Skocz do zawartości

Docieplenie podłogi na remontowanym parterze


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Cześć,

 

jestem na etapie dużego remontu i zastanawiam się jak docieplić trochę podłogę, chodzi o parter.

Mam tam chudziaka, styropian i na to kafelki dawno temu położone na całej powierzchni.

Kafelki w miarę równe, piwnicy pod nie ma, pomieszczenia nie narażone na dużą wilgotność.

 

Nie chciałbym skuwać całej podłogi, kafli też bym najlepiej nie ruszał bo to 60m2. Raczej myślałem żeby dać coś na kafle.

Sama podłoga to będą panele podłogowe, ale coś pod nie.

 

Myślałem żeby położyć same płyty OSB, chociaż nie wiem czy by mi nie spuchły potem, albo wełna i karton-gips? Polecali mi też XPS.

Ewentualnie jakiś podkład który by dobrze izolował?

 

Nie wiem co wybrać..

Istotne są cena i skuteczność oraz nie może nam to zabrać za dużo cm (2-4cm max).

 

Dzięki z góry za pomoc.

Edytowano przez qentinios (zobacz historię edycji)
Napisano

Twarda wełna dedykowana do izolacji podłogowych lub styropian również dedykowany do izolacji podłogowych DACH/PODŁOGA w nazwie. Ekstremalnie twarde sa styropiany parkingowe PARKING w nazwie, ale to tego rozwiązania ro przerost formy nad treścią. Na izolację musi pójść wylewka samopoziomująca, mata pod panele i panele. Możesz też zrobić na posadzce suchy jastrych. i na nim panele. Wszystko zależy od grubości warstw, które masz w zapasie - to jest kluczowe pytanie.

Napisano

Jeżeli płytki mają zostać, a na nie będą położone panele, to na ile podniesienie poziomu podłogi wchodzi w grę?

Zakładam, że poprawę izolacyjności mogą dać tylko same panele i cienki podkład. Można wybrać panele o lepszej izolacyjności, np. korkowe oraz podkład o możliwie niskiej lambdzie (dobrej izolacyjności). Ale jeśli ta warstwa będzie cienka to na znaczną poprawę nie ma co liczyć. Ale przynajmniej podłoga pokryta panelami korkowymi nie będzie zimna w dotyku. Podobny efekt da gruba wykładzina dywanowa. Szczególnie ułożona na warstwie filcu.

Napisano
15 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Twarda wełna dedykowana do izolacji podłogowych lub styropian również dedykowany do izolacji podłogowych DACH/PODŁOGA w nazwie. Ekstremalnie twarde sa styropiany parkingowe PARKING w nazwie, ale to tego rozwiązania ro przerost formy nad treścią. Na izolację musi pójść wylewka samopoziomująca, mata pod panele i panele. Możesz też zrobić na posadzce suchy jastrych. i na nim panele. Wszystko zależy od grubości warstw, które masz w zapasie - to jest kluczowe pytanie.

 

Taki suchy jastych, z jakich materiałów? Ile w tych rozwiązaniach podniesie mi się podłoga względem obecnego stanu?

 

Grubości warstw - jeżeli masz na myśli co mamy pod to nie wiem dokładnie, wiem na pewno że jest chudziak, styropian i kafle, jak grube nie wiem niestety. A jeżeli pytasz ile możemy podnieść podłogę, dobrze by było zamknąć się w 2-4cm. Ale generalnie jestem na takim etapie że można sporo zmienić, tylko potem np będzie trzeba kombinować z drzwiami itd.

 

13 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Jeżeli płytki mają zostać, a na nie będą położone panele, to na ile podniesienie poziomu podłogi wchodzi w grę?

Zakładam, że poprawę izolacyjności mogą dać tylko same panele i cienki podkład. Można wybrać panele o lepszej izolacyjności, np. korkowe oraz podkład o możliwie niskiej lambdzie (dobrej izolacyjności). Ale jeśli ta warstwa będzie cienka to na znaczną poprawę nie ma co liczyć. Ale przynajmniej podłoga pokryta panelami korkowymi nie będzie zimna w dotyku. Podobny efekt da gruba wykładzina dywanowa. Szczególnie ułożona na warstwie filcu.

 

Jak wyżej, dobrze by było zamknąć się w 2-4cm

Napisano

Cóż, po namyśle najbardziej skłaniam się ku użyciu takich płyt:

 

https://aspanel.eu/plyty-izolacyjne-pir/39-plyty-pir-20mm.html

 

Koszt mi wyjdzie koło 2tyś zł, myślę że podłoga powinna być pod tym o wiele cieplejsza.

