Skocz do zawartości

Recommended Posts

Cześć,

zastanawiamy się z żoną nad budową domu.

Żeby nie brać ogromnego kredytu, chodzi nam po głowie budowa domu etapami. Przy czym chodzi tu o rozbudowę domu w poziomie (wszerz / w bok), a nie systemem góra/dół.

Dom ma mieć docelowo 150-200m^2, możemy zacząć nawet od 50m^2 czy też od domu na zgłoszenie 35m^2 z poddaszem.

 

Moje pytania:

1. Czy faktycznie może być to opłacalne? Wydaje mi się, że ewentualne koszty rozbudowy domu po 3 czy 5 latach będą niższe niż koszty obsługi kredytu.

2. Czy znacie gotowe projekty na coś takiego? Nie udało mi się znaleźć niczego sensownego w Internecie.

3. Czy taka budowa wyklucza jakieś technologie? Na tę chwilę chcemy pójść w technologie szybkie, np. dom szkieletowy, dom z CLT lub dom z keramzytu.

4. Czy jest coś, na co powinniśmy zwrócić większą uwagę? 

 

Być może po prostu pomysł jest głupi? ;)

Link do komentarza

O ile się nie mylę (niech mnie ktoś poprawi, jeśli tak jest), na każdą rozbudowę trzeba mieć pozwolenie i właściwe papiery.

To nie jest tak, że wybudujesz sobie dom o powierzchni minimalnej i co sezon będziesz dobudowywał sobie kawałek, bo masz akurat kasę.

To nie jest dobre rozwiązanie, nawet jeśli byłoby możliwe.

Wybuduj sobie albo dom z poddaszem, zrób parter i poddasze zostaw na później, albo parterówkę i zrób na początek te  pomieszczenia, które są niezbędne i w miarę upływu czasu, już mieszkając, wykańczaj kolejne pomieszczenia.

Link do komentarza
23 minuty temu, michalWro napisał:

Cześć,

zastanawiamy się z żoną nad budową domu.

Być może po prostu pomysł jest głupi? ;)

Masz dwa wyjścia budować się albo nie, jak budować to masz dwa wyjścia budować etapami i mieszkać tam, gdzie mieszkasz, albo zamieszkać w kontenerze na budowie i budować etapami, jak zamieszkacie w kontenerze na budowie, to żona cię zostawi.:takaemotka:  

Link do komentarza

Jeśli planujesz taki system budowy, to najlepszy będzie szkieleciak z niecentralnym systemem grzewczym.

Wówczas łatwo go rozbudowywać bez robienia wielkiej demolki w istniejącej już części domu. 

Z tym, że projekt całości (w sensie pomysłu architektonicznego) lepiej mieć od razu - zapobiegnie to np. konieczności przebudowywania dachu.

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
    • ocieplenie dachu pur? odrazu na deski? tylko ze dach to deski membrana papa i blacha bez łąt nie beda sie parzyc deski? ale musze jakas wentylacje zrobic tym bardziej przy ociepleniu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...