Skocz do zawartości

Przebudowa stodoły w budynek gospodarczy


Recommended Posts

Napisano

Witam mam starą stodołę szerokość około 11m ściany zewnętrzne są z pustaka i tylko tam też jest fundament, reszta jest z drewna.
Tu moje pytanie planuję tą stodołę wyburzyć i postawić budynek gospodarczy (2 garaże i może pomieszczenie gospodarcze).
Co wyjdzie taniej całkowicie ją wyburzyć i postawić wszystko od nowa, czy lepiej skorzystać ze ścian zewnętrznych i dołączyć się do nich, czy może skorzystać z samych fundamentów, które są tylko przy tych zewnętrznych ścianach więc po długości trzeba będzie kopać nowe.

Pozdrawiam

Napisano

Wszystko zależy od pomysłu i projektu budynku. Fundament musi być. Czy część stodoły przyda ci się jako magazynek/garaż etc - pytanie raczej do Ciebie. Rysunki by  się przydały i konsultacja projektanta. Takie doklejanie to było dobre w czasach przesiedleń. Teraz trzeba budować "z głową" :) O kwestiach formalnych nie wspomnę. Pewno będzie tu również o nich mowa.

Napisano
Dnia 20.10.2020 o 11:24, Berto01 napisał:

Co wyjdzie taniej całkowicie ją wyburzyć i postawić wszystko od nowa, czy lepiej skorzystać ze ścian zewnętrznych i dołączyć się do nich, czy może skorzystać z samych fundamentów, które są tylko przy tych zewnętrznych ścianach więc po długości trzeba będzie kopać nowe.

Nie bardzo rozumiem co znaczy "po długości trzeba będzie kopać nowe"?

 

Ogólnie rzecz biorąc - zależy, jakie to są ściany (grubość), jakie są fundamenty (podstawa i grubość). Bo zależy, co chcesz oprzeć na tych ścianach.

czy jest izolacja pozioma ścian (nad fundamentem?

No i jaki będzie projekt? 

Nie piszesz też, jakie są konkretne wymiary tej stodoły.

Generalnie opłaca się modernizować stodołę na dom mieszkalny, kiedy jest solidnie zbudowana, wystarczająco duża (żeby wystarczylo dodać trochę ścianek działowych wewnątrz) i gdy ma solidną więźbę dachową. I pozwala na dobrą termooizolację.

No i gdy widokowo jest obiecująca, że po modernizacji będzie dobrze wyglądać.

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...