Skocz do zawartości

Zimniej niz bylo...


czu86

Recommended Posts

Napisano
Witam,

Mam dom bez ocieplenia i po wymianie wszystkich okien na szczelne plastikowe i po wymianie wszystkich grzejnikow z zeliwnych na aluminiowe mam w domu zimniej niz mialem icon_smile.gif przy grzaniu piecem weglowym jak zawsze . Czy to normalne? Moze lepiej bylo zainwestowac w ocieplenie domu niz w grzejniki i okna ;/
Napisano
Może dałeś za małę grzejniki? Powinny być większe niż podaje produbcent. My daliśmy większe we wszystkich pomieszczeniach oprócz 1 pokoju nad garażem i właśnie tam jest zimno - ten kaloryfer, który miał wystarczyć na 21m2 nie wystarcza .
Napisano
  Cytat

No na to wyglada, ale czy to możliwe ze stare żeliwne grzejniki były lepsze od nowych aluminiowych?

Rozwiń  

Nie o to chodzi czy są gorsze - tylko czy są odpowiednie wielkością. To co pisze producent - to teoria - a w praktyce może byc zupełnie inaczej - Ja zawsze z przymrużeniem oka traktuję takie wyliczenia producenta.

A czy te grzejniki są gorące? Czy grzeją tak jak powinny? Przy 50 stopniach powinny byc gorące.
Napisano
Bardzo śmieszne icon_sad.gif Firanki u mnie nie ma jest zasłonka - cięższa niż firanka więc trudno coś zaobserwować. Ale folia osłaniająca regał oddychała zdrowo.
Napisano
Sprawdzę... ale one chociaż sa gorące to w pokoju nie jest za ciepło . Chyba mnie czeka ocieplenie całego domu wraz z dachem i tyle... dziękuje za pomoc.
Napisano
Ilość żeberek jest nawet ciut za duża,czyli tak jak trzeba.Ale 50st. na piecu przy takich temperaturach,to stanowczo za mało.Powinno być nawet 65.
Czy ta zasłona nie zakrywa grzejnika?Czy jest tam głowica termostatyczna?
Napisano
Zgadzam się z adamisem. gdy zasłony i firany zasłaniają grzejnik - to trzeba skrócić je do parapetu lub zamontować tylko rolety.
U mnie na piecu jest temperatura 55stopni i jest ok ale w ciągu ostatniego tygodnia (mrozy około -10 stopni) dość długo piec musiał pracować żeby w domu była temperatura 22stopnie... Zwiększ trochę temperaturę na piecu - o parę stopni i zobacz jaki będzie efekt.

Powodem tego że jest zimno w domu mogą być też źle zamontowane okna - nie powinno od nich wiać...sprawdź to czu86.
Napisano
Te przewiewające lekko okna,to nie jest aż taki minus.Ja sobie nawet nie pozwoliłem porządnie wyregulować okien i chciałem mieć niewielkie szparki u góry.Mam jakąś tam namiastkę wentylacji nawiewnej.Lepsze to,niż nic.
Napisano
Ale gdy są źle osadzone okna to potrafi bardzo wiać pod parapetem. I ściana może zrobić sie mokra gdy deszcz będzie zacinał. Ja też rozszczelniam okna aby mieć jakąs wentylację w domu, ale strasznie zimno wtedy w domu się robi.
Napisano
  Cytat

To tak jak u mnie; nowe okna a w domu zimniej. I jeszcze te atrakcje. icon_sad.gif

Rozwiń  

To dziwne, że wymiana okien na bardziej szczelne powoduje iż w domu jest zimniej niż dotychczas ... a może dlatego że mróz sie pojawił ostatnio - może trochę więcej trzeba grzać?
Napisano
Obecnie co kilka dni odbieram telefony od ludzi,którzy rozżaleni mówią,że grzejniki ledwo ciepłe u góry a im zimno.Jak zapytam o temperaturę na kotle,zwykle pada odpowiedź,że 50-55st,i że przecież w Listopadzie też tak mieli i było dobrze.
Dziwne rozumowanie icon_eek.gif Skąd u ludzi przypuszczenie,że w Grudniu przy -7 st i w Listopadzie przy +2 wystarczy grzać taką samą temperaturą a powinno być OK?

