Skocz do zawartości

Podwójnie lub więcej - wiatroizolacja - efekty, dyfuzja ? Gorzej? Lepiej ?


Recommended Posts

Napisano

mam dużo wiatroizolacji niewykorzystnej a szkoda aby się marnowała. 

Czy mogę ją położyć podwójnie lub nawet potrójnie dla lepszej szczelności  ?? Czy można tak zrobić czy nie jest to zalecane? Jaki będzi efekt ?  Czy dyfuzja pary wodnej mocno sie zmieni ?

Napisano
Dnia 5.11.2020 o 13:47, mielicki napisał:

mam dużo wiatroizolacji niewykorzystnej a szkoda aby się marnowała. 

Czy mogę ją położyć podwójnie lub nawet potrójnie dla lepszej szczelności  ?? Czy można tak zrobić czy nie jest to zalecane? Jaki będzi efekt ?  Czy dyfuzja pary wodnej mocno sie zmieni ?

Myślę, że to może pogorszyć (utrudnić) efekt usuwania pary wodnej.

lepiej ją wykrzystać do innych celów.

Napisano
32 minuty temu, zenek napisał:

Myślę, że to może pogorszyć (utrudnić) efekt usuwania pary wodnej.

lepiej ją wykrzystać do innych celów.

na przykład?

Napisano
Dnia 10.11.2020 o 09:37, zenek napisał:

#3 i inne. Przecież nie wiem, jakie prace budowlane bedziesz prowadził i do czego przypasuje. 

nie rozumiem. Do czego moge wykorzystac wiatrozilacje oprócz dachów oraz scian zewnętrznych ???

Napisano
41 minut temu, mielicki napisał:

nie rozumiem. Do czego moge wykorzystac wiatrozilacje oprócz dachów oraz scian zewnętrznych ???

zależy jaka masz wiatroizolację?

 

Np. jeśli masz PAROTEC VINTO - 

PAROTEC vinto jest to wiatroizolacja o wysokiej paroprzepuszczalności pary wodnej. Przeznaczona do stosowania w budownictwie, do wykonania pionowych izolacji chroniącej przed wiatrem i wilgocią ścian budynków mieszkalnych oraz przemysłowych. Wiatroizolacja PAROTEC vinto wykonana jest z włókniny polipropylenowej. Zapewnia wysoką przepuszczalność pary wodnej oraz redukcję przepływu powietrza. PAROTEC vinto posiada specjalne dodatki stabilizacyjne, które zwiekszają odporność produktu na promieniowanie UV.

 

to możesz ją zastosować tak:
Wiatroizolacja PAROTEC vinto znajduje zastosowanie w budownictwie szkieletowym jako izolacja konstrukcji ramowo-szkieletowych, w systemach elewacji wentylowanych, domach z bali, elewacjach wykonywanych w systemie siding, w konstrukcjach budynków mieszkalnych oraz hal przemysłowych. Produkt nie wymaga stosowania szczeliny wentylacyjnej, a więc izolacja termiczna (wełna mineralna, szklana), może stykać się bezpośrednio z wiatroizolacją. Produktu nie należy stosować na dachach skośnych ocieplonych, gdzie zalecane jest stosowanie membran dachowych.

 

A więc musisz zobaczyć w specyfikacji twej wiatroizolacji, do czego może się nadać.

Napisano
Dnia 11.11.2020 o 20:19, zenek napisał:

zależy jaka masz wiatroizolację?

 

Np. jeśli masz PAROTEC VINTO - 

PAROTEC vinto jest to wiatroizolacja o wysokiej paroprzepuszczalności pary wodnej. Przeznaczona do stosowania w budownictwie, do wykonania pionowych izolacji chroniącej przed wiatrem i wilgocią ścian budynków mieszkalnych oraz przemysłowych. Wiatroizolacja PAROTEC vinto wykonana jest z włókniny polipropylenowej. Zapewnia wysoką przepuszczalność pary wodnej oraz redukcję przepływu powietrza. PAROTEC vinto posiada specjalne dodatki stabilizacyjne, które zwiekszają odporność produktu na promieniowanie UV.

 

to możesz ją zastosować tak:
Wiatroizolacja PAROTEC vinto znajduje zastosowanie w budownictwie szkieletowym jako izolacja konstrukcji ramowo-szkieletowych, w systemach elewacji wentylowanych, domach z bali, elewacjach wykonywanych w systemie siding, w konstrukcjach budynków mieszkalnych oraz hal przemysłowych. Produkt nie wymaga stosowania szczeliny wentylacyjnej, a więc izolacja termiczna (wełna mineralna, szklana), może stykać się bezpośrednio z wiatroizolacją. Produktu nie należy stosować na dachach skośnych ocieplonych, gdzie zalecane jest stosowanie membran dachowych.

 

A więc musisz zobaczyć w specyfikacji twej wiatroizolacji, do czego może się nadać.

 

 

Czy mogę taką wiatroizloacje zastosować na wilgotnych juz wiekowych deskach ? (kladac ja od wewnatrz)

Napisano
50 minut temu, mielicki napisał:

Czy mogę taką wiatroizloacje zastosować na wilgotnych juz wiekowych deskach ? (kladac ja od wewnatrz)

a gdzie mają być te deski.

I co to znaczy : od wewnątrz?

 Pokaż na rysunku najlepiej.

Napisano
Dnia 15.11.2020 o 19:20, zenek napisał:

a gdzie mają być te deski.

I co to znaczy : od wewnątrz?

 Pokaż na rysunku najlepiej.

deski są elewacją która ledwo co sie trzyma

 

Czarny kolor - deska zewn

niebieski - wiatroizolacja

czerwony - pianka

 

 

Pq0H0tA.png

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Właściwie to może być jakikolwiek przewód trójżyłowy  o przekroju żył nie mniejszym niż 1,5 mm2 i o wystarczającej długości. W zasadzie to w piekarniku do zabudowy nie musi to być nawet przewód giętki (linka). Zakładam przy tym, że wtyczka jest potrzebna, bo spora część sprzętów do zabudowy jest przewidziana do podłączenia wprost do zacisków w puszce elektrycznej. Trzeba sprawdzić jak było tutaj.  Zaś co do ceny to ta tutaj jest dobre dwa razy zawyżona.
    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...