Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Witam wszystkich i zwracam się z pytaniem dotyczącym przebudowy konstrukcji nośnej dachu.
Interesuje mnie odpowiedź na pytanie czy teoretycznie istnieje możliwość usunięcia zaznaczonych zastrzałów i wzmocnienia konstrukcji poprzez zamontowanie ich w sposób zaznaczony na schemacie ( linie przerywane). Taka operacja znacząco zwiększyła by mobilność poruszania się po takim poddaszu.
Zanim zacznę działania, wynajmę architekta do przeliczeń jeśli okaże się potrzebny itd. chciałbym najpierw zorientować się w temacie czy jest sens tracić na to czas ?
Z góry dziękuję za odpowiedź .
Pozdrawiam,

Piotr

WhatsApp Image 2020-12-11 at 16.30.04.jpeg

WhatsApp Image 2020-12-11 at 16.30.16.jpeg

Napisano
4 godziny temu, Pan Cogito napisał:

Zanim zacznę działania, wynajmę architekta do przeliczeń jeśli okaże się potrzebny itd.

Raczej konstruktora.

4 godziny temu, Pan Cogito napisał:

czy teoretycznie istnieje możliwość usunięcia zaznaczonych zastrzałów i wzmocnienia konstrukcji poprzez zamontowanie ich w sposób zaznaczony na schemacie ( linie przerywane).

Trudno coś powiedzieć, skoro pokazałeś tylko schemat jednej kratownicy.

Ale sądząc z fotki i na oko - to nie.

Ta kratownica działa na zasadzie równoważenia sił w trójkątach - nowe "zastrzały" wg mnie nie przeciwdziałają siłom w tej kratownicy. Ugnie się połać po lewej i prawej stronie. Bo to cienkie przekroje.

Napisano
Dnia 11.12.2020 o 16:37, Pan Cogito napisał:

Witam wszystkich i zwracam się z pytaniem dotyczącym przebudowy konstrukcji nośnej dachu.
Interesuje mnie odpowiedź na pytanie czy teoretycznie istnieje możliwość usunięcia zaznaczonych zastrzałów i wzmocnienia konstrukcji poprzez zamontowanie ich w sposób zaznaczony na schemacie ( linie przerywane). Taka operacja znacząco zwiększyła by mobilność poruszania się po takim poddaszu.
Zanim zacznę działania, wynajmę architekta do przeliczeń jeśli okaże się potrzebny itd. chciałbym najpierw zorientować się w temacie czy jest sens tracić na to czas ?
Z góry dziękuję za odpowiedź .
Pozdrawiam,

Piotr

WhatsApp Image 2020-12-11 at 16.30.04.jpeg

WhatsApp Image 2020-12-11 at 16.30.16.jpeg

Teoretycznie TAK, ale..... jak zwykle ale...rozkład sił w takiej konstrukcji ma zapewnić jej stabilność pod w pływem różnych obciążeń stałych i dynamicznych (wiatr, który wieje całą noc z prędkością ponad 80 km/h a w porywach do 140 km/h). Podpatrując inne tego typu dachy, trzeba tam dać kleszcze, które zepną 2 połacie, stężenia i sprawdzić rozkład sił na murłatach i stabilność mocowań krokwi do murłaty i murłaty do ścian. Więźba dachowa to wiązar, na który działają siły, o których  wspomniałem, a to dopiero ułamek możliwych obciążeń. Tym niech jednak martwi się konstruktor bo to jego zadanie. Np. taka fotka - jedna z wielu, która już daje do myślenia, mimo, że to najprostszy układ dachu.

dz03NTA=_src_191651-konstrukcja_dachu10_

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...