponuję zamknąć zawory na rozdzielaczach obsługujące tę niedokończoną łazienkę. Pozostawić je zamknięte. Podnieść temperaturę na zbiorniku c.w.u. do maksimum. Minimalnie odkręcić wszystkie krany z ciepłą wodą. Niech ledwo ciekną, ale niech w ten sposób gorąca woda przepłucze je chociaż z pół godziny. Potem sprawdzamy, czy to coś pomogło. To są rzeczy proste, które można zrobić bez ingerencji w instalację.  Następny etap, jeżeli okaże się konieczny, to sprawdzenie wszystkich filtrów, odłączenie zmiękczacza, zrobienie dezynfekcji termicznej również instalacji wody zimnej.  
    • Dzień dobry, W tym konkretnym układzie, czyli na pełnym deskowaniu, membrana wysokoparoprzepuszczalna (MWK) nie jest potrzebna. Jej głównym zadaniem jest odprowadzanie pary wodnej z ocieplenia, gdy to jest ułożone między krokwiami, a nie ma pełnego deskowania. Prawidłowym i zalecanym rozwiązaniem jest zastosowanie papy podkładowej. Papa tworzy szczelną warstwę, która chroni deskowanie oraz resztę konstrukcji dachu przed zacinającym deszczem czy śniegiem. To właśnie ona pełni rolę wstępnego krycia.   Dlatego, w tym przypadku, warstwy powinny układać się w następującej kolejności, licząc od konstrukcji dachu: - pełne deskowanie (np. płyty OSB/deski) - papa podkładowa - kontrłaty (min. 40x50 mm) - łaty (np. 32x100 mm, rozstaw 20-30 cm) - blacha na rąbek   Wentylacja połaci Ponieważ papa jest materiałem szczelnym, prawidłowa wentylacja jest absolutnie kluczowa dla trwałości dachu i zapobiegania zawilgoceniu. Należy zapewnić stały przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej, która znajduje się pod blachą. Wlot powietrza powinien być zapewniony w okapie. Najlepiej sprawdzi się tu perforowana podbitka, która umożliwi swobodny dostęp powietrza do szczeliny. Szczelina wentylacyjna jest tworzona przez kontrłaty i musi mieć wysokość min. 4-5 cm. Powietrze przepływa wzdłuż całej połaci, od okapu do kalenicy, odprowadzając wilgoć i nagromadzone ciepło. Wylot powietrza musi znajdować się w kalenicy. Ponieważ papa nie pozwala na swobodny przepływ, konieczne jest zamontowanie kominków wentylacyjnych. Zapewnią one ujście dla wilgotnego powietrza, co ochroni konstrukcję dachu przed degradacją. Szczegóły w instrukcji montażu paneli: => https://pruszynski.com.pl/pobierz/#file-52 _______________ Panele dachowe na rąbek PD-510 Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...