Skocz do zawartości

podział mieszkania na dwa mniejsze BEZ ustanowienia samodzielności


Recommended Posts

Napisano

Witam wszystkich na forum, 

 

proszę o pomoc bardziej ode mnie doświadczone osoby w temacie.

Mam w planach podział mieszkania w kamienicy na dwa mniejsze, jednak ponieważ w jednym chcę mieszkać ja, a drugie mam w planach wynajmować na krótki termin, nie mam potrzeby wyodrębnienia samodzielnych lokali i cały ten proces wydaje mi się żmudny jak i zbędny w moim przypadku, czy się mylę?

Od strony technicznej: nie będzie wymagana ingerencja w części wspólne na klatce schodowej, przebudowa ograniczyłaby się do postawienia kilku ścianek działowych (ściana oddzielająca dwa mieszkania byłaby ścianą nośną), z kanalizacją też wszystko powinno być ok, są możliwości.

Co do mediów - nie mam potrzeby rozdzielania rachunków na dwa osobne mieszkania, więc to też nie jest problemem, tak samo jak i numeracja mieszkań czy skrzynka pocztowa. 

 

Czy oprócz uzyskania zgody od wspólnoty na wybudowanie drugiej kuchni i łazienki w drugiej połowie mieszkania (ilość pokoi, jak i stara kuchnia i łazienka nie ulegną zmianie) potrzebuję zgłaszać gdzieś te zmiany do urzędów i czy w ogóle jest to możliwe, aby formalnie mieszkanie pozostało całością jednak z dwiema kuchniami i łazienkami?

 

Będę bardzo wdzięczna za wszelkie wskazówki.

Napisano
5 minut temu, MariannaAnna napisał:

 Czy oprócz uzyskania zgody od wspólnoty na wybudowanie drugiej kuchni i łazienki w drugiej połowie mieszkania (ilość pokoi, jak i stara kuchnia i łazienka nie ulegną zmianie) potrzebuję zgłaszać gdzieś te zmiany do urzędów i czy w ogóle jest to możliwe, aby formalnie mieszkanie pozostało całością jednak z dwiema kuchniami i łazienkami? 

 

Sorry, ale nie rozumiem. Kogo obchodzi ile Ty masz kuchni w lokalu i, za przeproszeniem, misek ustępowych? To Twój i tylko Twój cyrk! Nic urzędom do tego. Oczywiście, pod warunkiem, że nie naruszasz części wspólnych. Czyli spróbuj zanalizować, czy "podział" mieszkania, który planujesz, nie wpłynie na wentylację, czy inne instalacje, użytkowane przez innych mieszkańców. W innych lokalach domu. 

 

Napisano
3 godziny temu, MariannaAnna napisał:

Będę bardzo wdzięczna za wszelkie wskazówki.

To może podaj więcej informacji... co to za budynek, pokaż rozkład pomieszczeń, umiejscowienie pionów kanalizacji, kanałów wentylacyjnych...

 

Jeśli w "nowej"  kuchni nie będzie gazu, to będzie mniejszy problem z wentylacją...

Tym bardziej, że nie będzie tam gotowania dla plutonu wojska...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...