Skocz do zawartości

Ubytki w ścianie + farba olejna


Recommended Posts

Napisano

Witam,

 

Mam problem z ubytkami które zostały pomalowane farbą olejną z połyskiem, przez co wygląda nieestetyczne, chciałbym zrobić tak aby wszystko było jednolite. 

Proszę o pomoc.

IMG_20210808_194448.jpg

IMG_20210808_194508.jpg

Napisano

Na pierwszy rzut oka ściana wygląda na wyrównaną gipsem, czy też gładzią...

 

Zmatować farbę olejną papierem ściernym, dość grubym (tak z 60), odkurzyć, ewentualnie zagruntować i gładzią wyprowadzić narożnik i okolice tych ubytków, doszlifować, jeśli wyjdzie równo - pomalować... albo poprawić wyprowadzenie narożnika i okolic ubytków... do uzyskania wymaganego wyglądu :icon_mrgreen:

Napisano
26 minut temu, podczytywacz napisał:

doszlifować,

Jeżeli olejna miała zamaskować wychodzącą rdzę to nie szlifować a zagruntować rozrzedzonym gruntem szczepnym i dopiero potem pomalować taką farbą jaka była stosowana .

Inna sprawa że z tymi ubytkami też coś trzeba zrobić ,

Napisano
35 minut temu, joks napisał:

Jeżeli olejna miała zamaskować wychodzącą rdzę

Dlaczego sądzisz, że w tym miejscu mogłaby znaleźć się rdza? Z narożnika? są stalowe? myślałem, że są tylko z aluminium...:scratching:

 

37 minut temu, joks napisał:

Inna sprawa że z tymi ubytkami też coś trzeba zrobić

Ubytki gładzią gipsową zarównać...

Napisano
11 godzin temu, joks napisał:

Jeżeli olejna miała zamaskować wychodzącą rdzę to nie szlifować a zagruntować rozrzedzonym gruntem szczepnym i dopiero potem pomalować taką farbą jaka była stosowana .

Inna sprawa że z tymi ubytkami też coś trzeba zrobić ,

Dokładnie, ja bym dosłownie skuł olejną farbę do gołego ubytku, obok dziury zmatowił a nawet wyskrobał szpachelką lub nawet szlifierką (chociaż życzę powodzenia) i dopiero po tej demolce wziął się za uzupełnienie ubytku, zagruntowanie, otynkowanie. Można nawet zrobić estetyczny dekor farbą olejną lub emalią, która po zmatowieniu powinna czepić się podłoża. To mój pomysł.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Szanowny Panie,
Farbę olejną można zmatowić papierem ściernym, a następnie oczyścić powierzchnię, zagruntować i nałożyć gładź ST10 Start w celu wyrównania ubytków. Dla uzyskania najlepszego efektu rekomenduję również montaż narożników. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pod względem przeciwpożarowym różnica pomiędzy płytą drewnopochodną oraz tą samą płytą drewnopochodną osłoniętą płytą gipsowo-kartonową jednak jest Bo płyty drewnopochodne są palne, zaś gipsowo-kartonowe już nie.   W takich budynkach jak domy jednorodzinne wymogi może nie są zbyt wysokie, ale jednak określono je jednoznacznie.  Najważniejszy w tym przypadku jest zapis zawarty w warunkach technicznych (WT), czyli Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (§ 219 ust. 2): "(...) poddasze użytkowe przeznaczone na cele mieszkalne lub biurowe powinno być oddzielone od palnej konstrukcji i palnego przekrycia dachu przegrodami o klasie odporności ogniowej: 1) w budynku niskim - E I 30."  Ta klasa oznacza odporność na działanie ognia przez pół godziny. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że bariera ma przez taki czas zapobiec przenikaniu ognia oraz temperatura po jej drugiej stronie nie może przekroczyć punktowo  bodaj 180°C. W praktyce ten wymóg często nie jest respektowany. No bo jak tu wypadają poddasza wykończone boazerią albo z odkrytą więźbą (izolacja nakrokwiowa)? Szczerze mówiąc to moim zdaniem taka konstrukcja - z dwoma warstwami wełny mineralnej na metalowym ruszcie - ma szansę spełnić ten wymóg, nawet jeżeli zastosuje się poszycie z płyty drewnopochodnej. Ale to tylko przypuszczenie. Jak trafimy na kogoś czepliwego to skąd wziąć formalne potwierdzenie? 
    • Wielkie dzięki za błyskawiczną odp. Tak niosek o warunki właśnie składam przez portal e-Budownictwo.  
    • Jeżeli potraktować to jako budynek gospodarczy to trzeba wystąpić o wydanie warunków zabudowy. Jeżeli te będą dopuszczały zlokalizowanie tam budynku gospodarczego to dalej mamy już typową procedurę dla budynków gospodarczych do 35 m2 powierzchni zabudowy.  Zrobiłem jednak zastrzeżenie, że to wszystko pod warunkiem, że ten magazyn traktujemy jako budynek gospodarczy. Chociaż jak się uprzeć to nie ma on wszystkich cech budynku (brak trwałego połączenia z gruntem). Jednak w takiej sytuacji robi się totalny bałagan z interpretacją przepisów, wymaganych procedur itd. Próbowałbym więc wystąpić o warunki zabudowy i zgłosić to jako budynek gospodarczy.
    • Działka 109/1 miejscowość Byszwałd  klasa IIIA i IIIB Działka kupiona od rolnika.  Potrzebuje postawić na niej mały magazyn, niezwiązany z gruntem na bloczkach. Kupiony z Allegro gotowiec do poskładania na działce z Kompozytu lub metalowy.   Pytanie czy mogę  (lub co muszę zrobić żeby taki magazynek postawić)  Nie mam tam oczywiście MPZP Działka bezpośrednio przy drodze , przez działkę biegną linie wody, kanalizy i net. Działka na terenie Wsi. Sąsiednie działki niezabudowane, Najbliższe zabudowy - dwie działki dalej.   
    • Nieprawda.  Pamiętam, ze kiedyś istniał zakaz wykonywania boazerii z drewna liściastego w obiektach użyteczności publicznej, ale było to dopuszczalne przy wkuciu listew mocujących w ścianę tak, aby deseczki boazeryjne leżały bezpośrednio na ścianie. (z iglastych zakaz był kategoryczny). Wtedy ogranicza się dostęp powietrza i rozprzestrzenianie się ognia jest utrudnione.  We wspomnianej sytuacji pewnie jest podobnie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...