Dawid Narloch Napisano 18 maja 2021 Udostępnij #1 Napisano 18 maja 2021 Witam Proszę o poradę. Otóż postanowiłem sam wyznaczyć płaszczyznę skosu (wieszakami typu grzybek). I wszystko wydawało się ok. Następnie wykonałem ocieplenie skosu pianką PUR. Teraz podczas montażu profili CD do wieszaków i przyłożeniu łaty, okazuje się, że jest mała kołyska, tak do 3 mm są różnice. Pytanie czy płyta gk na tyle się dognie, czy też dać jakieś podkładki aby płyta w tym miejscu miała podparcie, a może lekko zgiąć grzybek? Jeżeli ma to znaczenie wysokość skosu to 2 m, tak więc kołyska byłaby na całej jednej płycie. Link do komentarza
aru Napisano 18 maja 2021 Udostępnij #2 Napisano 18 maja 2021 robisz w mechanice precyzyjnej? ogólnie jest ok do 0,5cm a najczęściej do pełnego centa Link do komentarza
Dawid Narloch Napisano 18 maja 2021 Autor Udostępnij #3 Napisano 18 maja 2021 Może nie mechanika precyzyjna. Ale człowiek czyta, aby nie od sznura tylko laserem robić, bo dokładniej. Żeby po przyłożeniu łaty nie było żadnej kołyski bo popęka itp. I tylko przez to stres, czy dobrze robi czy źle. A człowiek chce tylko czasem zaoszczędzić, czegoś się nauczyć i samemu coś podłubie. Z jakiegoś powodu wzięło się powiedzenie, że Pierwszy dom budujemy dla wroga, drugi dla przyjaciela, a trzeci dla siebie:) Reasumując nie przejmować się i przykręcać gk:) Link do komentarza
vlad1431 Napisano 18 maja 2021 Udostępnij #4 Napisano 18 maja 2021 Na początek odradziłbym grzybki, bo bez doświadczenia takie kwiatki wychodzą. 3mm bez problemu naciągniesz na całej długości płyty. Gorzej z tym jak zgubisz to na reszcie płyt. Z ciekawości jakiej firmy pianka? Czeka mnie niedługo to samo, ale znalazłem taniego gościa i haki mi przykręci za parę groszy, bo ja raczej czasu na to nie znajdę. Chyba że znów wprowadzą jakieś obostrzenia. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka Link do komentarza
Dawid Narloch Napisano 19 maja 2021 Autor Udostępnij #5 Napisano 19 maja 2021 (edytowany) Pianka od firmy Polychem Systems (Purex NG). Dałem 25 cm. Edytowano 19 maja 2021 przez Dawid Narloch (zobacz historię edycji) Link do komentarza
podczytywacz Napisano 19 maja 2021 Udostępnij #6 Napisano 19 maja 2021 (edytowany) Nie przejmować się! Gdybyś nie chciał zaoszczędzić i zrobiłby to fachowiec - nawet nie wiedziałbyś o tych 3 mm, bo dostałbyś te 3 mm zamontowane, wyszpachlowane i pomalowane... bo fachowiec nie pracuje w mechanice precyzyjnej... 9 godzin temu, vlad1431 napisał: Na początek odradziłbym grzybki Teraz to możesz odradzić o, takie grzybki: bo tamte, montażowe już zamontowane i opiankowane... Edytowano 19 maja 2021 przez podczytywacz (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Dawid Narloch Napisano 19 maja 2021 Autor Udostępnij #7 Napisano 19 maja 2021 Nie o to chodzi, że chciałem zaoszczędzić (w negatywnym sensie słowa ) i bawić się w Janusza. Dużo prac w domu robiła i robić będzie mi firma specjalistyczna (tynki, posadzki, ogrzewanie podłogowe, hydraulika, montaż okien). Ale są prace, które wydają się być proste a człowiek się chce czegoś nauczyć, i przy okazji zaoszczędzić a że to jego własny dom, to i może czasem panikuje nie potrzebnie z byle powodu. Dlatego, też pytam. Ale dzięki za uspokojenie Link do komentarza
vlad1431 Napisano 19 maja 2021 Udostępnij #8 Napisano 19 maja 2021 W teorii to jest proste, a skos jest na tyle skomplikowany że nie zdziwiłbym się jakby amatorowi wyszło 1cm różnicy. Dlatego najlepsze są haki, bo profil sobie ustawiasz tak jak chcesz i dopiero przykręcasz. Jedynie teraz na łączeniu płyt trzeba będzie nadrobić, a tak to nie ma opcji żeby się tego dopatrzyć Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka Link do komentarza
