Skocz do zawartości

Zbyt głębokie bruzdy?


atiiii4

Recommended Posts

Napisano

Witam,

 

Zastanawiam się czy hydraulik nie przesadził i czy tak to zostawić, bruzdy głębokości 5cm i szerokości 3,5cm poziome, pionowe podobnie, jedna szerokość 10cm x 10cm x 1metr. Zostawić to tak, nic się nie stanie?

Porotherm 25W.


Whats-App-I...t-23-36-58.jpg
Whats-App-I...t-23-36-57.jpg
 

Napisano

Dziękuję za odpowiedź, to tylko początek, będzie dana otulina.. Przeczytałem artykuł https://inzynierbudownictwa.pl/wykonywanie-bruzd-i-wnek-pod-instalacje-w-murowanych-scianach/ niestety już po fakcie i wystraszyłem się do tego stopnia, że chciałem już zaprawą naprawczą naprawiać bruzdy.. Ale tak trzeźwo myśląc, to jest domek jednorodzinny nie blok, jest to pustak klasy 15 który ma większą wytrzymałość niż BK a i w nim bruzdują, nad tą ścianą nośną jest konkretny wieniec żelbetowy ze stropem, tak więc wydaje mi się, że wiedza teoretyczna wiedzą teoretyczną a życie, życiem, chyba, że się mylę? :) 

Napisano
1 godzinę temu, atiiii4 napisał:

 

Zastanawiam się czy hydraulik nie przesadził i czy tak to zostawić, bruzdy głębokości 5cm i szerokości 3,5cm poziome, pionowe podobnie, jedna szerokość 10cm x 10cm x 1metr. Zostawić to tak, nic się nie stanie?

 

Nic. To zwyczajne, powiedziałbym, że standardowe wykonanie. 

 

51 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Taka głębokość to nie problem. Ale rury powinny być osłonięte przynajmniej peszlem, a te z ciepłą wodą - mieć izolację cieplną. Rur nie pokrywa się bezpośrednio tynkiem. Miedzianych w szczególności.

 

Bezwzględnie do przestrzegania.

 

Ale widzę tu inny problem. Po zatynkowaniu stracisz wiedzę o przebiegu rur, częstymi przypadkami jest ich późniejsze przewiercenie. Nie dało się tych rur poprowadzić inną trasą?

Napisano

Rozumiem, dziękuję za uspokojenie :) Ja bym w ogóle te poziome posadzką puścił, ale niestety przyjechałem po pracy i było już za późno :( raczej nie będę tam nic wieszał poza kotłem, ale w zwyczaju mam robienie zdjęć i wymiarowanie, a jak coś nie jestem pewien to wiercę z czujnikiem :) 

Napisano
43 minuty temu, atiiii4 napisał:

Rozumiem, dziękuję za uspokojenie :) Ja bym w ogóle te poziome posadzką puścił, ale niestety przyjechałem po pracy i było już za późno :( raczej nie będę tam nic wieszał poza kotłem, ale w zwyczaju mam robienie zdjęć i wymiarowanie, a jak coś nie jestem pewien to wiercę z czujnikiem :) 

 

No i bardzo dobrze, własnie to miałem zasugerować.

Napisano
9 godzin temu, atiiii4 napisał:

Rozumiem, dziękuję za uspokojenie :) Ja bym w ogóle te poziome posadzką puścił, ale niestety przyjechałem po pracy i było już za późno :( raczej nie będę tam nic wieszał poza kotłem, ale w zwyczaju mam robienie zdjęć i wymiarowanie, a jak coś nie jestem pewien to wiercę z czujnikiem :) 

Słusznie! Gdyby ludzie częściej robili taką dokumentację, byłoby łatwiej przy remontach.

Napisano

Otóż to. U brata taki budowlaniec złota rąsia przewiercił rurkę i pół dnia kombinował jak to pozgrzewać do kupy. A nic by nie było, tylko rozwalił płytke na ścianie. Także w jego przypadku nieszczęście było po trzy kroć, bo na tym zakończył prace u brata. Żal mi chłopa było, bo ręce mu się trzęsły tak że nie mógł tego pozgrzewać.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano

To się zdarza i najlepszym. Szwagier przewiercił rurę u siebie. Rurę, którą z tydzień wcześniej, czy dwa, sam położył. I nie zapomniał o niej, ale pomylił się w notatkach. O 6 cm poszło. Na szczęście był to alupex, krótki odcinek, udało się wymienić na nowy. 

Fotki nie pomogły, rura była w ściance g/k, ściana zaszyta.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
    • Może też wywaliło bezpiecznik w skrzynce przyłączeniowej? Jakie tam masz zabezpieczenia? Dostęp tam ma chyba tylko firma dostarczająca energię 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...