Skocz do zawartości

Izolacja fundamentów pytań kilka


Recommended Posts

Napisano

Witam, niedługo startują z budową domu... z tygodnia na tydzień dowiaduje się nowych informacji o sposobach budowy stąd mam do Was kilka pytań, pacjent; dom parterowy w północnej części województwa małopolskiego, grunt piaszczysty, wody gruntowe nisko z uwagi na to, że działka jest dość wysoko w stosunku do otoczenia, fundamenty monolityczne, ściany beton komórkowy Solbet.

1. Izolacja pozioma (papa) stosowana będzie na pewno na ściany fundamentowe (pod ściany budynku), myślałem też taką izolację zastosować dodatkowo pomiędzy ławy, a ściany fundamentowe - wydaje mi się to bardzo sensowne bo ewentualna wędrówka wilgoci zostanie wcześniej zatrzymana przez co i ewentualne przedostanie mrozu po fundamencie który zdołał naciągać wilgoć z niższych warstw, czy moje myślenie jest prawidłowe ?

2. Izolacja pionowa - czy dla mojego przypadku wystarczy nierozcieńczony dysperbit/abizol 2 warstwy czy nie ma sensu bawić się tymi maściami i lepiej kupić "coś na receptę" ? co polecicie ?

Na to planuje na pianokleju przykleić XPS i folia kubełkowa dla zabezpieczenia XPS-a dalej obsypka z piachu

 

Może o czymś zapomniałem? za wszystkie rady serdecznie dziękuję ! 

Napisano
Dnia 15.02.2021 o 15:39, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Izolacja pionowa uzależniona od warunków gruntowo-wodnych. Lekka, średnia lub ciężka. Mas izolacyjnych jest multum i trzeba zwrócić uwagę na rozpuszczalnik, który działa destrukcyjnie na XPS/EPS.

 

Dnia 15.02.2021 o 15:46, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Oczywiście powyższa uwaga dotyczy budynków podpiwniczonych. W domach bez piwnic wystarczy izolacja  pozioma ścian i podłogi oraz impregnacja  ścian fundamentowych. 

Co sądzą Panowie o anionowej emulsji bitumiczno-lateksowej czy mogę ją wykorzystać (nada się) do pionowej izolacji fundamentów, mam dostęp do takiej w bardzo okazyjnej cenie

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...