Skocz do zawartości

zabudowa rur w nowym mieszkaniu


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam!

 

Jako ze jestem szczśsliwym posiadaczem nowego mieszkania mam teraz dylemat czym zbudowac wystajace rury w lazience. Rury odstaja mniej wiecej na 7cm od sciany. Polecacie zabudowac to GK czy moze betonem komorkowym? Zabudowe rur umywalkowych chcialbym zrobic do sufitu i szeroka na 120cm (po bokach ledy) a zabudowe wanny wysoka na ok 110cm. Blat z gk polecacie zrobic przed plytkami na scianie czy juz po zalozeniu plytek?

 

Pozdrawiam i dzieki za rady!

 

Edytowano przez Pagfym (zobacz historię edycji)
Napisano

Podrzucę film z zabudowy płytami g-k. Na filmie wydaje się to proste. :0 Betonem komórkowym? Hmmm chyba że chce ci się bawić w wycinanie wyżłobień. Widziałem takie elementy do ocieplania od wewnątrz - multipor i może by się dało je jakimś cudem adaptować na twoje potrzeby.

Najpierw film z zabudowa g-k.

 

Ten multipor na tym filmie widać niby poziom trudności prac i gdzieś tu widziałem na jednej ze scen robienie wyżłobień. Myślę jednak, że pierwotne założenie systemu jest zupełnie inne :) Może lepiej jednak pozostań przy g-k lub nawet OSB

 

 

Napisano (edytowany)

rozumiem ze taka zabudowe mocuje sie tylko do sciany a do podlogi nie trzeba? Ogladajac rozne poradniki na yt widzialem ze ludziewkrecali profile mocujace gk rowniez do podlogi i sufitu. Troche sie obawiam do podlogi wkrecac profile bo nie wiem jak ida rury pod wylewka, chociaz teoretycznie jest gruba na 5cm

Edytowano przez Pagfym (zobacz historię edycji)
Napisano

Tak to sobie wymyslilem (moje super umiejetnosci painta :D), aby zabudowac rury. Na podloge i sufit dalbym profile ud a cd jako szkielet gk. Powiedzcie mi czy gk przykreca sie do ud w sensie do podlogi i sufitu?  I jak wzmocnic blat z gk skoro jego czesc(pomaranczowy) bedzie wisial na gk? wczesniej planowalem zamowic metalowa konstrukcje do tego blatu i zabudowac ja gk, tylko raczej metalowa konstrukcja nie bedzie sie dobrze trzynac gk na scianie.

projekt.png

Napisano

a ściana to działowa czy międzylokalowa?

bo taka rada może odbić się czkawką i dodatkowymi kosztami

a gwarancji na całe mieszkanie nie stracisz, co najwyżej na przerobioną instalację i to też nie tak hop siup

Napisano

rozumiem, że ne graniczy z mieszkaniem bo to jest często istotne , ale jako że z komórką to pewnie jakiś niski poziom w budynku więc może to być i żelbet - kiepsko z kuciem, bo akurat w tym to nie można; orientujesz się co za materiał? masz rzut lokalu z projektu?

Napisano

więc obudowa :)

a czy GK czy BK to nie ma większego znaczenia, na mój gust lepiej kleić/kręcić płyty, nawet kawałkami jedna na drugą, wtedy ostatnia jest cała i tworzy równą powierzchnię

Napisano

mozna, tak tylko pytam bo nie jestem specjalista od zabudow ale sie doksztalcam :D mam tylko nadzieje ze nie przewierce sie do jakiejs rury w posadzce, teoretycznie jest 5cm wylewki ale roznie to bywa :)

Napisano

Tak to prosta konstrukcja. Kręcisz profile do podłogi, sufitu i ścian, ale pionowe muszisz kręcić co 40cm, bo płyta ma 120cm czyli trzy na każdą płyte, w ten sposób wzmacniaczasz właśnie całą konstrukcję. Robisz dylatację z każdej strony 5-10mm a wcześniej na ściany trzeba przykleić taśmę ślizgową, żeby szpachla nie łączyła bezpośrednio płyty ze ścianą bo może popękać. Także dla laika może być to trochę skomplikowane. Ale dla chcącego nic trudnego . Tylko gorzej z rurkami w podłodze, bo 5 cm wylewki to jest nic, wkręty powinny być przynajmniej 8×80.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Napisano

Tak, płyta nie może przylegać bezpośrednio do ściany czy podłogi. Tu jest też ciekawe rozwiązanie, ale to pierwsze jest bardziej stabilne:



Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Jeszcze jedna bardzo ważna sprawa, jak decydujesz się na jakąkolwiek zabudowę tam, tym bardziej z płyt gk, bo to łazienka, musisz użyć folii hydroizalycyjnej w płynie i płyty muszą być zielone, nie zwykłe szare.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...