Skocz do zawartości

Ściana działowa czy nośna?


Recommended Posts

Napisano

Witam,

Mam problem z rozpoznaniem typu ściany. Zamieszczę plan mieszkania jaki dostałem i zdjęcia.
Chcę usunąć obie ściany, ale mam wątpliwości w ścianie dzieli kuchnie. To tynk, ale nie wiem, co jest w środku - tylko mogę potwierdzić przez demontaż obecnego płyty. Jest kamienica z lat 60.

 

Czy jest możliwość żeby taki cienki ścianki przenosiła jakieś obciążenia?

Z góry dziękuję że wszystkie odpowiedzi i porady.

 

https://paste.pics/CAD9Q

IMG_20210416_150340(1).jpg

IMG_20210416_150351(1).jpg

23_04_2021_16_56_38.png

Napisano
14 minut temu, aru napisał:

jeżeli to ta na prawo od drabinki to śmiało, rypaj :)

a jeżeli ta druga jest prostopadła do tej to rypaj również :)

 

Druga ściana wiem, że mogę usunąć.

 

Z protokołu przeglądu technicznego:

"Usunięcie ściany pomiędzy kuchnią a pomieszczeniem obok, może wiązać się z wykonaniem odpowiedniego słupa lub innych dodatkowych elementów wsporczych, który przeniesie naprężenia. Aby uzyskać informację o dalszym działaniu, trzeba będzie rozebrać obecne płyty g-k."

 

Jeśli trzeba słupie lub innych dodatkowych elementów wsporczych, tylko trzeba poinformować administrację kamienicy (z projektem z architekta), tak? Nie powinien być problemem...

 

Napisano
Dnia 23.04.2021 o 19:44, KarolMichal napisał:

Druga ściana wiem, że mogę usunąć.

 

Z protokołu przeglądu technicznego:

"Usunięcie ściany pomiędzy kuchnią a pomieszczeniem obok, może wiązać się z wykonaniem odpowiedniego słupa lub innych dodatkowych elementów wsporczych, który przeniesie naprężenia. Aby uzyskać informację o dalszym działaniu, trzeba będzie rozebrać obecne płyty g-k."

 

Jeśli trzeba słupie lub innych dodatkowych elementów wsporczych, tylko trzeba poinformować administrację kamienicy (z projektem z architekta), tak? Nie powinien być problemem...

 

może się wiązać ale nie musi:scratching:

patrząc na belkę pod sufitem, to wygląda, że nie musi bo to ona dźwiga strop, dwunastka może być nośną, ale pod takimi warunkami jakich ta Twoja nie spełnia

a w zasadzie jaka grubość tej ściany? wygląda na 12 ale różnicy między 12 a 15 w zasadzie też nie widać klarownie

Napisano
11 godzin temu, aru napisał:

a w zasadzie jaka grubość tej ściany? wygląda na 12 ale różnicy między 12 a 15 w zasadzie też nie widać klarownie

Myślę, że 12, ale nie jestem pewien.
Przed remont:

 

(w lewo)

IMG_9998.thumb.JPG.e638812f246338f2a2620b98fc32ff0e.JPG

 

(w prawo)

IMG_0002.thumb.JPG.79bde750882c289335c44e66c17a01ad.JPG

 

Termowizja:

47129125_2021-04-1615_43.25-1.thumb.jpg.33a8a0850844484e450dd7e4f8c43229.jpg576368486_2021-04-1615_43.25-2.jpg.40e6a2b3f6e5450b94061402b5fd6abb.jpg

Napisano

ostateczny test to nawierć: białe - gips, czerwone -cegła, szare - beton (ale niby skąd, skoro to dwunastka)

burz, tylko kask załóż, żeby  z twarzą wyjść z potencjalnej katastrofy budowlanej :)

:91_thumbsup:

Napisano
27 minut temu, aru napisał:

ostateczny test to nawierć: białe - gips, czerwone -cegła, szare - beton (ale niby skąd, skoro to dwunastka)

burz, tylko kask załóż, żeby  z twarzą wyjść z potencjalnej katastrofy budowlanej :)

:91_thumbsup:

Z istniejących otworów (do instalacji elektrycznej) nie widziałem betonu, ani cegły. Tylko gips.

A kiedy zapukaliśmy na ścianę dźwięk jest pusty.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
    • Docinamy na wymiar otwory drzwiowe oraz okienne. Murowany słup na tarasie oraz przed wejściem również doczekał się wymiarów projektowych :) Używamy piły szablastej Dewalt DCS382N  
    • Temat wraca. Niczego w nocy nie znajduję. Tym razem popryskane Mospilanem młode liście gdy ruszyła wegetacja. Niestety. Myślałem że znalazłem winnych, ale Google podpowiada że to larwy biedronki.               A te prócz mszyc,  nie żrą roślin. Kurcze....
    • Skąd taki pomysł? Bo kamień polny może ciekawie wyglądać, ale w zimie jest śliski (po deszczu też jak jest zakurzony). Żebyś słupków nie musiał prostować. Ja bym w kamień nie wchodził.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...