Skocz do zawartości

Ocena szkody i kosztorys dla firmy ubezpieczeniowej


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Na skutek niekoniecznie przyjemnych ;) przeżyć dni ostatnich, postanowiłam założyć wątek, którego nie zauważyłam w żadnym miejscu Forum.

Zalanie, włamanie, awaria - czyli wszystko, co powoduje szkodę w mieniu i samym budynku.

 

Pierwsza uwaga - firmy ubezpieczeniowe nie są skłonne do sypania groszem, więc wydają formularze bardzo oszczędne w formie.

W moim na przykład nie było kosztorysu, a jedynie określenie kwoty szkody. To bardzo łatwe do podważenia i okrojenia kwoty odszkodowania.

Warto samodzielnie zrobić w Excelu szczegółowy kosztorys i załączyć do formularza - ja tak zrobiłam, o zobaczymy za kilka dni, jaki będzie efekt.

 

Koledzy forumowi dali kilka bardzo przydatnych rad, więc się podzielę:

  • zamieszczać realne kwoty robocizny,
  • zaznaczyć w kosztorysie, na jakiej podstawie podane są kwoty (np. pobliski market budowlany, realne kwoty za materiał)
  • można skorzystać z wyceny robocizny wykonanej przez zaprzyjaźnioną (lub nie) firmę remontową,
  • nie zapomnieć o kwocie za demontaż i wywóz zniszczonych przez awarię rzeczy,
  • jeśli zalało podłogi, z pewnością podmokły również ściany,
  • jeśli trzeba pomalować ściany, to również sufit.

 

Proszę o wypowiedzi - na co jeszcze zwrócić uwagę, kontaktując się z firmą ubezpieczeniowa po zdarzeniu losowym.

Z pewnością będzie to z korzyścią dla osób poszukujących wiedzy w tym temacie :)

 

Edytowano przez daggulka (zobacz historię edycji)
Napisano
10 minut temu, daggulka napisał:

firmy ubezpieczeniowe nie są skłonne do sypania groszem

Więc należy wyceniać szkody w sposób zawyżony , jeśli wycenisz na zasadzie że ja nie chcę zdzierać to i tak z tego najniższego pułapu cenowego będą chcieli obciąć połowę , takie to lichwiarskie ananasy są  ...Jeśli wycenisz za wysoko to jest z czego spuścić ale i tak się odwołać i coś jeszcze na bank będzie można coś uszczknąć dla siebie.

Tak samo jak z wyceną szkody w samochodzie .....nigdy nie wolno się zgadzać na to co oni proponują za pierwszym razem.

Napisano

Na jednym ze szkoleń na którym byłem, było "nigdy nie zgadzaj się na pierwszą ofertę", ale dotyczyło to stricte zagadnień sprzedażowych, natomiast tu jest trochę inne zagadnienie, bo ja nie kupuję, ja oczekuje zadośćuczynienia, czyli pokrycia strat poniesionych, nie odszkodowania za straty moralne. Ale idąc tym tokiem myślenia, są ludzie którzy oczekują pewnie takiego odszkodowania za straty moralne. Reasumując, czy nie macie wrażenia że cofamy się w rozwoju? Wiem że Arab jak nie będę się z nim targował to się obrazi i nie sprzeda mi wielbłąda, ale my są w Europie, nie na bliskim wschodzie.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Napisano
13 minut temu, vlad1431 napisał:

Ale idąc tym tokiem myślenia, są ludzie którzy oczekują pewnie takiego odszkodowania za straty moralne.
 

 

Straty moralne w przypadku zniszczenia budynku, lub mienia raczej nie wchodzą w grę ;)

Natomiast - jeśli sporządziłam rzetelny kosztorys strat bazując na cenach w markecie budowlanym, oraz aktualnych kosztach robocizny, a ubezpieczalnia da mi z tego połowę, to mogę czuć się w obowiązku odwołać, prawda? :) 

Napisano

Oczywiście, nawet jest to wskazane, to jest po prostu rzetelne i uczciwe podejście, tego też oczekujemy od ubezpieczyciela. Ale nie ma być to na zasadzie targowania się, bo wszędzie o takich przyapdkach słyszę. Tam powinni pracować ludzie którzy nie powinni się ośmieszać sugerując wyplatę 30% wartości poniesionych strat, bo pani nie przedstawiła kosztorysu. Tak jak za zwalony komin przez wichurę 70zł do wyplaty, nie wiem jak to nazwać, bo wszystkie najgorsze przekleństwa cisną mi się na usta.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka





Napisano
5 minut temu, vlad1431 napisał:

Oczywiście, nawet jest to wskazane, to jest po prostu rzetelne i uczciwe podejście, tego też oczekujemy od ubezpieczyciela.

 

 

Dokładnie :)

 

5 minut temu, vlad1431 napisał:

Ale nie ma być to na zasadzie targowania się, bo wszędzie o takich przyapdkach słyszę.

 

 

Ja też, niestety. Jednak nie dziwie się ludziom, którzy się targują w przypadku żenująco niskiej kwoty odszkodowania ;)

 

5 minut temu, vlad1431 napisał:

Tam powinni pracować ludzie którzy nie powinni się ośmieszać sugerując wyplatę 30% wartości poniesionych strat, bo pani nie przedstawiła kosztorysu.

