Skocz do zawartości

Ubytki w ścianie + farba olejna


Recommended Posts

Napisano

Witam,

 

Mam problem z ubytkami które zostały pomalowane farbą olejną z połyskiem, przez co wygląda nieestetyczne, chciałbym zrobić tak aby wszystko było jednolite. 

Proszę o pomoc.

IMG_20210808_194448.jpg

IMG_20210808_194508.jpg

Napisano

Na pierwszy rzut oka ściana wygląda na wyrównaną gipsem, czy też gładzią...

 

Zmatować farbę olejną papierem ściernym, dość grubym (tak z 60), odkurzyć, ewentualnie zagruntować i gładzią wyprowadzić narożnik i okolice tych ubytków, doszlifować, jeśli wyjdzie równo - pomalować... albo poprawić wyprowadzenie narożnika i okolic ubytków... do uzyskania wymaganego wyglądu :icon_mrgreen:

Napisano
26 minut temu, podczytywacz napisał:

doszlifować,

Jeżeli olejna miała zamaskować wychodzącą rdzę to nie szlifować a zagruntować rozrzedzonym gruntem szczepnym i dopiero potem pomalować taką farbą jaka była stosowana .

Inna sprawa że z tymi ubytkami też coś trzeba zrobić ,

Napisano
35 minut temu, joks napisał:

Jeżeli olejna miała zamaskować wychodzącą rdzę

Dlaczego sądzisz, że w tym miejscu mogłaby znaleźć się rdza? Z narożnika? są stalowe? myślałem, że są tylko z aluminium...:scratching:

 

37 minut temu, joks napisał:

Inna sprawa że z tymi ubytkami też coś trzeba zrobić

Ubytki gładzią gipsową zarównać...

Napisano
11 godzin temu, joks napisał:

Jeżeli olejna miała zamaskować wychodzącą rdzę to nie szlifować a zagruntować rozrzedzonym gruntem szczepnym i dopiero potem pomalować taką farbą jaka była stosowana .

Inna sprawa że z tymi ubytkami też coś trzeba zrobić ,

Dokładnie, ja bym dosłownie skuł olejną farbę do gołego ubytku, obok dziury zmatowił a nawet wyskrobał szpachelką lub nawet szlifierką (chociaż życzę powodzenia) i dopiero po tej demolce wziął się za uzupełnienie ubytku, zagruntowanie, otynkowanie. Można nawet zrobić estetyczny dekor farbą olejną lub emalią, która po zmatowieniu powinna czepić się podłoża. To mój pomysł.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Szanowny Panie,
Farbę olejną można zmatowić papierem ściernym, a następnie oczyścić powierzchnię, zagruntować i nałożyć gładź ST10 Start w celu wyrównania ubytków. Dla uzyskania najlepszego efektu rekomenduję również montaż narożników. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...