 

Pozostaje mi pytanie co na to, czy można układać panele od razu na tej izolacji, albo dać coś jeszcze?

Prawidłowo było by pewnie dać wylewkę, ale za bardzo mi to podniesie podłogę..

 

Folia budowlana - 2mm

PIR - 20mm

Panele - 8mm

 

Nie mogę mieć więcej niż 40 mm, więc zostaje mi już tylko 10mm gdybym chciał dać coś pod panele - może osb 0.8mm i pianka 0.2mm?

 

 

Napisano

Na stabilnym podłożu wystarczą tego rodzaju płyty i panele. Dodawanie płyty OSB nie ma sensu. By może nie będzie nawet potrzebna mata wygłuszająca. Ale najprościej zrobi test - ułożyć 2-3 m2 paneli na płytach bez maty. Wtedy będzie można stwierdzić, czy podkład wygłuszający jest konieczny. 

Na podanej stronie brak informacji o izolacyjności tych płyt. A należałoby porówna ich izolacyjność i cenę np. z podłogowym styropianem grafitowym. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chodzi mi o to że chce dokleić kawałek płytki przy tarasie tej co jest na zdjęciu ,ponieważ odpadła kiedyś tam końcówka .Tylko mam problem od spodu nie mam jak tego przykleić i do czego przykleić .Przyłożyłem od spodu jakieś drewienko ale dotknę tego to całość odchodzi .    
    • A coś innego niż przekładanie bo nie oderwę teraz tych listw co są przy krokwi i jak sam w te szpary to brzydko będzie wyglądać.   
    • Taki kierunek zmian był rozważany już na początku XXI wieku i stąd wziął się pierwotny termin wymiany wszystkich liczników energii elektrycznej ustalony na rok 2022 roku. Na szczęście nie było takich mocy przerobowych światowego przemysłu licznikowego, żeby wyprodukować ich odpowiednią ilość, a i firmy odbiorcze nie byłyby w stanie wykupić takich ilości, więc temat energii biernej przycichł i nie jest poruszany publicznie. Bo nie da się obciążyć części odbiorców kosztami, a innych nie. Jednak nikt o nim nie zapomniał, jestem tego pewien i po wymianie wszystkich liczników na elektroniczne (jest nowy termin), na 100% energetyka wróci do poważnych rozważań, bo innego wyjścia nie ma. Bo do klasycznej mocy biernej (indukcyjna i pojemnościowa) doszła teraz moc odkształceń, będąca skutkiem stosowania wszelkich elementów półprzewodnikowych, której to mocy udział w przesyle całkowitym energii będzie tylko wzrastał. A ten  przesył generuje wyłącznie straty, tak jak i przesył innych rodzajów energii biernej. I ktoś za to zapłacić musi. 
    • Jest jeszcze jeden aspekt całej sprawy. Obecnie zakłady energetyczne nie naliczają odbiorcom indywidualnym opłat za przekroczenie dopuszczalnego obciążenia mocą bierną. Dotyczy to zarówno zwykłych gospodarstw domowych, jak i tych, w których są mikroinstalacje PV (panele PV). Jednak mają taką możliwość i mogą zacząć to robić już na bazie obecnie obowiązujących umów. Kilka lat temu już taka próba była ze strony jednego z zakładów energetycznych. Dotyczyła właśnie prosumentów, czyli odbiorców z mikroinstalacją PV. Szybko się z tego wycofano, gdy o sprawie zrobiło się głośno. Ale jestem praktycznie pewien, że ta sprawa do nas kiedyś wróci. Prędzej czy później dotknie nawet tych, którzy nie mają PV. Tym bardziej, że o ile stare liczniki analogowe w ogóle nie rejestrowały mocy biernej, to te nowe elektroniczne już to robią. Są więc techniczne możliwości żeby coraz więcej osób rozliczać uwzględniając moc bierną, czyli wziąć od nich więcej. 
    • Z tego, co się orientuję, to prawda – nie ma tam liczbowych progów, za to są w WT. Dyrektywa wprost zobowiązała państwa do nowych standardów nZEB i ZEB. Kraje same muszą ustalić, jakie parametry są konieczne, by budynek spełnił wymagania. Więc nie ma narzuconych wartości, ale jest narzucony cel.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...