Skocz do zawartości

Czym zabudować komin?


Recommended Posts

Napisano

Witajcie,
w domu mam wstawiony wkład kominowy firmy Konekt. Jednak z żoną zmieniliśmy zdanie i przez najbliższe lata nie będziemy montowali kominka i chcemy zabudować komin w taki sposób, żeby ewentualnie można było kiedyś go wykorzystać. Myślałem o wyłożeniu go wełną mineralną i obudowaniu płytami g-k. Pytanie co z wszystkimi otworami (wyjście pod kominek, rewizja, wentylacja w podłodze docelowo pod kominkiem i samo wyjście zewnętrze komina) - zatkać je? Jak tak, to czym i czy nie wystąpi problem ze zbieraniem się wilgoci?

20210708_150133.jpg

20210708_150146.jpg

20210708_150152.jpg

Napisano

Zrób ,,korki '' ze styropianu tak aby pasowały na ścisk , a reszta tak jak piszesz , płyta gipsowa - najlepiej na stelażu mocowana profilami tylko do ścian , możesz dać i tą wełnę . I po robocie.

Napisano

Dzięki za odpowiedzi! 

Planuję zatkać styropianem otwór w podłodze i rewizję w kominie, natomiast wejście do komina zmniejsze i zamontuję małą kratkę wentylacyjną, a komina u góry nie będę tykał. Pytanie tylko, czy nie powinna mi sie tam zbierać wilgoć? 

Napisano

Jak ostatnio byłem na dachu zobaczyć w jakim stanie jest komin wentylacyjny po 50ciu latach, to owszem byłem w szoku, bo wygląda jak tydzień temu murowany. Nie jest niczym zabezpieczony. Drugi od pieca jest w mocno kiepskim stanie, ale myślę że po okuciu jeszcze posłuży. Opadami bym się nie przejmował, tylko różnicą temperatur. Ja teraz będę miał przy remoncie izolowany cały komin, bo istnieje możliwość że części pod dachem nie wystarczy zaizolować, bo tak czy tak na tym kawałku komina na zewnątrz, woda pomimo dobrego okucia przy dachu też może się skraplać i wciekać pod izolację, tą którą jest już pod dachem, bo to podstawa przy kominie wentylacyjnym. Bo z pokoju kominem wentylacyjnym wychodzi ciepłe powietrze, a komin w zimie jest cały zimny.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Kominów nie wykładamy wełną. Nie obudowujemy tez żadnymi płytami. To sprzeczne nie tylko z logiką, ale też z zasadami budowlanymi. Tylko tynk. Na systemowy komin czasem doradzam tynk w nowoczesnym wydaniu, czyli siatkę z włókna szklanego zatopioną w kleju. Taką siatkę jak do elewacji....

Napisano

Ale co poradzisz na to że spadł mi cały tynk na każdym z kominów wentylacyjnych? Ściana jest cała mokra od strony nieogrzewanego korytarza na strych, bo jest komin wentylacyjny w środku tej ściany. Mam to zostawić tak jak jest? Każdy mówi żeby to zaizolować. A rury spiro w otulinie to też niby jakaś fanaberia?

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano
18 godzin temu, vlad1431 napisał:

Ale co poradzisz na to że spadł mi cały tynk na każdym z kominów wentylacyjnych? Ściana jest cała mokra od strony nieogrzewanego korytarza na strych, bo jest komin wentylacyjny w środku tej ściany. Mam to zostawić tak jak jest? Każdy mówi żeby to zaizolować. A rury spiro w otulinie to też niby jakaś fanaberia?

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
 

Rury to rury. Komin dymowy czy spalinowy, to komin. Lecz przyczynę, a nie skutek. Zasłonisz zgniliznę płytą i nagle problem zniknie? Płyta też się po czasie zlasuje....Szukaj przyczyny problemu  i lekarstwa na nie. Zaproś kumatego kominiarza....znajdzie problem. Buduj zgodnie ze sztuką, a nie jak Józek z Zenkiem Ci podpowiadają....

Napisano

Dla mnie jaane jak słońce i nie ma co tu dorabiać ideologii. Jest różnica temperatur to się skrapla. Rura czy komin wentylacyjny dla mnie to samo, bo zasada ta sama. A komin dymowy to już całkiem inna sprawa. W lecie wysycha w zimie się skrapla. Jedyne zabezpieczenie to izolacja. Nie gadam z ludźmi pod sklepem tylko z budowlańcami i każdy mówi żeby izolować.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Napisano

Czasy kominów uniwersalnych się skończyły. Mądry budowlaniec dobiera komin do urządzenia. Tam gdzie trzeba izolować, tam zwykle stosuje system z izolacją w środku. Jest też w Polsce kilku mądrych budowlańców, którzy znają przepisy budowlane... ;)

Napisano

Nowe jest wszystko fajne, ale co mają zrobić ci co mają 50cio letnie kominy w bardzo dobrym stanie, zburzyć je? Dyskusja tyczy się starych kominów, nie nowych.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano

To co należy zrobić, determinuje przeznaczenie i rodzaj urządzenia które mamy do komina podłączyć.  To że ktoś ma  stary samochód, którego nie da się naprawić, nie oznacza, że ma nim jeździć i stwarzać zagrożenie na drodze. Podobnie z kominami...Zasady są jasne i określone. Widzimisię jakiegoś mądrali tego nie zmieni. Komin można frezować, zainstalować w nim stal (najlepiej 1.4404 i zasypać perlitem. To jeden z wielu sposobów... Drogo?  Czasem koszt przekracza zakup nowego komina dwuściennego, więc warto przemyśleć jaką drogą zadbać o bezpieczeństwo swoje i rodziny, a czasem i sąsiadów, jeśli zabudowa miejska, gęsta....  Z zewnątrz zbić tynk, jeśli słaby położyć nowy. Jeśli ocieplimy wełną stary ceglany komin, i podłączymy do niego nowoczesny piec kondensujący, będzie to fundowanie sobie bomby z opóźnionym zapłonem....Albo jak ktoś woli - leczenie syfa pudrem.

Napisano

Aleś się uparł. Wątek jest o kominach wentylacyjnych. I nie mieszaj zastosowań, bo tak jak napisałem, komin wentylacyjny a komin od jakiegokolwiek kotła to dwie różne kwestie.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano
2 godziny temu, podczytywacz napisał:

Niby tak... ale włączył się w poście #6 niejaki vlad-ileśtam, który ma problem z kominami wentylacyjnymi...

Wiesz....W sumie to niejeden chciałby mieć tylko taki (Boguduchawinny)

problem... ;)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...