Skocz do zawartości

Ochłodzenie pokoju z bojlerem


Recommended Posts

Napisano

Cześć, czy byłby ktoś w stanie doradzić jak można ochłodzić pokój 5x3m (kanciapa), w którym znajduje się bojler, półki z narzędziami i półki z przetworami, które potrzebują chłodu a w lato jest po 30 stopni w pomieszczeniu, w zimę trochę lepiej (okazjonalnie pojawia się piwo, bo warzę w domu) i do tego potrzebuję +- 10-15 stopni (jak wspomniałem mniej więcej 1/2 powierzchni jest zajęta przez półki od ziemi do sufitu - wysokość 2.20m - wypełnione ogórami i kapustą) i zastanawiałem się jak tą temperaturę można by osiągnąć. Każde rozwiązanie będzie przydatne, ponieważ znam się na tym jak kura na pieprzu, z góry dziękuję! :)

Napisano
1 godzinę temu, Mikey napisał:

Cześć, czy byłby ktoś w stanie doradzić jak można ochłodzić pokój 5x3m (kanciapa), w którym znajduje się bojler,  

 

Bojler przeinstalować w inne miejsce. Tam, gdzie potrzebujesz ciepła.

Napisano
1 godzinę temu, Mikey napisał:

Aż tak dużo ciepła to on nie oddaje :7_sweat_smile:

Ale zawsze. Sam widzisz, że w dużym pomieszczeniu byś nie odczuł, ale w takiej kanciapce... 

Ale przede wszystkim nie znamy Twojej instalacji. którędy i jak jest prowadzona? Masz jakąś szansę na zmianę lokalizacji bojlera? Nie ma danych, aby próbować Ci podpowiedzieć.

Napisano
Dnia 11.09.2021 o 15:09, Mikey napisał:

Cześć, czy byłby ktoś w stanie doradzić jak można ochłodzić pokój 5x3m (kanciapa), w którym znajduje się bojler, półki z narzędziami i półki z przetworami, które potrzebują chłodu a w lato jest po 30 stopni w pomieszczeniu, w zimę trochę lepiej (okazjonalnie pojawia się piwo, bo warzę w domu) i do tego potrzebuję +- 10-15 stopni (jak wspomniałem mniej więcej 1/2 powierzchni jest zajęta przez półki od ziemi do sufitu - wysokość 2.20m - wypełnione ogórami i kapustą) i zastanawiałem się jak tą temperaturę można by osiągnąć. Każde rozwiązanie będzie przydatne, ponieważ znam się na tym jak kura na pieprzu, z góry dziękuję! :)

Zaizoluj boiler i zamontuj jakieś źródło chłodu. Pewnym rozwiązaniem jest te pompa ciepła do CWU. Klimatyzator 2 kW weźmie z sieci pewno 800 W i to nie ciągle. Czy to pomieszczenie jest izolowane jakoś i czy od ziemi też jest izolacja?

Napisano
25 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Zaizoluj boiler i zamontuj jakieś źródło chłodu.  

 

Tiaaa... Można okrywać zmoczonymi zimną wodą szmatami. Parująca woda ochłodzi pomieszczenie. 

Napisano
52 minuty temu, retrofood napisał:

 

Tiaaa... Można okrywać zmoczonymi zimną wodą szmatami. Parująca woda ochłodzi pomieszczenie. 

Ale odkrycie. Ja mówię, żeby ciepło z boilera nie ogrzewało pomieszczenia a woda w boilerze dłużej była ciepła :). O cieple parowania nie rozmawiajmy bo nam się tu wykład akademicki zrobi. Za krytyką musi iść jakaś porada. Dlatego retrofood czekam na poradę. :)

Napisano
17 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

  Dlatego retrofood czekam na poradę. :)

 

Ja swoje rozwiązanie przedstawiłem. Na początku. Ty natomiast sugerujesz metodę, generującą koszty przez cały okres istnienia instalacji. Myślenie inżynierskie zawodzi? 

Napisano

Dziękuję Wam za odpowiedzi, niestety nie mam sposobu na zmianę pomieszczenia, w którym znajduje się bojler, bo jest to dość stary dom, 2-piętrowy gdzie tak w zasadzie jest odizolowany od reszty pomieszczeń, bo wejście do kanciapy jest od tarasu, a nie przez mieszkania. Brak okna, tylko drzwi i komin (otwór wentylacyjny o średnicy 14cm), jesteśmy tymi co mieszkają na najwyższym piętrze, klime mamy na chacie, a kanciapa jest dobrze odizolowana od dachu (w lato się nie przegrzewa), a w zimę nie trzyma ciepła jak budynek mieszkalny (pi razy oko 16 stopni przy mrozie). Wszystkie rury, przez które przepływa CWU są odizolowane.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Top Sport to ekspert w zakresie kompleksowego wykonawstwa i serwisu podłóg sportowych na terenie całej Polski. Firma specjalizuje się w montażu nowoczesnych, trwałych i bezpiecznych wykładzin sportowych, takich jak renomowany Taraflex od Gerflor, który jest jednym z najlepszych rozwiązań na rynku. Oferta firmy obejmuje: -doradztwo techniczne i pomoc w doborze najlepszych materiałów dopasowanych do specyfiki obiektu, -profesjonalny pomiar i przygotowanie podłoża, -montaż podłóg sportowych dostosowanych do różnych dyscyplin i wymagań użytkowników, -renowację i remonty istniejących nawierzchni, -serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Top Sport realizuje zarówno projekty dla nowych inwestycji, jak i modernizacje hal sportowych, sal gimnastycznych czy siłowni, zapewniając wysoką jakość wykonania i terminowość. Firma wyróżnia się indywidualnym podejściem do klienta oraz dbałością o każdy detal. Zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej: https://www.topsport.pl/  
    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...