Skocz do zawartości

Zimne kaloryfery na pietrze


Recommended Posts

Napisano

Hej, postaram się jasno wyjaśnić i wysłać zdjęcia. Mam problem z ciepłem w domu po odkręceniu jednego kaloryfera. Na pietrze gdy odpowietrzam kaloryfer lekko mi uchodzi ciśnienie i po za tym nic, kaloryfer się grzeje u dołu, ale woda nie leci do odpowietrznik. Ciepło mam z " ciepłowni". Na zdjęciach widać cała instalację i wskaźnik ciśnienia. Dodam że przed zdjęciem kaloryfera w piwnicy wszystko działało. System ciepła idzie od piwnicy po parter i poddasze. Proszę o pomoc pozdrawiam

 

IMG_20210314_150411.jpg

IMG_20210308_163713.jpg

Napisano

To czerwone to jest jakieś "cudowne" naczynie przeponowe? Moim zdaniem to kwestie zrównoważenia ciśnienia w instalacji. Skryzuj np. wszystkie grzejniki a zostaw tylko ten na górze i poczekaj aż się nagrzeje - o ile się nagrzeje. Przy okazji polecam lekturę świeżego artykułu o przyczynach takich właśnie zjawisk w instalacji grzewczej w domu.

https://budownictwob2b.pl/instalacje/baza-wiedzy/urzadzenia-i-akcesoria-grzewcze/51590-dlaczego-instalacja-grzewcza-w-domu-czasami-niedomaga

Napisano (edytowany)

Po prostu brak drożności w obiegu zasilania tego grzejnika -  np. zablokowany przepływ na zaworze , . zatkana rura itp.

PS Instalacja jest po prostu niedostatecznie napełniona na co wskazuje  - po bliższym przyjrzeniu się wkazanie manometru. 

 

 

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)
Napisano

Dziękuję za odpowiedźi, 

15 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Po prostu brak drożności w obiegu zasilania tego grzejnika -  np. zablokowany przepływ na zaworze , . zatkana rura itp.

PS Instalacja jest po prostu niedostatecznie napełniona na co wskazuje  - po bliższym przyjrzeniu się wkazanie manometru. 

 

 

Zgadzam się, bo wymontowalem jeden kaloryfer, rurki zostały szczelnie zaślepione. Wody trochę ubyło podczas tego demontowania. Pytanie jak mogę uzupełnić tą wodę? Ciepło jest z ciepłowni , więc nie powinno to nastąpić samoczynnie? No i to ciśnienie ? Jest prawidłowe? Żałuję że nie sprawdziłem jakie było przed demontażem. Jak podnieść ciśnienie? Pompka samochodową i do jakiej wartości i czy robić to na zimno czy jak instalacja jest nagrzana, zakręcić ciepło z ciepłowni czy może być otwarte? Dużo pytań ale chciałbym to samemu ogarnąć, pozdrawiam

15 godzin temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Proszę podnieść ciśnienie wody w instalacji za wymiennikiem ciepła, po stronie domu. 

A jak to dokładnie zrobić, na instalacji zimnej czy może być cały czas puszczony obieg i odpompować ciśnienie w przeponie? I do jakiej wartości? Pozdrawiam

Napisano

Jeszcze mam pytanie co do odpowietrzanie kaloryferów, bo pytałem się 3 osób i miałem 3 różne odpowiedzi, na załączonej pompie, otwartych wszystkich termostatach i zaczynam odpowietrzacz po kolei kaloryfery, na wyłączonej i schłodzonej instalacji i zakręconych termostatach, trzecia pompa chodzi zamykam wszystkie termostaty i odpowietrzam kaloryfery na górze. 

