Skocz do zawartości

Jaką wiertarkę wybrać?


texas

Recommended Posts

Cytat

Miałem ci ja taką - nie wiem, może dlatego że na budowie "zimowała" - wiosną akumulatory naładowane a po 5 minutach zwykłego wkręcania bitów - rozładowane... nigdy więcej akumulatorowych.

Tzn mam teraz taką za 70 zł z lidla i 40 zł z biedronki - do przykręcania drzwiczek w szafkach idealne icon_smile.gif


Bo akumulatorki nie lubią zimna i głębokiego rozładowania.
Ale tez nie widzę problemu aby uruchomi ową wkrętarkę. Wystarczy kupić akumulatorki na allegro (jedno ogniwo ma 1,2 V i różną pojemność, im wyższa tym lepsza ) w Twoim przypadku musisz kupić 12 szt i zrobić niwy wkład akumulatorowy do wkrętarki. Nie raz tak robiłem i wkrętarki a raczej baterie trzymają .

http://allegro.pl/akumulator-ogniwo-do-wkr...6194956284.html

http://allegro.pl/akumulator-ogniwo-1-2v-n...6101302922.html
Link do komentarza
Cytat

Bo akumulatorki nie lubią zimna i głębokiego rozładowania.
Ale tez nie widzę problemu aby uruchomi ową wkrętarkę. Wystarczy kupić akumulatorki na allegro (jedno ogniwo ma 1,2 V i różną pojemność, im wyższa tym lepsza ) w Twoim przypadku musisz kupić 12 szt i zrobić niwy wkład akumulatorowy do wkrętarki. Nie raz tak robiłem i wkrętarki a raczej baterie trzymają .

http://allegro.pl/akumulator-ogniwo-do-wkr...6194956284.html

http://allegro.pl/akumulator-ogniwo-1-2v-n...6101302922.html



Tu jest przedzial napięcia 1-2V i to trzeba dobrac ilość do zestawienia baterii 7.2 V, 9.6 V, 12V, 14.4 V lub 18 V (te najnowsze). Podpowiem jeszcze że 14.4 V to z laptopa można przysposobić ogniwko icon_cool.gif

12 V to ruszy ze zwykłego akumulatorka żelowego w technologii AGM ale nie w tym rzecz żeby taszczyć walizeczkę skoro miało być łatwiej a nie trudniej. Chociaż - kilka Ah na pasek do spodni + 2 luźne kabelki 1.5 m i w sumie mamy adaptację na potrzeby godzinnego majsterkowania. Na dachu już będzie trudniej bo i tak kilka narzędzi trzeba przypiąć do paska.
Link do komentarza
Cytat

Tu jest przedzial napięcia 1-2V i to trzeba dobrac ilość do zestawienia baterii 7.2 V, 9.6 V, 12V, 14.4 V lub 18 V (te najnowsze). Podpowiem jeszcze że 14.4 V to z laptopa można przysposobić ogniwko icon_cool.gif


Najlepiej jest jak rozbierze się starą baterie i policzy ogniwa, ale broń boże aby je rozrywać bo potem będzie kłopot odpowiednio je ułożyć i zlutować.
Od laptopka baterie się nie nadadzą bo po pierwsze maja inne Volty a po drugie są innych gabarytów (to w przypadku gdyby chciało się je zamknąć w oryginalnym pojemniku pacbatery).
Link do komentarza
Cytat

Najlepiej jest jak rozbierze się starą baterie i policzy ogniwa, ale broń boże aby je rozrywać bo potem będzie kłopot odpowiednio je ułożyć i zlutować.
Od laptopka baterie się nie nadadzą bo po pierwsze maja inne Volty a po drugie są innych gabarytów (to w przypadku gdyby chciało się je zamknąć w oryginalnym pojemniku pacbatery).



O laptopku myslałem jedynie przy opcji 14,4 V.
12V to tak jak proponujesz.
Sa jeszcze sklepy modelarskie i wiele propozycji wydajnych ogniw.

Producenci skłaniają sie teraz ku zasilaniu o większym woltarzu z uwagi na bardziej uniwersalny sprzęt do wszystkiego.
12 V odejdzie niedługo do lamusa.
Link do komentarza
  • 6 miesiące temu...

Na budowie, w przeciwieństwie do domowego użytku, wiertarka musi być znacznie bardziej wytrzymała. Dobrze sprawdzi się dwubiegowa GSB 21-2 RCT jest to wysokiej klasy wiertarka udarowa, która świetnie sprawdzi się nawet do bardziej wymagających zastosowań. Alternatywą w podobnej cenie jest GSB 19-2 REA o niższej mocy, za to z przystawką odsysającą.

Link do komentarza
  • 1 rok temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...