Skocz do zawartości

Uszczelnienie studni głębinowej


Recommended Posts

Po ostatnich dość obfitych opadach w mojej okolicy poziom wód gruntowych bardzo wzrósł i pojawił się problem ze studnią głębinową. 

W miejscu studni ułożone są dwa kręgi betonowe w których znajduje się naczynie przeponowe oraz cały sterownik do studni jak również zasilanie 230v. Od około 2 tygodni pierwszy raz od 7 lat zaczęła w studni zbierać się woda. Woda dosłownie wypływa spod kręgu mniej więcej do połowy, czyli zakrywając jeden krąg a tym samym naczynie przeponowe i całe orurowanie, i niewiele brakuje aby zalała sterownik i gniazdko 230v.

 

Chcialby dno studni jakoś uszczelnić tylko problem w tym że nie wiem jak to zrobić bo na dnie nawet po wypompowaniu cały czas jest woda. 

Dno studni to głównie glina i piach. 

 

Doradźcie jak to zrobić jeżeli wogole się to da zrobić w tej sytuacji. 

Myślałem aby dno zalać Ceresitem cx5 bo jest wodoszczelny i bardzo szybko zastyga tylko nie wiem czy to zda egzamin jeżeli tam cały czas wypływa woda spod kręgu. 

Link do komentarza

Ceresit nie jest na taką okazję, - wysoki koszt i trudno go w kilka minut ułożyć. Wystarczy zwykły beton gr, 4 - 6  cm   i ewentualne masa uszczelniająca np, bitumiczna lub cementowa na złączach kręgów i wylewki.  Jeśli to napływ wody powierzchniowej  (np. kałuże przy studni), to wokół studni można zrobić ochronną skarpę .

 

Link do komentarza

To napewno nie są kałuże bo studia znajduje się pod dachem na samym środku altanki. Wokół jest ułożona kostka, a poza kostką rosną min. brzozy i wiele innych krzewów. 

To poziom wód gruntowych się podniósł po ostatnich opadach. 

Po ostatnich opadach mam też problem z oczyszczalnią, a dokładnie z drenażem, jest cały zalany wodą, przez co oczyszczalnia nie działa. 

Mam też studnie na 8 kręgow do której podłączone są rynny. Zawsze po deszczu się zapełniała a już po godzinie pi opadach była pusta. Teraz od 3 tygodni jest pełna, wody wogole nie ubywa. 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...