Skocz do zawartości

Montaż natynkowego syfonu do pralki


tH5At

Recommended Posts

Napisano

Cześć. Jestem nowy na forum. Chciałbym zapytać w jaki sposób zamontować syfon do pralki w przypadku jak na załączonym zdjęciu. Tuż pod wejściem do kanalizacji jest niestety (blokuje bezpośrednie podpięcie syfonu) obecnie zrobiony kran do pralki (długość około 7cm).

IMG_5736.JPG

Napisano

 

 

Jeśli masz taki ze sprężyną - są i takie , w którym kulka grawitacyjnie zamyka odpływ -  to można umieścić go wprost na ścianę pod lekkim kątem i sprężynka powinna dać radę domknąć odpływ na tyle, że syfon zadziała zgodnie ze swoim zadaniem...

Ostatecznie możesz "syfon" uformować przez wygięcie rury odpływowej za pralką... trzeba go tylko ustabilizować - żeby strumień pompowanej wody nie "wyprostował" tego "syfonu" -  np na wygiętym pręcie metalowym i trytytkami zamocować...

obraz.png.1441cd66df3d4fc3f6849fec3e3b4d75.png

Napisano
  Dnia 8.10.2021 o 19:18, podczytywacz napisał:

Dałbym raczej dwa po 45 stopni... pompa daje dość duży strumień wody...

 

Ja wygląda "okolica" tego zaworu i miejsca na syfon? może daj fotkę z nieco dalszej odległości...

Rozwiń  

 

Załączam zdjęcie z dalsza. Pralka jest pod blatem przymocowanym na stałe.

Rozważałem opcje tego ze sprężynką tylko naczytałem się, że ta sprężyna lubi zbierać brud i po czasie (bez czyszczenia) przestaje to działać.

IMG_5740.JPG

Napisano

Bardzo "odważna" jest lokalizacja węża odpływowego i gniazda zasilającego pralkę :zalamka:... umocuj i doszczelnij dobrze do wyjścia ze ściany ten wąż...

 

W tej chwili tak ułożony wąż robi za syfon, zawsze w tej rurze pozostanie trochę nie wydmuchanej wody i ona będzie robić za zamknięcie hydrauliczne...

Napisano
  Dnia 8.10.2021 o 21:21, marcin 1 napisał:

 

zamiescil zdjecie  z lokalizacji  a srednica 32 mm podpowiada ze jest  jako ostatni element przyłącza

Rozwiń  

To żaden argument... pion może być tuż za ścianą, a syfonu do pralki nie będzie przecież montował do wlotu innej rury, niż 32 mm..., no, może przez gumową redukcję 50 na 32 do rury fi 50...

 

Nie o to pyta autor wątku...

Napisano (edytowany)
  Dnia 8.10.2021 o 21:32, podczytywacz napisał:

To żaden argument... pion może być tuż za ścianą, a syfonu do pralki nie będzie przecież montował do wlotu innej rury, niż 32 mm..., no, może przez gumową redukcję 50 na 32 do rury fi 50...

 

Nie o to pyta autor wątku...

Rozwiń  

na pionie nie robi sie kranu do podłaczenia wiec za sciana nie ma pionu kanalizacyjnego panie filiozofie

Edytowano przez marcin 1 (zobacz historię edycji)
Napisano
  Dnia 8.10.2021 o 21:59, marcin 1 napisał:

na pionie nie robi sie kranu

Rozwiń  

A skąd do głowy wpadł Ci kran:icon_eek:???

Zanim będziesz dalej brnąć, zapytaj autora, jak wygląda z grubsza u niego instalacja wod-kan...

 

Coś Ci, Marcinku, kłótni brakuje i bez przyczyny, chcesz koniecznie ją wywołać... próbuj dalej...

Napisano
  Dnia 9.10.2021 o 06:15, podczytywacz napisał:

A skąd do głowy wpadł Ci kran:icon_eek:???

Zanim będziesz dalej brnąć, zapytaj autora, jak wygląda z grubsza u niego instalacja wod-kan...

 

Coś Ci, Marcinku, kłótni brakuje i bez przyczyny, chcesz koniecznie ją wywołać... próbuj dalej...

Rozwiń  

mam wrazenie ze nie ogladałes zdjęcia  autora  pod odpływem pralki zamontowano kran  do .. własnie pralki  a tego sie nie robi na pionach  kanalizacyjnych  czy  hydraulicznych ,  do tego piony takowe  są  zawsze w okolicach  WC a nie pralek  , pralki są zwykle na koncach  podłaczen nawet  za umywalkami i brodzikami w kolejnosci 

dla tego twierdze  by autor zamontował napowietrzacz  aby  kanalizacja prawidłowo pracowała (wyrónanie cisnien ) i nie wyciagała  wody z syfonu umywalki lub brodzika  a to sie czesto zdarza ( pralka pchając wode - robi z przodu tej wody nadcisnienie  a za tą pchaną wodą  podcisnienie) 

Napisano

Teoretycznie jesteś nieźle wyszkolony...

