Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Cześć,

Jakiś czas temu dostałem mieszkanie do generalnego remontu, postanowiłem, że to, co mogę zrobię sam, ale niestety za bardzo się nie znam na tych sprawach i szukam podpowiedzi specjalistów, którzy borykają się z takimi zagadnieniami na co dzień.

Na początek zabrałem się za podłogę, bo 1 pokój był okrutnie krzywy, a dwa pomieszczenia kiedyś były zalane, więc wolałbym to ogarnąć do porządku. Wyrwałem podłogi aż do legarów, jestem w trakcie sprzątania tego syfu, który znajduje się pomiędzy legarami. Poniżej wrzucam fotkę poglądową 1 z pokojów, bo od niego zaczynam. Tutaj jest największa różnica w poziomie, więc będę to poziomował, ale pytanie jest następujące; jakiej podłogi użyć? Generalnie chcę położyć na to grubą folię paroprzepuszczalną i między legary styropian lub wełnę mineralną, ale nie wiem, co lepiej grzeje? Potem na to chciałbym kłaść płyty OSB (oczywiście po wypoziomowaniu), tylko jaką grubość polecacie, by podłoga się nie uginała i by wszystko było stabilne, ja myślałem nad 25mm, co myślicie? Nie chciałbym wtopić, by kupić zbyt cienką, a potem tak czy siak nakładać drugą warstwę, zwłaszcza, że jest strasznie droga.

 

Pytanie troszkę z innej beczki, podczas demontażu zostały mi plastikowe boazerie, płyty OSB w kawałkach, kilka dużych drzwi (staromodne), wykładziny i gumolity. Z tego, co wiem, to dywany mogę wystawić na gabaryty przed kamienicę, ale co z resztą, czy któryś z wymienionych elementów też zalicza się do gabarytów? Bo co strona i ludzie to inne opinie, jedni wszystko wystawiają, inni nic.

Pozdrawiam.

IMG_20210901_185052.jpg

IMG_20210901_185045.jpg

Napisano

Na moje oko legary masz co 1m , jakiej płyty byś nie użył to przy takim rozstawie każda będzie pracować , W poprzek tych legarów trzeba by było dać deski min 32mm , optymalnie by było dać legarki co 40cm ale wysokości nie starczy .Deskowanie powinno zadziałać .

Napisano

Też bym dał deski, bo niezbyt przyjemnje jest jak się wszystko ugina, po drugie deski na obecną chwilę wyjdą taniej. I na to ewentualnie cienką OSB. No i łatwiej Ci będzie klinami wypoziomować deski.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...