Skocz do zawartości

kominek


tomasz.k

Recommended Posts

Czy można palic w kominku tak, by w mieszkaniu nie było czuć charakterystycznego zapachu dymu? Ja w nowym domu rozpaliłem w kominku zaledwie kilka razy, ale nie udało mi się to. Przy czym nie chodzi mi tu o brak ciągu itp. wszystko jest w porządku, ale gdy podczas palenia wejdzie się do domu z zewnątrz można od razu wyczuć lekki zapach dymu. Trochę mnie to irytuje.
Link do komentarza
Sprawne odprowadzenie spalin z kominka powinno zapewniać "bezzapachowe " spalanie. Obecność zapachu dymu świadczy o tym że coś nie jest w porządku z funkcjonowaniem kominka i wentylacją pomieszczeń.

Trzeba więc sprawdzić szczelność samego kominka i połączeń rur dymowych a także zapewnić nawiew powietrza zewnętrznego niezbędnego do prawidłowego spalania.

Konieczne jest również sprawdzenie funkcjonowania kanału wentylacyjnego w pomieszczeniu, w którym znajduje się kominek.

Niewykluczone, że zapach pojawia się w wyniku zasysania dymu z zewnątrz przez kanały wentylacyjne w wyniku wadliwego ich usytuowania, braku dopływu powietrza wentylacyjnego do pomieszczeń.
Link do komentarza
Widziałem u znajomego kominek zrobiony w starym stylu.Ogromne,odkryte palenisko,żadnych szyb,ogień na metr i zero dymu w salonie.Dawał moim zachwyconym dzieciakom stare gazety do palenia i mieliśmy je z głowy na pół dnia.
Dom parterowy z poddaszem.Kominek zrobił sam,nie mając o tym bladego pojęcia.Na nosa.
Z tym,że to,co odróżniało jego dom od nowoczesnych,to fakt,że miał stare ,nieszczelne okna.Ciąg był,że hej!
Link do komentarza
  • 11 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie temu...
Wentylacja oczywiście do sprawdzenia, czy jest odpowiedni ciąg w kanale wentylacyjnym i czy jest nawiew powietrza do pomieszczenia. W najgorszym razie (ale w najgorszym!) może się okazać, że gdzieś jest nieszczelność przy podłączeniu rury między wkładem kominka i kominem. Drewno do palenia najlepiej tylko liściaste, bo iglaste daje dużo sadzy i producenci zabraniają palenia nim, najczęściej takie zastrzeżenie jest w warunkach gwarancji icon_sad.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...