Skocz do zawartości

Modernizacja zniszczonego komina czy postawienie nowego?


Recommended Posts

Napisano

Komin, aby mógł prawidłowo funkcjonować, musi być szczelny i gwarantować wymagany ciąg, zapewniający skuteczne odprowadzenie produktów spalania. W czasie jego długotrwałego użytkowania mogą pojawić się różnorodne uszkodzenia, które nie tylko zakłócają prawidłową jego pracę, stwarzając zagrożenie dla mieszkańców, ale również powodują niszczenie przylegających do niego ścian, okładzin i szpecą budynek.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budownictwob2b.pl/dachy/baza-wiedzy/akcesoria-dachowe/49815-modernizacja-zniszczonego-komina-czy-postawienie-nowego

Gość Piotr Markowski
Napisano
Mam pytanie czy można zbudować komin metalowy z rury dwusciennej w wewnątrz budynku tak aby przechodził przez drewniany strop na strych a następnie przez dach na zewnątrz budynku
Napisano

Piszę w imieniu znajomej której wykonano co piec postawiono w przedpokoju do którego podłączono metalowa rurę dwuścienna wychodząca do góry bezpośrednio przez drewniany strop bez żadnej izolacji w odległości kilku milimetrów od drewnianej konstrukcji. Czy takie rozwiązanie jest bezpieczne? Może spowodować pożar? 

Napisano

Nie takie rozwiązanie nie jest bezpieczne. Są narzucone specjalne odległości przewodów kominowych od drewnianych elementów konstrukcyjnych (bo o takich zawsze mowa), dodatkowo między komin a element drewniany musi być włożona izolacja z materiału niepalnego i NRO. Załóżmy, że, na szczęście przewód kominowy jest dwuścienny z izolacją, ale jeśli tak nie jest? Czekamy na pożar?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Teraz sobie powiększyłem i widzę, że UD sięgają do ścianki kolankowej. Murłaty w ogóle bym do tego nie mieszał. Zjedź ile się da ostatnim profilem, albo przyłóż łatę do tych profili i sprawdź jak to wyjdzie ze ścianką kolankową. Za wysoko dałeś te profile, wystarczyło dać 5cm niżej i wszystko by się fajnie zamknęło. Jak się zejdzie tak, żeby dało się to szpachlą przykryć to nic według mnie nie trzeba kombinować. Ale widzę że wystają śruby ze ścianki, co z nimi? Bo jak cokolwiek chcesz dawać na tą ściankę to już się płyty nie zejdą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Widziałem te sposoby montażu, że ścianę też do dołu zabudowuje się GK i wtedy też ścianę można dodatkowo w ramach stelażu ocieplić wełną.   Jednakże nie. Ta końcówka ścian (mało ich tam jest) ma iść na tynk bez GK. Nie chcę już na ścianach GK.   Mógłbym zacząć z tym ostatnim wieszakiem jeszcze niżej. Jednakże zastanawiając się doszedłem do wniosku, że tam na samym dole (przy murłcie) i tak musi być jakiś dodatkowy profil.   Chyba jednak ja się tam z tym profilem narożnikowym jakoś złapał. Znaczy się musiałbym się nakombinować. Myślę tam usztywniłbym z tyłu za tym profilem elastycznym (wstrzyknął pianę PUR), a ten profil elastyczny łapał co powiedzmy te 40 cm na długie wkręty do murłatu. Gdybym zachował kąt i linię to powinno być chyba ok?   Zmierzyłem i od ostatniego wieszaka do końca płyty mam 35 cm. Sporo.   To co podałeś z tą listwą elastyczną to pewnie jedna opcja. Widziałem jednak w sieci na zdjęciach, że czasem są zdjęcia jak ktoś na dole montażu daje gęściej dwa wieszaki i profile. Zastanawia mnie czy tutaj gdybym dał dodatkowo jeszcze jeden wieszak na samym dole - wtedy wyszłoby, że od tego najniższego wieszaka/profilu do ściany byłoby 15 cm to już tyle płyta GK mogłaby wisieć? Czy nadal 15 cm to i tak nie za bardzo?   Bo może lepiej nie kombinować i zrobić tam zwyczajnie jeszcze jeden wieszak i profil i odległość 15 cm będzie akceptowalna?        
    • Fugi epoksydowe np. Mapei Kerapoxy, Litokol Starlike mają doskonałą przyczepność do ceramiki, nawet na powierzchniach z minimalnymi pozostałościami silikonu, jeśli są dobrze oczyszczone, odtłuszczone. Są wodoszczelne, odporne na pleśń i chemikalia, co czyni je idealnym wyborem do prysznica. Tworzą trwałą, twardą spoinę, która wystarczy na kilka lat.   Materiały na bazie cementu na stare tłuste fugi po silikonie nie przywrzą dobrze, zwłaszcza przy braku hydroizolacji, to bardzo ryzykowne.   Najlepiej położyć jak najcieńszy płaski brodzik "na wierzch" na te płytki, wcześniej zalane hydroizolacją.   Geberit Nemea ma 3,5 cm  to najcieńszy, elegancki model z odpływem liniowym tworzy płaską, jednolitą powierzchnię prysznica. Jest trwały, higieniczny, niewielki uskok podłogi. Jeśli budżet jest ograniczony, to  Schedpol Slight Line – tańszy, ale równie solidny.  
    • A  Smart wibratory sterowane zdalnie i inne tego typu akcesoria?  
    • Komentarz dodany przez Tadek: Tak, obowiązek, kaucję pobiorą już za miesiąc, znowu my dopłacamy do śmieci. Ile osób nie odda tego gdzie trzeba, gdzie to trzymać na pólkach, zabierać jadąc na zakupy, zastanów się! A wynosząc inne śmieci i tak wychodzę więc jeden pojemnik więcej, mi nie przeszkadzał. "A ktoś KAŻE Ci kupować coś w butelce? " Co? Jesteś chyba ograniczony umysłowo,
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...