 

 

Ale tak właśnie się dzieje. To są korporacje, dla nich ważne są tylko liczby i słupki ;)

Czasem myślę, że pracownicy dostają jakieś premie za wydawanie decyzji z zaniżonymi kwotami odszkodowań :icon_biggrin:

 

5 minut temu, vlad1431 napisał:

Tak jak za zwalony komin przez wichurę 70zł do wyplaty, nie wiem jak to nazwać, bo wszystkie najgorsze przekleństwa cisną mi się na usta.
 

 

Właśnie.

Sama czekam - zobaczymy, co orzekną ;)

Jednak mam czyste sumienie - podałam tylko to, co rzeczywiście wymaga wymiany. Dlatego nie zawaham się odwołać, jeśli kwota nie będzie adekwatna do pokrycia strat. Mogą przysłać na rekonesans samego Prezesa, nie boję się  ;)

Napisano

Nic innego, jak żerowanie na ludzkim nieszczęściu, to tak jakbym zdychał w szpitalu i chirurg by się ze mną targował czy grabarz przy pochówku. Najgorsze to, że właśnie wolny rynek zrobił z takich ludzi hieny i mało mnie to interesuje z czego jego wypłata się składa i nie mam zamiaru udowadniać mu że nie jestem wielbłądem. Bo tak jak napisałem na początku, ja nie kupuje rzeczy bez której na obecną chwilę nie będę się mógł obejść i szukam najlepszej oferty. Wiem że w tej sytuacji możemy sobie pomarudzić i tyle naszego.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Napisano
17 godzin temu, daggulka napisał:

Na skutek niekoniecznie przyjemnych ;) przeżyć dni ostatnich, postanowiłam założyć wątek, którego nie zauważyłam w żadnym miejscu Forum.

Zalanie, włamanie, awaria - czyli wszystko, co powoduje szkodę w mieniu i samym budynku.

 

Pierwsza uwaga - firmy ubezpieczeniowe nie są skłonne do sypania groszem, więc wydają formularze bardzo oszczędne w formie.

W moim na przykład nie było kosztorysu, a jedynie określenie kwoty szkody. To bardzo łatwe do podważenia i okrojenia kwoty odszkodowania.

Warto samodzielnie zrobić w Excelu szczegółowy kosztorys i załączyć do formularza - ja tak zrobiłam, o zobaczymy za kilka dni, jaki będzie efekt.

 

Koledzy forumowi dali kilka bardzo przydatnych rad, więc się podzielę:

  • zamieszczać realne kwoty robocizny,
  • zaznaczyć w kosztorysie, na jakiej podstawie podane są kwoty (np. pobliski market budowlany, realne kwoty za materiał)
  • można skorzystać z wyceny robocizny wykonanej przez zaprzyjaźnioną (lub nie) firmę remontową,
  • nie zapomnieć o kwocie za demontaż i wywóz zniszczonych przez awarię rzeczy,
  • jeśli zalało podłogi, z pewnością podmokły również ściany,
  • jeśli trzeba pomalować ściany, to również sufit.

 

Proszę o wypowiedzi - na co jeszcze zwrócić uwagę, kontaktując się z firmą ubezpieczeniowa po zdarzeniu losowym.

Z pewnością będzie to z korzyścią dla osób poszukujących wiedzy w tym temacie :)

 

Faktury/rachunki za materiały, zużycie wg katalogu nakładów rzeczowych lub danych producenta, wizja lokalna ubezpieczyciela przed remontem i konsultacja, czytanie warunków umowy i maksymalna kwota jaką zwraca ubezpieczyciel na wypadek - i tu właśnie - zalania (bez względu na przyczynę bo np. może ci wąż od pralki strzelić i parkiet dęba stanie i też masz prawo ubiegać się o odszkodowanie), możesz też wystąpić o opinię speca ze spółdzielni/wspólnoty lub/i rzeczoznawcy (koszt wizyty nie będzie chyba pokryty przez ubezpieczyciela). Znaleźć ubezpieczyciela, który "łatwo wypłaca" bo sa i tacy. Jezeli ubezpieczamy mieszkanie to warto również zerknąć na taki punkt - ubezpieczamy najdroższą rzecz w mieszkaniu również bo skoro z góry kapało i zalało telewizor lub sprzęt audio to co wtedy?

Napisano

W sumie opinia jakiegoś niezależnego rzeczoznawcy, mam nadzieję że tacy są, jest chyba najlepszym wyjściem. Jeżeli firmy, które same się zgłaszają do weryfikacji szkód związanych z OC sprawcy wypadku, to podejrzewam że są też tacy którzy opiniują szkody związane z budyniem np mieszkalnym. I ciekawe co taka firma ubezpieczeniowa w takim przypadku? Pamiętam jak wiatr poruszał mi dachówki, poukładałem je sam, a kumpel u którego wykupiłem ubezpieczenie na dom powiedział że jakbym to zgłosił, wypłacili by 6zł od każdej dachówki. A opisywany wyżej przeze mnie przypadek z kominem był w firmie Aviva, to oni wyskoczyli z kwotą 70zł za straty związane z rozwalonym kominem.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...