Skocz do zawartości

Ochłodzenie pokoju z bojlerem


Recommended Posts

Napisano

Cześć, czy byłby ktoś w stanie doradzić jak można ochłodzić pokój 5x3m (kanciapa), w którym znajduje się bojler, półki z narzędziami i półki z przetworami, które potrzebują chłodu a w lato jest po 30 stopni w pomieszczeniu, w zimę trochę lepiej (okazjonalnie pojawia się piwo, bo warzę w domu) i do tego potrzebuję +- 10-15 stopni (jak wspomniałem mniej więcej 1/2 powierzchni jest zajęta przez półki od ziemi do sufitu - wysokość 2.20m - wypełnione ogórami i kapustą) i zastanawiałem się jak tą temperaturę można by osiągnąć. Każde rozwiązanie będzie przydatne, ponieważ znam się na tym jak kura na pieprzu, z góry dziękuję! :)

Napisano
1 godzinę temu, Mikey napisał:

Cześć, czy byłby ktoś w stanie doradzić jak można ochłodzić pokój 5x3m (kanciapa), w którym znajduje się bojler,  

 

Bojler przeinstalować w inne miejsce. Tam, gdzie potrzebujesz ciepła.

Napisano
1 godzinę temu, Mikey napisał:

Aż tak dużo ciepła to on nie oddaje :7_sweat_smile:

Ale zawsze. Sam widzisz, że w dużym pomieszczeniu byś nie odczuł, ale w takiej kanciapce... 

Ale przede wszystkim nie znamy Twojej instalacji. którędy i jak jest prowadzona? Masz jakąś szansę na zmianę lokalizacji bojlera? Nie ma danych, aby próbować Ci podpowiedzieć.

Napisano
Dnia 11.09.2021 o 15:09, Mikey napisał:

Cześć, czy byłby ktoś w stanie doradzić jak można ochłodzić pokój 5x3m (kanciapa), w którym znajduje się bojler, półki z narzędziami i półki z przetworami, które potrzebują chłodu a w lato jest po 30 stopni w pomieszczeniu, w zimę trochę lepiej (okazjonalnie pojawia się piwo, bo warzę w domu) i do tego potrzebuję +- 10-15 stopni (jak wspomniałem mniej więcej 1/2 powierzchni jest zajęta przez półki od ziemi do sufitu - wysokość 2.20m - wypełnione ogórami i kapustą) i zastanawiałem się jak tą temperaturę można by osiągnąć. Każde rozwiązanie będzie przydatne, ponieważ znam się na tym jak kura na pieprzu, z góry dziękuję! :)

Zaizoluj boiler i zamontuj jakieś źródło chłodu. Pewnym rozwiązaniem jest te pompa ciepła do CWU. Klimatyzator 2 kW weźmie z sieci pewno 800 W i to nie ciągle. Czy to pomieszczenie jest izolowane jakoś i czy od ziemi też jest izolacja?

Napisano
25 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Zaizoluj boiler i zamontuj jakieś źródło chłodu.  

 

Tiaaa... Można okrywać zmoczonymi zimną wodą szmatami. Parująca woda ochłodzi pomieszczenie. 

Napisano
52 minuty temu, retrofood napisał:

 

Tiaaa... Można okrywać zmoczonymi zimną wodą szmatami. Parująca woda ochłodzi pomieszczenie. 

Ale odkrycie. Ja mówię, żeby ciepło z boilera nie ogrzewało pomieszczenia a woda w boilerze dłużej była ciepła :). O cieple parowania nie rozmawiajmy bo nam się tu wykład akademicki zrobi. Za krytyką musi iść jakaś porada. Dlatego retrofood czekam na poradę. :)

Napisano
17 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

  Dlatego retrofood czekam na poradę. :)

 

Ja swoje rozwiązanie przedstawiłem. Na początku. Ty natomiast sugerujesz metodę, generującą koszty przez cały okres istnienia instalacji. Myślenie inżynierskie zawodzi? 

