Skocz do zawartości

Wentylacja, ciąg wsteczny itp.


Recommended Posts

Dzień dobry. 

Piszę w sprawie problemów z ciągiem wstecznym. Wieje dość mocno z otworu wentylacyjnego w salonie i trochę mniej w kuchni w nowowybudowanym domu. 

Z tego co rozeznałem chodzi o niewystarczający napływ świeżego powietrza z zewnątrz, co wpływa na różnicę ciśnień. Mam wbudowane nawiewniki okienne i być może one załatwią sprawę, nie miałem jeszcze możliwości sprawdzenia tego. 

Natomiast kwestia jest taka, że nie chciałbym mieć w pełni otwartych nawiewników w ciągu mroźnej zimy, żeby zapewnić odpowiedni nawiew powietrza do budynku. 

Istnieje jeszcze rozwiązanie takich nasadek kominowych, które ponoć korzystnie wpływają na ciąg. Jak oceniacie takie elementy i które ewentualnie są najlepsze? 

Druga kwestia: czy spotkaliście się z zastosowaniem jakiś nakładek/żaluzji na kratki wentylacyjne, które ograniczałyby ten zbyt duży napływ powietrza, ale wiadomo nie za bardzo. 

Trochę się rozpisałem ale proszę o podpowiedzi i z góry dziękuję. 

Pozdrawiam

Tomek

Link do komentarza

No jest kocioł gazowy kondensacyjny, ale pobiera on powietrze z zewnątrz. Kominka nie ma. 

Okap jeszcze nie jest zamontowany. W salonie otwartym na kuchnię są tak naprawdę 3 otwory wentylacyjne, z czego dwa bezpośrednio w kanale kominowym i jeden wystający spod wylewki, który zakładam służy jako dopływ powietrza do ewentualnego kominka. W załączeniu zdjęcie. Otwór z którego mocno wieje jest niewidoczny na zdjęciu, ale jest on z prawej strony kanału. 

Natomiast w kuchni są dwa otwory, czyli nawiew + wywiew. 

Co może jeszcze powodować nadmiar wentylacji w innych pomieszczeniach? 

received_1173600533075238.jpeg

Link do komentarza

Dom niewykończony i jeszcze nieogrzany, więc to też może wpływać na wentylację swoją drogą. 

No strych jest ale przykryty klapą co prawda. Na piętrze też jest parę otworów wentylacyjnych więc to też ma znaczenie. W kuchni jest went naturalna, wentylatorki są w toalecie ale uruchamiane na przycisk, więc to nie to. Spróbuję zrobić eksperyment i przytkać te otwory, który potencjalnie wywiewają powietrze z wnętrza i zobaczymy jak to wpłynie na ten ciąg wsteczny na dole. 

Jeszcze pytanie do Panów: macie jakieś zdanie na temat stabilizerów przepływu powietrza czy kratek z anemometrem? Działa to w ogóle? Nakierowuje strumień powietrza? 

Link do komentarza
Dnia 1.04.2021 o 13:22, stawiar92 napisał:

Natomiast kwestia jest taka, że nie chciałbym mieć w pełni otwartych nawiewników w ciągu mroźnej zimy, żeby zapewnić odpowiedni nawiew powietrza do budynku. 

No ale można regulować ilość wywiewu przez wentylacje wywiewne.

W czasie mroźnej zimy można zmniejszyć wydatnie wywiewy.

To jest bilans - ilość powietrza wchodzącego musi się równać wychodzącemu i zużytemu.

Im też cieplejsze powietrze wewnątrz, tym łatwiej unosi się w górę w wentylachach wywiewnych.

Jeśli jest zbyt mało tego wchodzącego, robi sie podciśniene, które wsysa powietrze z zewnątrz przez którąś wentylację.

1 minutę temu, stawiar92 napisał:

A czy są jakieś inne sposoby maskowania otworów wentylacyjnych, oprócz kratek? 

maskowania? chodzi ci o przymykanie wywiewu?

Link do komentarza

Chodzi mi o inne sposoby maskowania otworów wentylacyjnych, które np regulują strumień powietrza. 

Słyszałeś o anemostacie? Można go stosować również w wentylacji naturalnej, a nie tylko mechanicznej? Jeśli nie usunę ciągu wstecznego, albo jedynie go zmniejszę, planuję zastosować coś takiego. 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...