Skocz do zawartości

Strop drewniany czy strop betonowy porównanie kosztów


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam.

 

Zastanawiam się nad tym jaki zrobić strop i konstrukcje dachu. Bardzo podoba mi się opcja stropu drewnianego i wiązarów z uwagi na niższą cenę wykonania w porównaniu do np stropu betonowego. Obawiam się tylko czy takiej konstrukcji nie będzie słychać przy dużym wietrze ? 

 

Druga sprawa to kwestia ceny. Bardzo chętnie poznam porównanie cen różnych wersji stropów i konstrukcji dachów.  To nad czym się zastanawiam to Strop drewniany + wiązary lub strop teriva + tradycyjna więźba. Chyba że ktoś ma coś innego do polecenia.

 

DOn parterowy około 190 m2 z garażem. Projekt w załączniku.

 

 

 

projekt domu.pdf

Edytowano przez WojtekPiwko (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, WojtekPiwko napisał:

 . Bardzo podoba mi się opcja stropu drewnianego 

 

Nie miała baba kłopotu, kupiła se cielę.

Chcesz mieć podobną, stałą zabawę, zrób strop drewniany. Uciechę będziesz miał, że hej!

Napisano
7 godzin temu, retrofood napisał:

 

Nie miała baba kłopotu, kupiła se cielę.

Chcesz mieć podobną, stałą zabawę, zrób strop drewniany. Uciechę będziesz miał, że hej!

Możesz proszę rozwinąć temat ??

Napisano

tak

pierw musisz wiedzieć czy poddasze jakkolwiek użytkowe czy też nie

potem rozejrzyj się oo masz w pobliżu, bo czasami czas/dostawa podnosi koszt lokalnego rozwiązania

 

najprościej i najtaniej - lekki wiązar, ale poddasze wtedy nieużytkowe, max lekkie graty i  instalacje typu reku

Napisano

Poddasze będzie nieużytkowe, planuje instalacje Rekuperacji i może w przyszłości FV. 

 

Największą obawę nie wiem czy słuszną mam przed dźwiękami wydawanymi przez strop drewniany i wiązary.

Napisano
Dnia 27.08.2021 o 22:01, WojtekPiwko napisał:

Witam.

 

Zastanawiam się nad tym jaki zrobić strop i konstrukcje dachu. Bardzo podoba mi się opcja stropu drewnianego i wiązarów z uwagi na niższą cenę wykonania w porównaniu do np stropu betonowego. Obawiam się tylko czy takiej konstrukcji nie będzie słychać przy dużym wietrze ? 

 

Druga sprawa to kwestia ceny. Bardzo chętnie poznam porównanie cen różnych wersji stropów i konstrukcji dachów.  To nad czym się zastanawiam to Strop drewniany + wiązary lub strop teriva + tradycyjna więźba. Chyba że ktoś ma coś innego do polecenia.

 

DOn parterowy około 190 m2 z garażem. Projekt w załączniku.

 

 

 

projekt domu.pdf 108 kB · 12 downloads

Prośbę o wycenę trzeba wysłać do kilku producentów stropów. Podłoga na dolnym pasie wiązarów dachowych jest ciekawym rozwiązaniem z zachowaniem widoku belek od spodu - o ile jest co pokazywać. Jeśli będą łączenia na płytki kolczaste to raczej nie bardzo ale jeżeli bedzie jednolita belka - nawet klejona - to czemu nie. Mówię cały czas o więźbie prefabrykowanej. W przypadku tradycyjnej roboty ciesielskiej i więźby z drewna litego, takie belki od spodu wyglądają super. Ceny drewna poszybowały, jak i innych materiałów budowlanych. Wycena indywidualna wskazana jak najbardziej a obecnymi cenami.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W filmie zobaczysz łatwy sposób na montaż szpilek pod murłatę. W naszym przypadku są to kotwy M16 400 mm, montowane co 90 cm dookoła całego 63 metrowego wieńca. Kończymy tym etap całego zbrojenia stropu i czekamy na odbiór prac przez kierownika. Czy wszystko zrobiliśmy poprawnie? :)  
    • Podjechałem i cyknalem lepsze foto:)    
    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...