Skocz do zawartości

Ocieplenie stropu drewnianego i skosów na nieużytkowym poddaszu


Recommended Posts

Napisano

Cześć,

po pierwsze czy ma sens ocieplenie wełna stropu drewnianego oraz jednocześnie skosów od wewnątrz na poddaszu nieużytkowym?

jezeli tak prośba o podpowiedz jak powinny iść warstwy zarówno na stropie jak i na słowach wszystkich składowych ocieplenia (folie, pustki powietrzne, wełna, podłoga).

pozdrawiam

Pawel K

Napisano

Ma sens odcięcie kubatury na poddaszu nieuzytkowym bo po co ją ogrzewać. A skoro z dołu będzie ciepło szło do góry i nie napotka bariery w postaci izolacji termicznej to siłą rzeczy pójdzie wyżej na poddasze i wiadomo gdzie - w niebo.

Dlatego warto ocieplić strop na górze i ułożyć wełnę na folii paroszczelnej i a na niej ułożyć np płyty OSB czy nawet deski żeby można bylo tam chodzić i ewentualnie coś składować lub pranie rozwiesić. Jeżeli planujesz kiedyś zrobić na poddaszu pomieszczenia mieszkalne to trzeba zrobić to najmniejszym kosztem lub tak przemyślec temat, żeby nie robić czegoś 2 razy i ewentualnie wykorzystać materiał izolacyjny do późniejszego ocieplenia połaci od środka. Styk podłogi i skosów też bym ocieplił z wywinięciem np. na wysokość 0.5 m.

Napisano
2 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Ma sens odcięcie kubatury na poddaszu nieuzytkowym bo po co ją ogrzewać.

 

Zależy, co mamy na poddaszu.

Jeżeli zakładamy sezonowe wykorzystanie, np pokój gościnny, może jakies hobby, suszarnia, warsztat .... - no nie wiem, co tam kto wymyśli - to można ocieplić i strop i poddasze - trzeba tylko starannie wyczuć ile dać tej warstwy na strop, bo to jednak ta warstwa bedzie moim zdaniem dodatkowa, a główna to dach.

Mniej wtedy izolacji na stropie daje też więcej przestrzeni (wysokości) i oszczędność w ociepleniu.

 

Co to daje? - np. możliwość nieopalania strychu - ale bariera dla zimna jest (stąd mniejsze straty ciepła mimo słabszego ocieplenia stropu pod strychem). 

Oczywiście jest to opłacalne tylko w wypadku jakiejś sensownej powierzchni uzytkowej pod dachem i sensownego jej wykorzystania.

 

Ale w wypadku założenia tylko strychu lamusa czy nieużytku - tylko odcięcie dachu izolacją 30 - 40cm ma sens.

 

Napisano

Dzięki za odpowiedzi.

powierzchnia tego strychu jest duża 100m2 i wysoka (w szczycie 2.5 m) wiec    coś tam powstanie. Dopytam jeszcze o szczegoly.

Jak powinny wyglądać warstwy ocieplenia aby nie było grzyba, wilgoci:

zaczynajac od płyty gk w pokoju pod stropem:

plyta gk

Przerwa z 3cm powetrzna

folia paroizolacyjna

welna z 15cm (tyle może wejść)

przerwa?

folia wiatroizolacyjna?

podloga osb

 

i skosy (jednocześnie ocieplane razem ze stropem) 

plyta osb na listwach aluminiowych grubości 2/3cm

folianparoizolacyjna ? Nie wiem czy dawać?

welna 20cm

folia wiatrowscselna

pustka z 2/3cm

 

a później jest deskowanie

papa

dachowka.

 

dach pod katem 45stopni. Grubość krokwi 20cm, grubość belki stropu 15cm.

 

czy tak może być?

 

zastanawiam się czy wełna na stropie będzie miała szanse odparowywać skoro na skosie będzie druga folia paroszczelnej?

 

pozdrawiam

Pawel K

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...