Skocz do zawartości

zabudowa rur w nowym mieszkaniu


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam!

 

Jako ze jestem szczśsliwym posiadaczem nowego mieszkania mam teraz dylemat czym zbudowac wystajace rury w lazience. Rury odstaja mniej wiecej na 7cm od sciany. Polecacie zabudowac to GK czy moze betonem komorkowym? Zabudowe rur umywalkowych chcialbym zrobic do sufitu i szeroka na 120cm (po bokach ledy) a zabudowe wanny wysoka na ok 110cm. Blat z gk polecacie zrobic przed plytkami na scianie czy juz po zalozeniu plytek?

 

Pozdrawiam i dzieki za rady!

 

Edytowano przez Pagfym (zobacz historię edycji)
Napisano

Podrzucę film z zabudowy płytami g-k. Na filmie wydaje się to proste. :0 Betonem komórkowym? Hmmm chyba że chce ci się bawić w wycinanie wyżłobień. Widziałem takie elementy do ocieplania od wewnątrz - multipor i może by się dało je jakimś cudem adaptować na twoje potrzeby.

Najpierw film z zabudowa g-k.

 

Ten multipor na tym filmie widać niby poziom trudności prac i gdzieś tu widziałem na jednej ze scen robienie wyżłobień. Myślę jednak, że pierwotne założenie systemu jest zupełnie inne :) Może lepiej jednak pozostań przy g-k lub nawet OSB

 

 

Napisano (edytowany)

rozumiem ze taka zabudowe mocuje sie tylko do sciany a do podlogi nie trzeba? Ogladajac rozne poradniki na yt widzialem ze ludziewkrecali profile mocujace gk rowniez do podlogi i sufitu. Troche sie obawiam do podlogi wkrecac profile bo nie wiem jak ida rury pod wylewka, chociaz teoretycznie jest gruba na 5cm

Edytowano przez Pagfym (zobacz historię edycji)
Napisano

Tak to sobie wymyslilem (moje super umiejetnosci painta :D), aby zabudowac rury. Na podloge i sufit dalbym profile ud a cd jako szkielet gk. Powiedzcie mi czy gk przykreca sie do ud w sensie do podlogi i sufitu?  I jak wzmocnic blat z gk skoro jego czesc(pomaranczowy) bedzie wisial na gk? wczesniej planowalem zamowic metalowa konstrukcje do tego blatu i zabudowac ja gk, tylko raczej metalowa konstrukcja nie bedzie sie dobrze trzynac gk na scianie.

projekt.png

Napisano

a ściana to działowa czy międzylokalowa?

bo taka rada może odbić się czkawką i dodatkowymi kosztami

a gwarancji na całe mieszkanie nie stracisz, co najwyżej na przerobioną instalację i to też nie tak hop siup

Napisano

rozumiem, że ne graniczy z mieszkaniem bo to jest często istotne , ale jako że z komórką to pewnie jakiś niski poziom w budynku więc może to być i żelbet - kiepsko z kuciem, bo akurat w tym to nie można; orientujesz się co za materiał? masz rzut lokalu z projektu?

Napisano

więc obudowa :)

a czy GK czy BK to nie ma większego znaczenia, na mój gust lepiej kleić/kręcić płyty, nawet kawałkami jedna na drugą, wtedy ostatnia jest cała i tworzy równą powierzchnię

Napisano

mozna, tak tylko pytam bo nie jestem specjalista od zabudow ale sie doksztalcam :D mam tylko nadzieje ze nie przewierce sie do jakiejs rury w posadzce, teoretycznie jest 5cm wylewki ale roznie to bywa :)

Napisano

Tak to prosta konstrukcja. Kręcisz profile do podłogi, sufitu i ścian, ale pionowe muszisz kręcić co 40cm, bo płyta ma 120cm czyli trzy na każdą płyte, w ten sposób wzmacniaczasz właśnie całą konstrukcję. Robisz dylatację z każdej strony 5-10mm a wcześniej na ściany trzeba przykleić taśmę ślizgową, żeby szpachla nie łączyła bezpośrednio płyty ze ścianą bo może popękać. Także dla laika może być to trochę skomplikowane. Ale dla chcącego nic trudnego . Tylko gorzej z rurkami w podłodze, bo 5 cm wylewki to jest nic, wkręty powinny być przynajmniej 8×80.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Napisano