Teraz kto ma rację? Czy wogole mają rację? 🙂

Napisano

Zeby odpowietrzyć kaloryfer musi być obieg wody i najlepiej swobodny pełny czyli odkręcasz termostaty na pełny przepływ i odpalasz pompę do wymuszenia obiegu. Czy jest w pionie na górze odpowietrznik? Raczej nie ma bo tak to byś nie latał od grzejnika do grzejnika. Ja bym zaczął od najwyższego grzejnika. Czy w obiegu CO masz jeszcze gdzieś odpowietrzniki automatyczne?

Napisano

Ciśnienie podwyższa się poprzez napełnienie obiegu wodą (z instalacji zimnej wody) a nie pompowanie powietrzem naczynia wzbiorczego.  Wstępne ciśnienie w naczyniu zapewnia wypełnienie go powietrzem , które  równoważy ciśnienie hydrostatyczne słupa wody w instalacji . Natomiast aby zapewnienie wypełnienia całej instalacji woda trzeba nieco podnieść ciśnienie w obiegu (przy zimnej instalacji) poprzez dopełnienie wodą. Manometr służy  do kontroli ciśnienia wstępnego w obiegu (a nie w naczyniu) oraz jego wzrostu w trybie pracy ogrzewania.

Odpowietrzenie przeprowadza się na działającej instalacji zaczynając od najniższego punktu, a o prawidłowości działania świadczy jednolity wypływ wody z odpowietrznika. 

Napisano

Właśnie ze względu na widoczne na pierwszym zdjęciu wskazanie manometru pisałem żeby zacząć od podniesienia ciśnienia wody w instalacji. Tu nie chodzi o ciśnienie powietrza w naczyniu przeponowym tylko o ciśnienie wody zasilającej grzejniki. W instalacji jest wymiennik ciepła, Prawdopodobnie widać go częściowo na drugim zdjęciu. Rozdziela on obieg wody pomiędzy siecią ciepłowniczą i instalacją c.o. budynku. To w tej ostatniej - pomiędzy wymiennikiem i grzejnikami - trzeba podnieść ciśnienie wody. W instalacji powinien być zawór umożliwiający dodanie wody z instalacji wodociągowej do c.o. Jeśli jakimś cudem go nie ma, to trzeba wykonać takie połączenie. Ciśnienie w instalacji c.o. warto ustawić na przynajmniej 1 bar. 

A spadek ciśnienia wody w instalacji warto wykorzystać do sprawdzenia jakie jest ciśnienie w naczyniu i ustawić je jako 0,2-0,3 niższe niż docelowe ciśnienie wody w instalacji.

Przy odpowietrzaniu wszystkie zawory termostatyczne powinny być otwarte. Najlepiej zrobić to raz przy wyłączonej pompie, ale ciśnieniu wody podniesionym na docelowe. Po odpowietrzeniu ciśnienie nieco spadnie, wody trzeba znów dodać. Potem uruchamiamy pompę i odpowietrzamy ponownie. I powtarzamy je codziennie przez 2-3 dni w już normalnie pracującej instalacji. Czy całe powietrze uda się od razu usunąć zależy od ukształtowania rurociągów.

Napisano

 

44 minuty temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

A spadek ciśnienia wody w instalacji warto wykorzystać do sprawdzenia jakie jest ciśnienie w naczyniu i ustawić je jako 0,2-0,3 niższe niż docelowe ciśnienie wody w instalacji.

Ciśnienie wstępne w naczyniu wzbiorczym ustala się po jego odłączeniu od instalacji,  a nie pod naciskiem hydrostatycznym . Chodzi o pełne wykorzystanie jego pojemności, a można to osiągnąć po wypełnieniu go powietrzem,

Natomiast pomiar po zamontowaniu w instalacji nie wykaże stopnia wypełnienia części powietrznej. Nominalnie ciśnienie wstępne powietrza ustala się się stosownie do ciśnienia hydrostatycznego (wysokości instalacji) na poziomie  o  0.2 - 0,3 bary wyższym od niego, co gwarantuje pełne wypełnienie poduszki powietrznej w stanie zimnym.  

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...