podczytywacz Napisano 19 maja 2021 Udostępnij #9 Napisano 19 maja 2021 (edytowany) 1 godzinę temu, Dawid Narloch napisał: Nie o to chodzi, że chciałem zaoszczędzić Przecież nie powiedziałem, że to był zły pomysł... naprawdę będziesz mógł - zgodnie z prawdą - powiedzieć; -TO MÓJ DOM! i życzę Ci, żebyś po zamieszkaniu, po jakimś czasie mógł podsumować, że wybudowałeś - od razu - swój "trzeci dom" - ten dla siebie Edytowano 19 maja 2021 przez podczytywacz (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Dawid Narloch Napisano 1 czerwca 2021 Autor Udostępnij #10 Napisano 1 czerwca 2021 A jeszcze jedno pytanie. Czy do ściany kolankowej i sufitu zamontować profil V (lub UD). Zarówno ściana kolankowa, jak i sufit otynkowany (karton gips będzie tylko na skosach) Link do komentarza
vlad1431 Napisano 1 czerwca 2021 Udostępnij #11 Napisano 1 czerwca 2021 Do elementów stałych montuje się zwykle UD. CD mają za zadanie usztywnić konstrukcję i montuje się je w środek UD. Ścianka kolankowa jest sztywna czyli nie musisz stosować CD, ale możesz. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka Link do komentarza
Dawid Narloch Napisano 9 czerwca 2021 Autor Udostępnij #12 Napisano 9 czerwca 2021 Ok. Przyszły płyty gk i mam małe pytanie. Czy przy układaniu dociskać płytę do ściany kolankowej (tynk)na styk, i tak samo czy dociskać do sufitu na styk (tynk). Czy też zostawić kilka mm na masę szpachlową Link do komentarza
joks Napisano 9 czerwca 2021 Udostępnij #13 Napisano 9 czerwca 2021 Poczytaj i pooglądaj w googlu o połączeniach ślizgowych. Link do komentarza
vlad1431 Napisano 9 czerwca 2021 Udostępnij #14 Napisano 9 czerwca 2021 5mm do 10ciu mm musi być dylatacji, bo to wszystko potem pracuje. I tak jak pisał@joks, wszędzie połączenia ślizgowe. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka Link do komentarza
joks Napisano 9 czerwca 2021 Udostępnij #15 Napisano 9 czerwca 2021 1 godzinę temu, vlad1431 napisał: wszędzie połączenia ślizgowe Wykończone miękkim elastycznym acrylem Link do komentarza
Dawid Narloch Napisano 10 czerwca 2021 Autor Udostępnij #16 Napisano 10 czerwca 2021 Hmm no właśnie. Połączenia ślizgowe, czy też taśma tuff tape? A może obie techniki są dozwolone i mam tylko dokonać wyboru między nimi. Link do komentarza
joks Napisano 10 czerwca 2021 Udostępnij #17 Napisano 10 czerwca 2021 Przed chwilą, Dawid Narloch napisał: taśma tuff tape? Jest za sztywna. Link do komentarza
Dawid Narloch Napisano 10 czerwca 2021 Autor Udostępnij #18 Napisano 10 czerwca 2021 Ok. Czyli rozumiem że jak ktoś mówi, że połączenie ślizgowe pęka, to poprostu coś spartolił. Ja widzę połączenie ślizgowe tak: 1. Na ścianę tynkowaną/sufit taśmę do połączeń ślizgowych 2. W szparę pomiędzy taśmą a płytą gk szpachla. (Wcześniej jakiś grunt?) 3. Na płytę gk i zaszpachlowaną szczelinę fizelina, na styk do taśmy ślizgowej i znów szpachla 4. Szlifowanie, odcięcie wystającej taśmy, i w róg daję akryl który zamaskuje mikro pękniecia. Link do komentarza
joks Napisano 10 czerwca 2021 Udostępnij #19 Napisano 10 czerwca 2021 26 minut temu, Dawid Narloch napisał: Wcześniej jakiś grunt?) To podstawa , reszta jak w opisie . Szczególnie na krawędziach ciętych gdzie jest goły gips z płyty. Link do komentarza
vlad1431 Napisano 10 czerwca 2021 Udostępnij #20 Napisano 10 czerwca 2021 Pooglądaj tego gościa, on według mnie najlepiej wszystko objaśnia.Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka Link do komentarza
