Skocz do zawartości

Mocowanie rur CWU


korben39

Recommended Posts

Napisano

Witam wszystkich pierwszy dzień na forum i pierwsze pytanie, może już była odpowiedź na nie. Otóż w niedalekiej przyszłości (2-3 lata :P) będę budował chałupę, może nie koniecznie całą sam ale to co mogę to zrobię sam. I właśnie sam chciałbym położyć instalacje wodną i kanalizacje pewnie też, nie mam dwóch lewych rąk wiec poradzę sobie. Pytanie tylko mam takie jak do licha zamocować rury do podłoża ? Instalacja będzie zrobiona z rur pex/pert. Naoglądałem się filmów na yt i w jednym gość normalnie mocuje rurki za pomocą uchwytów dedykowanych, wierci otwór i wbija uchwyt, no ale co w takim razie z izolacją poziomą podłogi na gruncie? Naczytałem się też że powinno się podłożyć styropian pod rury i na to kolejny styropian, tylko podejrzewam że taka rura rozwijana z kręgu nie będzie chciała sama swobodnie leżeć na tym styropianie, wypadało by więc ją jakoś przytwierdzić do podłoża, i znowu pasuje wiercić i zastosować uchwyty, ale znowu dziurawimy wiertłem izolację przeciwwilgociową. dodam że będzie też ogrzewanie podłogowe.  Pytanie więc jak to poprawnie zrobić ? Nie mam jeszcze projektu domu, nie wiem jaka będzie grubość wylewki razem z jej ociepleniem itp. Wiem że izolacja przeciwwilgociowa musi być, czy to będzie papa czy folia to już nie ważne. Jak zamocować te rurki żeby się trzymały i można było je ułożyć tak jak się chce i zarazem nie dziurawiąc tej izolacji ? Ktoś wie ? Może jakieś fotki, rady ? Jeżeli napisałem to w nieodpowiednim dziale to przepraszam i proszę o przeniesienie.  Z góry dzięki za odpowiedź.

Napisano

witam. Przy mocowaniu rurek do styropianu nie trzeba nic wiercić, są specjalne klipsy które się "wciska" w styropian, natomiast do mocowania na betonie używa się innych i tu trzeba wiercić. 

Pozdrawiam  

Napisano

Czy chodzi o klipsy do mocowania rurek do ogrzewania podłogowego ? Jeśli tak to czy np.  przy zastosowaniu pierwszej warstwy styropianu pod rurki CWU dajmy na to 3cm, klipsy będą w stanie tą instalacje utrzymać na miejscu ? 

Napisano

Witam. Tak, będą w stanie utrzymać rurki na swoim miejscu, styropian pod ogrzewanie podłogowe ma naklejoną folię, po wbiciu klipsów nic rurki nie ruszy, chyba że sam będziesz wyrywał klipsy. 

Pozdrawiam 

Napisano

Podepnę się pod temat

Remontuję dom, w tym instalację C. O myślę na zrobieniem wszystkich kaloryferów alupexem do rozdzielacza, tylko że na piętrze nie będę ściągał podłóg. 

Mogę puścić rurki dołem pod stropem (będą podwieszane sufity) i przebić się tylko przez strop do kaloryfera wyżej? I jeśli tak, to jak te rurki zamocować? Czy są jakieś mocowania które można zakładać na rurkę w otulinie? 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...