 

Ze zdjęcia wynika TYLKO to, że gość, który zrobił podejście do pralki, robił to - zapewne - pierwszy raz w życiu i nie ma pojęcia - takiego, jakie masz Ty - o wykonywaniu PRAWIDŁOWO USYTUOWANYCH elementów instalacji... jeśli w ten sposób zrobił ten fragment instalacji, to nie jest wykluczone, że u autora wątku jest jeszcze parę takich "kfiatkuff"...

 

Ze zdjęcia widać TYLKO to, co jest na wierzchu ściany - pod płytkami może być WSZYSTKO!!! Dlatego dywagacje o napowietrzniku są przedwczesne...

 

Dlatego (pisane razem, a nie osobno) zapytałem, czy to Ty robiłeś tę instalację i czy to Ty dobrze wiesz, gdzie jest pion... ten kanalizacyjny, na którym trudno znaleźć jakiś KRAN...

Z tego co wiem, to kran jest częścią instalacji WODOCIĄGOWEJ...

 

Napisano

Na takim dużym syfonie zrobionego z rury nie ma opcji żeby jakieś ciśnienia się robiły. Olał bym te wynalazki, ja mam od 10 lat różnicę max 20cm w wysokości i nic nigdy się nie działo, ani nie słychać bulgotania tak jak u mojej Matki, gdzie różnica jest 10cm. Zwykłe kolano i nic więcej bym tam nie kombinował.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano (edytowany)

Co jest pod płytkami niestety nie wiem. Natomiast dodaje jeszcze dla kontekstu schemat łazienki (tej ściany gdzie pralka). Na czerwono mam zaznaczone (około) to miejsce ze zdjęć powyżej. Podstawowy problem jaki chce rozwiązać to zapachy z kanalizacji, które obecnie są wyraźnie wyczuwalne w łazience. Bulgotanie też jest czasem problemem. Najcześciej występuje chyba jak pralka chodzi i dodatkowo np. woda z kranu na umywalce jest puszczona.

lazienka.png

Edytowano przez tH5At (zobacz historię edycji)
Napisano
  Dnia 9.10.2021 o 08:28, tH5At napisał:

Co jest pod płytkami niestety nie wiem

Rozwiń  

A to jest najważniejsze...

 

To jest mieszkanie w bloku?

A gdzie jest sedes?

Co jest za ścianą, którą pokazujesz? Co za pomieszczenia są wokół łazienki?

Jakiś plan, szkic...

Brodzik jest walk-in, czy taki ponad podłogą?

Napisano

Udało mi się jeszcze odnaleźć jeden rysunek. Zamiast wanny jest prysznic walk-in. Sedes, pralka i zlew jak na rysunku. Mieszkanie jest w bloku. 

lazienka3.png

Napisano

Ciekawe kto wpadł na pomysł robić odpływ od pralki, a w ogóle - kawałek instalacji - rurą karbowaną :icon_eek::zalamka:

Teraz tego nie zmienisz, ale połączenie tej rury z odpływem trzeba doszczelnić...

 

 

 

 

  Dnia 8.10.2021 o 21:59, marcin 1 napisał:

za sciana nie ma pionu kanalizacyjnego panie filiozofie

Rozwiń  

To jest ten pion za ścianą, czy też

  Dnia 8.10.2021 o 20:21, marcin 1 napisał:

masz spory kawalek do pionu kanalizacyjnego

Rozwiń  

 

bo tak na oko, ten spory kawałek, to metr, może z małym kawałkiem...

Napisano (edytowany)
  Dnia 9.10.2021 o 08:59, tH5At napisał:

Udało mi się jeszcze odnaleźć jeden rysunek. Zamiast wanny jest prysznic walk-in. Sedes, pralka i zlew jak na rysunku. Mieszkanie jest w bloku. 

lazienka3.png

Rozwiń  

cała tajemnica tkwi w rysunku który zamiesciłeś , pralka właczona jest pionowo w podłodze do magistrali umywalki i wanny i z powodu  takiego podłaczenia  wyciąga ci pralka wode  z syfonów  wanny i umywalki ,  spuszczając wode pod cisnieniem  robi podcisnienie  po stronie wanny i umywalki wyciągając z nich wode (syfon sie otwiera bo obniza sie lustro wody w tych syfonach // jak mówie załóz napowietrzacz  wg tego co powiedziałem czesniej  i uszczelnij przyłącze pralki  - zapytaj w hydraulicznym  bo są syfony pralkowe z zaworem  napowietrzania 

 

dodam tylko ze prawidłowo  napowietrzacz powinien być u ciebie przy odpływie wanny  no ale na tą chwile jest to nie oplacalna  przeróbka

Edytowano przez marcin 1 (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...