Skocz do zawartości

zabudowa rur w nowym mieszkaniu


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam!

 

Jako ze jestem szczśsliwym posiadaczem nowego mieszkania mam teraz dylemat czym zbudowac wystajace rury w lazience. Rury odstaja mniej wiecej na 7cm od sciany. Polecacie zabudowac to GK czy moze betonem komorkowym? Zabudowe rur umywalkowych chcialbym zrobic do sufitu i szeroka na 120cm (po bokach ledy) a zabudowe wanny wysoka na ok 110cm. Blat z gk polecacie zrobic przed plytkami na scianie czy juz po zalozeniu plytek?

 

Pozdrawiam i dzieki za rady!

 

Edytowano przez Pagfym (zobacz historię edycji)
Napisano

Podrzucę film z zabudowy płytami g-k. Na filmie wydaje się to proste. :0 Betonem komórkowym? Hmmm chyba że chce ci się bawić w wycinanie wyżłobień. Widziałem takie elementy do ocieplania od wewnątrz - multipor i może by się dało je jakimś cudem adaptować na twoje potrzeby.

Najpierw film z zabudowa g-k.

 

Ten multipor na tym filmie widać niby poziom trudności prac i gdzieś tu widziałem na jednej ze scen robienie wyżłobień. Myślę jednak, że pierwotne założenie systemu jest zupełnie inne :) Może lepiej jednak pozostań przy g-k lub nawet OSB

 

 

Napisano (edytowany)

rozumiem ze taka zabudowe mocuje sie tylko do sciany a do podlogi nie trzeba? Ogladajac rozne poradniki na yt widzialem ze ludziewkrecali profile mocujace gk rowniez do podlogi i sufitu. Troche sie obawiam do podlogi wkrecac profile bo nie wiem jak ida rury pod wylewka, chociaz teoretycznie jest gruba na 5cm

Edytowano przez Pagfym (zobacz historię edycji)
Napisano

Tak to sobie wymyslilem (moje super umiejetnosci painta :D), aby zabudowac rury. Na podloge i sufit dalbym profile ud a cd jako szkielet gk. Powiedzcie mi czy gk przykreca sie do ud w sensie do podlogi i sufitu?  I jak wzmocnic blat z gk skoro jego czesc(pomaranczowy) bedzie wisial na gk? wczesniej planowalem zamowic metalowa konstrukcje do tego blatu i zabudowac ja gk, tylko raczej metalowa konstrukcja nie bedzie sie dobrze trzynac gk na scianie.

projekt.png

Napisano

a ściana to działowa czy międzylokalowa?

bo taka rada może odbić się czkawką i dodatkowymi kosztami

a gwarancji na całe mieszkanie nie stracisz, co najwyżej na przerobioną instalację i to też nie tak hop siup

Napisano

rozumiem, że ne graniczy z mieszkaniem bo to jest często istotne , ale jako że z komórką to pewnie jakiś niski poziom w budynku więc może to być i żelbet - kiepsko z kuciem, bo akurat w tym to nie można; orientujesz się co za materiał? masz rzut lokalu z projektu?

Napisano

więc obudowa :)

a czy GK czy BK to nie ma większego znaczenia, na mój gust lepiej kleić/kręcić płyty, nawet kawałkami jedna na drugą, wtedy ostatnia jest cała i tworzy równą powierzchnię

Napisano

mozna, tak tylko pytam bo nie jestem specjalista od zabudow ale sie doksztalcam :D mam tylko nadzieje ze nie przewierce sie do jakiejs rury w posadzce, teoretycznie jest 5cm wylewki ale roznie to bywa :)

Napisano

Tak to prosta konstrukcja. Kręcisz profile do podłogi, sufitu i ścian, ale pionowe muszisz kręcić co 40cm, bo płyta ma 120cm czyli trzy na każdą płyte, w ten sposób wzmacniaczasz właśnie całą konstrukcję. Robisz dylatację z każdej strony 5-10mm a wcześniej na ściany trzeba przykleić taśmę ślizgową, żeby szpachla nie łączyła bezpośrednio płyty ze ścianą bo może popękać. Także dla laika może być to trochę skomplikowane. Ale dla chcącego nic trudnego . Tylko gorzej z rurkami w podłodze, bo 5 cm wylewki to jest nic, wkręty powinny być przynajmniej 8×80.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Napisano

Tak, płyta nie może przylegać bezpośrednio do ściany czy podłogi. Tu jest też ciekawe rozwiązanie, ale to pierwsze jest bardziej stabilne:



Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Jeszcze jedna bardzo ważna sprawa, jak decydujesz się na jakąkolwiek zabudowę tam, tym bardziej z płyt gk, bo to łazienka, musisz użyć folii hydroizalycyjnej w płynie i płyty muszą być zielone, nie zwykłe szare.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...