Napisano

Dziękuję Wam za odpowiedzi, niestety nie mam sposobu na zmianę pomieszczenia, w którym znajduje się bojler, bo jest to dość stary dom, 2-piętrowy gdzie tak w zasadzie jest odizolowany od reszty pomieszczeń, bo wejście do kanciapy jest od tarasu, a nie przez mieszkania. Brak okna, tylko drzwi i komin (otwór wentylacyjny o średnicy 14cm), jesteśmy tymi co mieszkają na najwyższym piętrze, klime mamy na chacie, a kanciapa jest dobrze odizolowana od dachu (w lato się nie przegrzewa), a w zimę nie trzyma ciepła jak budynek mieszkalny (pi razy oko 16 stopni przy mrozie). Wszystkie rury, przez które przepływa CWU są odizolowane.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wie ktoś? Od ubiegłego roku ani widu, ani słychu, ani kukuryku. Wniosek zgłoszony, uznany za prawidłowy, przyjęty i... cisza. Może pieniądze gdzieś '"wyszły" i teraz ministerstwo czeka aż wrócą? Jak można tak lekceważyć ludzi? Jak się człowiek dzień spóźni z opłatą, to wielkie larum, procenty karne... A tu? Mamy was w doopie, mówi nam państwo. I miesiącami milczy.  A procenty na kredycie lecą.
    • Witam. Mam na oku działkę budowlaną. Dwa dni temu były robione badania geotechniczne i na ten moment sprawa wygląda tak, że w dwóch na trzy odwiertach wyszedł muł na głębokości 3,5m i 2,7m. W ostatnim z odwiertów były mady. Wody gruntowe na głębokości 2,5m. Na razie to tylko strzępki danych podanych na dzień po badaniu. Czekamy na dokumentację od geologa, ale jednak nieco mnie to zmartwiło - zwłaszcza te mady (nie wdawał się w szczegóły). Generalnie gość mówił, że dom da się postawić, ale trzeba wymienić muł, raczej zrobić płytę fundamentową. Na razie na opinię, jak wspomniałam, jeszcze musimy poczekać parę dni. Wiem, że bez konkretów ciężko coś wywróżyć. Niemniej, czy ktoś z obecnych miał styczność z takimi glebami i jest w stanie uchylić nieco rąbka tajemnicy, jak z takim fantem sobie poradził? Przekopałam wiele grup/forum i o ile o mule coś tam dało się wyczytać, tak na temat mad nie ma kompletnie nic. Z góry dzięki.  
    • A jak jest z grubością blachy? Pytam ze wzglądu na fakt, że w wielu przypadkach blacha stanowiła element instalacji piorunochronnej, a przy zmniejszaniu jej grubości ta rola staje się mocno wątpliwa. Rzekłbym nawet, ze "jednorazowa" 
    • Dzień dobry,   Analizując wybór blachodachówki, kluczowe jest rozważenie typu zastosowanej powłoki: poliestrowej lub poliuretanowej. Różnica w cenie, gdzie poliuretan jest droższy o około 30-40%, wynika bezpośrednio z odmiennych właściwości użytkowych i przewidywanej trwałości tych rozwiązań.   Powłoka poliestrowa stanowi standardową i bardziej ekonomiczną opcję. Zapewnia ona podstawowy poziom ochrony antykorozyjnej, a producenci zazwyczaj oferują na nią gwarancję do 15 lat. Jednakże, istotną cechą poliestru jest jego niższa odporność na zarysowania i uszkodzenia mechaniczne. Może to skutkować pojawieniem się defektów estetycznych podczas transportu, montażu, a także w późniejszej eksploatacji, na przykład w wyniku gradobicia. Ponadto, w miarę upływu lat, powłoka poliestrowa jest bardziej podatna na matowienie i blaknięcie koloru pod wpływem ekspozycji na promieniowanie słoneczne, co może obniżać estetykę dachu. Jest to odpowiednie rozwiązanie w przypadku ograniczonych środków finansowych oraz dla obiektów, gdzie dach nie będzie narażony na ekstremalne warunki środowiskowe czy mechaniczne.   Z kolei powłoka poliuretanowa, choć wiąże się z wyższym kosztem początkowym, oferuje znacząco lepsze parametry użytkowe. Jej wyróżniającą cechą jest wyjątkowa odporność na zarysowania i ścieranie, co minimalizuje ryzyko uszkodzeń mechanicznych i zapewnia dłuższą żywotność powłoki. Poliuretan tworzy grubszą i bardziej elastyczną warstwę ochronną, co przekłada się na doskonałą ochronę antykorozyjną elementu. Kluczowym atutem jest również niezwykła odporność na promieniowanie UV, która gwarantuje długotrwałe zachowanie intensywności i świeżości koloru dachu. Gwarancje producentów na powłoki poliuretanowe często wynoszą 30 lat lub więcej, a po wieloletniej eksploatacji dachy te zazwyczaj zachowują niemal pierwotny wygląd.   Decyzja o wyborze między poliestrem a poliuretanem powinna być podyktowana bilansem między kosztem początkowym a długoterminową wartością. Jeśli priorytetem jest maksymalna trwałość, niezmienny wygląd estetyczny oraz minimalizacja przyszłych kosztów konserwacji czy ewentualnej wymiany, inwestycja w poliuretan jest uzasadniona, pomimo wyższego nakładu początkowego. W dłuższej perspektywie, jego superiorne właściwości mogą przynieść wymierne korzyści. W sytuacji, gdy budżet jest ściśle ograniczony i akceptowane są potencjalne, delikatne zmiany estetyczne w kolorze po kilku latach, wybór wysokiej jakości poliestru od renomowanego producenta może być wystarczającym kompromisem. _____________________________ Blachodachówki panelowe - Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa/
    • Jeśli tapeta jest rozciągliwa, to ten facet robi to źle. Ruchy raklą na połowie pasa rozciągają go i pas się wygina jak tory kolejowe na zakręcie. .  To się powinno robić rolką gumową,  Ale jeśli tapeta jest nierozciągliwa, to dobrze. Jednak nierozciągliwą tapetę klei się inna technologią. Klej nanosi się na powierzchnię (dużo kleju, tak żeby położoną tapetę można było przesuwać ręką), a tapeta jest sucha.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...