Tak, płyta nie może przylegać bezpośrednio do ściany czy podłogi. Tu jest też ciekawe rozwiązanie, ale to pierwsze jest bardziej stabilne:



Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Jeszcze jedna bardzo ważna sprawa, jak decydujesz się na jakąkolwiek zabudowę tam, tym bardziej z płyt gk, bo to łazienka, musisz użyć folii hydroizalycyjnej w płynie i płyty muszą być zielone, nie zwykłe szare.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • dzięki wielkie za ta rozpiskę co gdzie idzie, dam znać jak poszło
    • W puszkach B i C zamontujesz wyłączniki schodowe. Mają one 1 styk wspólny i 2 styki przełączalne. I w puszce B tę żyłę fazową idącą od puszki A podłączysz do styku wspólnego wyłącznika. Natomiast do styków przełączalnych podłączasz dwie żyły przewodu idącego do puszki C. Tam jest przewód  4-ro żyłowy, więc dwa kolory dowolne, byle nie zielono-żółty!!!  Natomiast w puszce C na styki przełączalne wyłącznika schodowego dajesz te żyły, które idą od wyłącznika z puszki B, natomiast do styku wspólnego podłączasz przewód fazowy idący do lampy III.  Pozostają do podłączenia pozostałe 2 żyły przewodu ód lampy III, znaczy neutralna i ochronna Możesz je poprowadzić od A poprzez puszkę C. Czyli wykorzystując 2 żyły przewodu 4-ro żyłowego z A do C. Zielono-żółtą jako ochronna. a szarą zamienić na niebieską. 2 żyły z tego przewodu (czarna i brązowa) pozostaną niewykorzystane. I ten drugi przewód 3 żyłowy pomiędzy A i B niewykorzystany cały.    Drugi wariant to pomiędzy stykami przełączalnymi wyłączników B i C prowadzimy żyły czarną i brązową, a pozostałe 2 żyły (szara i zielono-żółta) wykorzystujemy jako N i PE poprowadzone do lampy III. Wtedy przewód 4-żyłowy pomiędzy A i C będzie cały niewykorzystany.     Pytaj jeśli coś niejasne.
    • Nie mam, ewentualnie jak pojadę do ojca do domu, to wtedy przetniemy. Chyba, że złamię młotkiem. Ale to prawda, jeśli odetnę kilka pasków i będzie wyraźna struktura to znaczy, że to nie pleśń rośnie we wzorek, tylko to po prostu struktura kamienia.  Myślę, że tak będzie, bo mieszkanie poza tym nie sprawia wrażenia "wilgotnego". 
    • Szlifierką kątową - efekt będzie zapewne taki sam, jak to co widać na zdjęciach.
    • Więc tak, z oświetleniem górnym chyba nie będziesz miał problemu. Przewód czterożyłowy wystarcza na dwa obwody, na lampę I i lampę II. Żyła szara jest najbardziej zbliżona do niebieskiej, ale dobrze jest oznaczyć ją trwale jako niebieską. Najlepiej na końce w puszkach zakładać rurkę termokurczliwą niebieską. Czyli w puszce A łączysz niebieski z zasilania wraz z niebieskim (szarym) idącym do lampy I, a tam łączysz też niebieski (szary) do lampy II. Przewód fazowy z zasilania łączysz na styk wspólny wyłącznika dwuklawiszowego, A na styki klawiszy dajesz na jeden - przewód czarny idący do lampy I a przewód brązowy na styk 2 klawisza. Przy czym do lampy I podłączasz przewód czarny, a brązowy łączysz do żyły brązowej przewodu między lampami i przedłużasz zasilanie do lampy II. Żyły zielono-żółte łączysz wszędzie ze sobą i nie używasz do żadnych innych celów. Jeśli lampy posiadają styk ochronny, to przewód zielono-żółty podłącza się do niego. jeśli nie posiadają to przewód zielono-żółty pozostawia się pod lampą nie podłączony do niczego. Ale ma tam być!!! Czyli żyła czarna (czwarta żyła) przewodu pomiędzy lampami pozostaje wolna, nie jest podłączona nigdzie.   Z kolei obwód oświetlenia nad łóżkiem będzie zasilany z puszki A. Wykorzystasz do tego jeden z przewodów 3-żyłowych do puszki B. Żyły należy połączyć do tych samych kolorów jakie ma przewód z zasilania.  Reszta za parę minut, bo mnie już wołają do zacierania betonu.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...