Co z tymi zasłonami?Jeśli wiszą pięknie zasłaniając głowicę termostatyczną,to grzejnik może sobie grzać,a nawet na piecu może być 65st,a i tak nie będzie ciepło.W takich warunkach głowicy jest wcześniej dużo cieplej,niż nam,wiec przymyka się,do czego też jest przeznaczona.
Jeśli nie chcemy rezygnować z zasłon,to proszę ustawić głowice na 5.Będą większe rachunki za gaz,ale za to będziemy mieć piękne zasłony. icon_smile.gif
Napisano
  Cytat

Grzejniki aluminiowe : 1 żeberko = ok. 120 W przy 50 stopni

np
w pokoju 21 m kw mam 25 żeberek czyli 3000 W czy to malo?

Rozwiń  


Nie mam grzejników żeberkowych tylk opłytowe więc nie wiem czy to dobrze - taka ilość jaką napisałeś. Ja sugerowąłam się przy wyborze grzejników tym co producent napisał + Kilka % więcej grzejnika...
Napisano
Na m3 kubatury w domu potrzeba ok 30-35W.Mnożąc to przez kubaturę pomieszczeń uzyskamy moc grzejnika,jakiej dane pomieszczenie potrzebuje.Oczywiście + te kilka % więcej.
Grzejnik płytowy ma podane zwykle 2 parametry mocy uzyskane przy różnych temperaturach zasilania.Lepiej wziąć pod uwagę ten niższy.
Napisano
Odnosnie tych telefonow.
Mam takiego upierdliwego klienta.
W zeszlym roku zrobilismy mu instalacje, nie chcial "kolektorow", bo za drogo.
Troche nieprzyjemnych sytuacji z nim bylo.
Uruchomilismy ta instalacje w styczniu 2007 (po 1 miesiacu probnym).
W chalupie ma zainstalowane w wiekszosci ogrzewanie podlogowe, zasilane gazowym kotlem, oraz kominkiem.
Temperatura byla okolo 23 stopni w domu - czyli zagotowac mozna jajka icon_smile.gif.
Po uruchomieniu jezdzilem do niego, gdyz on skrecil kociol gazowy na 30*C i mial zimna wode, a grzejniki byly zimne. - bo za duzo gazu kociol spala i to kosztuje. Mogl sobie wiekszy dom wybudowac i slabiej go ocieplic.
"Bylem oczywiscie wszystkiemu winien, bo cos zle zrobilem."

Od takich klientow niestety nie da sie uchronic, nie rozumieja, ze aby miec cieplo w domu musza dostarczyc energie.
A za nia trzeba placic.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Rozumiem że się niecierpliwisz, ale mnożenie tematów nie ma sensu. Ten pierwszy został zauważony przez tych którzy są na forum w weekendy, ale pewnie nikt nie czuje się na siłach, aby odpowiedzieć. Ja też Ci nie podpowiem, bo znam się na ogrzewaniu podłogowym elektrycznym, a prąd - jak wiadomo - płynie równo dobrze zarówno z górki jak i pod górkę, więc analogii z wodą tu nie ma.  Pewnie dopiero w poniedziałek pojawią się specjaliści.
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej? 2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam 
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
    • No widze ze z plaszczem wodnym bardziej problemowy montaz itd. A jakie rodzaje kominkow z dgp co warto wziąść pod uwage ?
    • Choroba - drobna dziurkowatość liści drzew pestkowych albo drobna plamistość.  Wiśnie są bardzo podatne i w zasadzie nie da się prowadzić sadu bez ochrony chemicznej. Drzewka należy pryskać przeciwko tej chorobie wczesną wiosną - dwukrotnie. Teraz tylko wygarbić liście i spalić lub wyrzucić (nie kompostować).
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...