Dawid Narloch Napisano 10 czerwca 2021 Autor Udostępnij #21 Napisano 10 czerwca 2021 Dzięki za link. Właśnie w necie/youtube jest dużo materiału, gdzie każdy ma swoje sposoby. Również na YouTube widziałem też film , gdzie pewien Pan wspominał o połączeniu ślizgowym, ale bardziej zalecał tuff tape... z różnych względów. Z tąd też moje wcześniejsze pytanie o dobór sposobu. Link do komentarza
Dawid Narloch Napisano 15 czerwca 2021 Autor Udostępnij #22 Napisano 15 czerwca 2021 (edytowany) Powiedźcie jeszcze proszę, czy podcinać płytę GK, tak aby krawędź będzie równoległa do ściany/ sufitu (rys. 2), gdzie będzie łączenie z ścianą kolankową/ sufitem. Czy też zostawić oryginalną krawędź płyty (rys. 1) (wtedy powstanie kąt pomiędzy płytą a ścianą), ale wtedy będzie chyba dość duża szpara pomiędzy ścianą a płytą. Oczywiście w obu przypadkach zostawiam jakąś przerwę ok 5 mm Poniżej przedstawiam rysunek: Edytowano 15 czerwca 2021 przez Dawid Narloch (zobacz historię edycji) Link do komentarza
vlad1431 Napisano 15 czerwca 2021 Udostępnij #23 Napisano 15 czerwca 2021 Według mnie lepiej podciąć, szkoły są różne, np kąty proste jedni licują inni tną pod kątem 45°. Tu raczej nie ma to większego znaczenia, poza tym że szpachla czy akryl ma o pół większą powierzchnię styku. Ale jest z kolei sporo więcej zabawy. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka Link do komentarza
joks Napisano 15 czerwca 2021 Udostępnij #24 Napisano 15 czerwca 2021 47 minut temu, vlad1431 napisał: Według mnie lepiej podcią Mam to samo zdanie. Link do komentarza
Dawid Narloch Napisano 11 lipca 2021 Autor Udostępnij #25 Napisano 11 lipca 2021 Witam Płyty położone, I powstał mały dylemat. Otóż ostatnią płytę za krótko przyciąłem i powstała szpara pomiędzy płytami 8 mm. Dosynąć raczej nie mogę bo i tak z drugiej strony płyty mam do ściany 5mm. Pytanie czy zostawić, Uniflott + tuff tape. Czy też odkręcić płytę i wymierzyć nową. Link do komentarza
joks Napisano 11 lipca 2021 Udostępnij #26 Napisano 11 lipca 2021 Zostaw jak jest. 1 Link do komentarza
Dawid Narloch Napisano 11 lipca 2021 Autor Udostępnij #27 Napisano 11 lipca 2021 Czyli uniflott + tuff tape, czy może fizelina (cena) wystarczy. Jeżeli tuff tape, dać czerwoną czy mocniejszą, zieloną? Oczywiście jeżeli sytuacja wymaga to lepiej dopłacić i mieć większą pewność, że nie popęka. Ale jeżeli fizelina była by wystarczająca to po co przepłacać . Link do komentarza
joks Napisano 11 lipca 2021 Udostępnij #28 Napisano 11 lipca 2021 fizelina wystarczy , tylko najpierw tę szparę przeleć gruntem , potem uniflot bez fizeliny i pilnuj żeby nie wypłynął , jak porządnie zwiąże jeszcze raz uniflot i dopiero fizelina. Link do komentarza
usiek Napisano 11 lipca 2021 Udostępnij #29 Napisano 11 lipca 2021 Ja robiłem małą rekonstrukcje płyty przy wyłazie na strych bo źle uciąłem i nawet lista maskująca nie dała rady zakryć. . Psiknąłem piankę, odciąłem ją i wtedy uniflot i po wyschnięciu uniflot z fizeliną. Link do komentarza
Dawid Narloch Napisano 11 lipca 2021 Autor Udostępnij #30 Napisano 11 lipca 2021 Ok. A czy jest jakiś patent aby nie wypchać gipsu na drugą stronę? Czy poprostu nakładać z wyczuciem... Link do komentarza
joks Napisano 11 lipca 2021 Udostępnij #31 Napisano 11 lipca 2021 33 minuty temu, Dawid Narloch napisał: Ok. A czy jest jakiś patent aby nie wypchać gipsu na drugą stronę? Czy poprostu nakładać z wyczuciem... Jak trochę wiecej wejdzie to i lepiej . Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się