Skocz do zawartości

Docieplenie podłogi na remontowanym parterze


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Cześć,

 

jestem na etapie dużego remontu i zastanawiam się jak docieplić trochę podłogę, chodzi o parter.

Mam tam chudziaka, styropian i na to kafelki dawno temu położone na całej powierzchni.

Kafelki w miarę równe, piwnicy pod nie ma, pomieszczenia nie narażone na dużą wilgotność.

 

Nie chciałbym skuwać całej podłogi, kafli też bym najlepiej nie ruszał bo to 60m2. Raczej myślałem żeby dać coś na kafle.

Sama podłoga to będą panele podłogowe, ale coś pod nie.

 

Myślałem żeby położyć same płyty OSB, chociaż nie wiem czy by mi nie spuchły potem, albo wełna i karton-gips? Polecali mi też XPS.

Ewentualnie jakiś podkład który by dobrze izolował?

 

Nie wiem co wybrać..

Istotne są cena i skuteczność oraz nie może nam to zabrać za dużo cm (2-4cm max).

 

Dzięki z góry za pomoc.

Edytowano przez qentinios (zobacz historię edycji)
Napisano

Twarda wełna dedykowana do izolacji podłogowych lub styropian również dedykowany do izolacji podłogowych DACH/PODŁOGA w nazwie. Ekstremalnie twarde sa styropiany parkingowe PARKING w nazwie, ale to tego rozwiązania ro przerost formy nad treścią. Na izolację musi pójść wylewka samopoziomująca, mata pod panele i panele. Możesz też zrobić na posadzce suchy jastrych. i na nim panele. Wszystko zależy od grubości warstw, które masz w zapasie - to jest kluczowe pytanie.

Napisano

Jeżeli płytki mają zostać, a na nie będą położone panele, to na ile podniesienie poziomu podłogi wchodzi w grę?

Zakładam, że poprawę izolacyjności mogą dać tylko same panele i cienki podkład. Można wybrać panele o lepszej izolacyjności, np. korkowe oraz podkład o możliwie niskiej lambdzie (dobrej izolacyjności). Ale jeśli ta warstwa będzie cienka to na znaczną poprawę nie ma co liczyć. Ale przynajmniej podłoga pokryta panelami korkowymi nie będzie zimna w dotyku. Podobny efekt da gruba wykładzina dywanowa. Szczególnie ułożona na warstwie filcu.

Napisano
15 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Twarda wełna dedykowana do izolacji podłogowych lub styropian również dedykowany do izolacji podłogowych DACH/PODŁOGA w nazwie. Ekstremalnie twarde sa styropiany parkingowe PARKING w nazwie, ale to tego rozwiązania ro przerost formy nad treścią. Na izolację musi pójść wylewka samopoziomująca, mata pod panele i panele. Możesz też zrobić na posadzce suchy jastrych. i na nim panele. Wszystko zależy od grubości warstw, które masz w zapasie - to jest kluczowe pytanie.

 

Taki suchy jastych, z jakich materiałów? Ile w tych rozwiązaniach podniesie mi się podłoga względem obecnego stanu?

 

Grubości warstw - jeżeli masz na myśli co mamy pod to nie wiem dokładnie, wiem na pewno że jest chudziak, styropian i kafle, jak grube nie wiem niestety. A jeżeli pytasz ile możemy podnieść podłogę, dobrze by było zamknąć się w 2-4cm. Ale generalnie jestem na takim etapie że można sporo zmienić, tylko potem np będzie trzeba kombinować z drzwiami itd.

 

13 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Jeżeli płytki mają zostać, a na nie będą położone panele, to na ile podniesienie poziomu podłogi wchodzi w grę?

Zakładam, że poprawę izolacyjności mogą dać tylko same panele i cienki podkład. Można wybrać panele o lepszej izolacyjności, np. korkowe oraz podkład o możliwie niskiej lambdzie (dobrej izolacyjności). Ale jeśli ta warstwa będzie cienka to na znaczną poprawę nie ma co liczyć. Ale przynajmniej podłoga pokryta panelami korkowymi nie będzie zimna w dotyku. Podobny efekt da gruba wykładzina dywanowa. Szczególnie ułożona na warstwie filcu.

 

Jak wyżej, dobrze by było zamknąć się w 2-4cm

Napisano

Cóż, po namyśle najbardziej skłaniam się ku użyciu takich płyt:

 

https://aspanel.eu/plyty-izolacyjne-pir/39-plyty-pir-20mm.html

 

Koszt mi wyjdzie koło 2tyś zł, myślę że podłoga powinna być pod tym o wiele cieplejsza.

 

Pozostaje mi pytanie co na to, czy można układać panele od razu na tej izolacji, albo dać coś jeszcze?

Prawidłowo było by pewnie dać wylewkę, ale za bardzo mi to podniesie podłogę..

 

Folia budowlana - 2mm

PIR - 20mm

Panele - 8mm

 

Nie mogę mieć więcej niż 40 mm, więc zostaje mi już tylko 10mm gdybym chciał dać coś pod panele - może osb 0.8mm i pianka 0.2mm?

 

 

Napisano

Na stabilnym podłożu wystarczą tego rodzaju płyty i panele. Dodawanie płyty OSB nie ma sensu. By może nie będzie nawet potrzebna mata wygłuszająca. Ale najprościej zrobi test - ułożyć 2-3 m2 paneli na płytach bez maty. Wtedy będzie można stwierdzić, czy podkład wygłuszający jest konieczny. 

Na podanej stronie brak informacji o izolacyjności tych płyt. A należałoby porówna ich izolacyjność i cenę np. z podłogowym styropianem grafitowym. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...