Skocz do zawartości

Wyciszenie sąsiada z góry (sufit podwieszany) - mission impossible?


Recommended Posts

Napisano

Cześć,
wiem że takich tematów jest milion, ale czytając większość z nich zrobiłem się chyba głupszy :) Dodatkowo spora część jest stara, sprzed wielu lat, gdzie jeszcze (być może) nie było pewnych rozwiązań.

 

Mam problem z sąsiadami z góry - słyszę wszystko - kroki, szepty, stuki, puki, chodzenie, ćwiczenia (stukanie butami o podłogę), rozmowy zwykłe i telefoniczne, tv i... dosłownie wszystko ( ;) ). Wziąłem ekipę i w październiku chcę ogarnąć temat sufitów podwieszanych w trzech pokojach. Do tego czasu muszę wiedzieć co dokładnie chcę zrobić.
Dźwięki idą prawdopodobnie bezpośrednio przez sufit - słychać je najbardziej stojąc zaraz pod sąsiadem - nie przenoszą się przez piony czy inne takie (no, oczywiście dźwięki z łazienki idą przez piony, wiadomo). Być może przez ściany też to idzie, ale na razie ciężko mi dodatkowo wyciszyć ściany -> docelowo chcę zrobić generalny remont, ale na razie muszę zadowolić się sufitami.

 

Myślałem początkowo o grubej warstwie wełny mineralnej. Ale... czy to wystarczy? To jest stary blok, prawdopodobnie (na 95%) cegły wszędzie. O czym muszę wiedzieć i pamiętać podczas robienia takiego sufitu podwieszanego? Jaką wełnę mineralną wybrać do tego? Może coś jeszcze, np. isolę czy inne tego typu wynalazki?

 

Będę bardzo wdzięczny za pomoc i wskazówki.

Napisano

Moim zdaniem, po próbach i doświadczeniach - bez wyciszenia od sąsiada, do góry, pod jego podłogą (pewnie jeszcze wyłożonej panelami na HDFie na piankowym podkładzie) - jest to mission impossible :bezradny:

 

3 godziny temu, Zapomniany napisał:

Mam problem z sąsiadami z góry

A Twoi sąsiedzi z dołu - nie mają problemu z Tobą? :scratching:

Napisano

Wełna z dopiskiem AKU to dobry pomysł i powinno pomóc na różnego rodzaju dzwięki. Można jeszcze alternatywnie spróbować takim Materiaem Slimfofit, który wycisza bardzo dobrze w połączeniu z płytą G-K (systemowo), płyta stanowi tez dobre i estetyczne wykończenie do malowania, wygładzenia (otynkowania).  Mam artykuł o aplikacji na ścianę, ale od sufitu też nie powinno odpaść. Redukcja dzwięku jest imponująca. Cytat fragmentu z artykułu "Zastosowanie płyt Simfofit® poprawia izolacyjność akustyczną ścian o 9 dB, co oznacza redukcję poziomu natężenia dźwięku o ok. 87%. Osiąga się to przy bardzo niewielkiej grubości, sama płyta z pianki ma tylko 40 mm, płyta g-k to 12,5 mm. Decydując się na ten typ izolacji, zwężamy pomieszczenie zaledwie o ok. 5 cm."

Link: https://budujemydom.pl/irbj/porady/90152-plyty-simfofit-prosty-i-skuteczny-sposob-na-wyciszenie-scian

Napisano

Nie będzie łatwo. Można zrobić sufit podwieszany z wełną albo przyklejać izolacje piankowe, np. takie:

https://budujemydom.pl/irbj/instalacje/materialy-do-instalacji/izolacje-techniczne/armacell/p/26213-izolacja-akustyczna-armasound-rd

 

Z sufitem podwieszanym jest ten problem, że wbrew pozorom bardzo trudno go zrobić dobrze. Zostanie choćby drobna szczelina przy krawędzi ze ścianą (tu też trzeba dać elastyczną izolację) i psuje efekt.

Pianki tanie nie są, ale znacznie łatwiej jest je dobrze ułożyć. Efekt jest pewniejszy, no i robocizna to znikomy koszt.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To wygląda na to, że nie jest to garaż wolnostojący, jak wyglądałoby z treści pierwszego postu, tylko związany z budynkiem mieszkalnym... Czy może nie? Może jakiś szkic, czy fotka...
    • Jeżeli ostatecznemu wypoziomowaniu ścian fundamentowych ma służyć tylko różnica w grubości pierwszej warstwie zaprawy to faktycznie różnica nie powinna być większa niż ok. 1 cm. Po prostu, jeżeli będzie większa to trudno będzie zrobić korektę tylko w tej warstwie. Ale w praktyce można nieco korygować także zmieniając grubość warstwy zaprawy w kolejnych warstwach bloczków. W efekcie dramatu nie będzie niezależnie od tego czy trzeba będzie skorygować różnicę 1 cm, czy np. 4 cm. Da się natomiast poprawić nawet znacznie większą różnicę. Tylko ostatecznie po co się męczyć? im dokładniej będą wykonane same ławy, tym łatwiej i szybciej będzie można na nich wymurować ściany fundamentowe.  Podobnie będzie ze wszystkimi innymi pracami na budowie. Dla przykładu, niedokładności w murowaniu ścian w części nadziemnej da się skorygować grubością tynku. Ale ostatecznie każda taka niedoróbka i niedokładność to jednak pewien kłopot. 
    • Z opisu wnioskuję, że prawdopodobnie odkopanie ścian fundamentowych nie spowoduje zagrożenia. Jednak z naciskiem właśnie na prawdopodobnie. Nie będąc na miejscu i nie znając szczegółów nie mogę tego powiedzieć z całkowitą pewnością. Dlatego pomimo wszystko bezpieczniej będzie odkopywać każdą ścianę stopniowo, jako 2 lub 3 odcinki.  Natomiast odkopywanie fundamentu od strony wewnętrznej (od garażu) nie ma sensu. Natomiast co do wieńca to skoro go nie zrobiono, to teraz już się go i tak nie doda. 
    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
    • Ja używam Rigips Vario i taśmy papierowej Tuff Tape, jak będziesz miał problem ze znalezieniem daj znać. Rigips Vario do wypełnienia, a taśmę kleję na Rigips Premium Light. Pierwsza jest sucha, druga gotowa, rewelacyjnie się na jednej i drugiej pracuje. Po wypełnieniu czekasz przynajmniej dobę, chyba że jeszcze będzie widać że nie wyschło, więc musi wyschnąć w 100% bo inaczej spęka. Taśmy ślizgowej przy połączeniu ściana - GK się nie zaleca, ponieważ zupełnie inaczej pracuje jedna i druga powierzchnia, stąd taśma Tuff Tape, która doskonale łączy to połączenie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...