Skocz do zawartości

brama skrzydłowa jak zrobić ??


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam, szykuję się do ogrodzenia działki na razie na kilka lat dopóki nie postawię domu, dlatego chcę ogrodzić siatką a bramę wjazdową chcę samemu pospawać. Chcę zrobić bramę na ok. 6m szerokości i 1,5m wysokości. Zrobię dwa skrzydła 3mX1,5m. Znalazłem profil zamknięty 27mmX40mmx3mm (chyba taki wystarczy ??), jako słupki użyję rur okrągłych o średnicy zewn. 108mm (grubość ścianki ok.4mm), bo chyba o średnicy 90mm to trochę za mało jak na taką rozpiętość. Tylko nie wiem za bardzo jak pospawać poprzeczki w skrzydle, czy (wg linka poniżej) zrobić tak jak narysowałem z lewej strony czy lepiej jak z prawej strony. Dolną część chcę wypełnić jakąś blachą a górną drutem śr. 6-8mm. Ta brama ma służyć na czas budowy, jak zakończę (kilka lat, budowa bez kredytu z własnych oszczędności) to kupię sobię jakąś kutą bramę i zmienie całe ogrodzenie. Na razie estetyka jest mniej ważna. Może ktoś ma jakieś sugestie, nie chcę zbyt zmniejszać szerokości ponieważ droga nie jest zbyt szeroka a nie chcę aby auta ciężarowe miały kłopoty ze wjazdem na moją działkę.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/61b44d93eb53732c.html

piotr Edytowano przez piotr-kaczor (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

nikt nie miał doświadczeń z takimi bramami, albo może ktoś widział u kogoś bramę o takiej rozpiętości??



Rozwiązanie to po prawej będzie lepsze.
Bo ten kształtownik czy tez pręt dany po przekatnej będzie usztywniał konstrukcję.
A żeby takie skrzydło sie nie odkształcało i biorąc pod uwagę, że to brama 'tymczasowa" to zamiast tycz pretów i blachy daj po prostu siatkę i tyle.
Brama taka jest stosunkowo lekka i będzie zapewne tańsza w wykonaniu niz wypełniona pretami i blacha.

A na pewno będzie sprawiać sie dobrze. icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Rozwiązanie to po prawej będzie lepsze.
Bo ten kształtownik czy tez pręt dany po przekatnej będzie usztywniał konstrukcję.
A żeby takie skrzydło sie nie odkształcało i biorąc pod uwagę, że to brama 'tymczasowa" to zamiast tycz pretów i blachy daj po prostu siatkę i tyle.
Brama taka jest stosunkowo lekka i będzie zapewne tańsza w wykonaniu niz wypełniona pretami i blacha.

A na pewno będzie sprawiać sie dobrze. icon_smile.gif



ale to z lewej też może być dobrym rozwiązaniem, widywałem czasami takie bramy bez jakich kolwiek porzeczek ?? Wiem że ta brama będzie na jakiś czas ale przewiduje na jakieś 7-8 lat i chciałem aby jakoś miała wygląd, bo też pewnie od razu po wprowadzeniu się do domku nie będzie kasy na nowe ogrodzenie i bramę. Przeliczyłem że na pręty 8-6mm wydam około 70zł, więc to nie jest kosmiczna cena, profile na bramę ~290zł, na słupki 108mm ~290zł, arkusz blachy to ~100zł, więc koszt takiej bramy nie jest wielki (około 1000PLN). Więc chciałbym zastosować wersję z lewej, ładniej wygląda, tylko czy utrzyma sztywność na szerokości 3m i wysokości 1,5 ???? Ewentualnie może zastosować do tej wersji takie krótkie poprzeczki w narożnikach przy słupku lub tylko chociaż w górnym narożniku ???

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3047142bb0e670e0.html


piotr
Napisano
witam

wieksze bramy się da zrobić bez problemu.

najważniejsze to solidny fundament na całej długości łączący dwa słupy w jedna całość(ciągłość)
tu nie ma mowy o wylanie fundamenciku pod każdy słup osobno !!!Zrobi pan tak to sie słupy zejdą do środka i skrzydła bramy się zklinują.
Brama wiekszą ilość czasu jest zamknieta i słupy maja tendencję do schodzenia się szczególnie jak skrzydło bramy jest spore.

Moja rada planujesz coś na przyszłość zrób fundament najlepiej jak możesz bo napotkasz problem i to spory.
Napisano
Cytat

witam

wieksze bramy się da zrobić bez problemu.

najważniejsze to solidny fundament na całej długości łączący dwa słupy w jedna całość(ciągłość)
tu nie ma mowy o wylanie fundamenciku pod każdy słup osobno !!!Zrobi pan tak to sie słupy zejdą do środka i skrzydła bramy się zklinują.
Brama wiekszą ilość czasu jest zamknieta i słupy maja tendencję do schodzenia się szczególnie jak skrzydło bramy jest spore.

Moja rada planujesz coś na przyszłość zrób fundament najlepiej jak możesz bo napotkasz problem i to spory.



tak sobie rozważam, czy może lepiej zrobić bramę na 5m szerokości, to chyba wystarczy aby z drogi mógł wjechać jakiś ciężarowy samochód dostawczy z materiałem, droga ma około 9m szerokości więc pole skrętu jest wtedy chyba wystarczające aby zmieścić się w bramie 5 metrowej. A czy ten profil zamknięty (30x40x3) i słupki o średnicy 90mm wystarczą na taką bramę ??? Wydaje mi się że profil jest ok, ale czy słupki nie dać większych o średnicy 110mm ????
Napisano
Ta brama ma służyć na czas budowy, jak zakończę (kilka lat, budowa bez kredytu z własnych oszczędności) to kupię sobię jakąś kutą bramę ;... Wiem że ta brama będzie na jakiś czas ale przewiduje na jakieś 7-8 lat


Uważam, że to zły pomysł budować dom 7 lat - bardzo zły. Lepiej weź kredyt jeśli masz taką możliwość. Bo przez te 7 lat będziesz cały czas wydawał wszystkie pieniądze na budowę, a nadal nie będziesz mógł zamieszkać w tym domu. Gdy weźmiesz jakiś kredyt - wybudujesz przez rok i się wprowadzisz. A zamiast składać pieniądze na kupkę - po prostu będziesz spłacał kredyt. Skoro umiesz sam zrobic wiele rzeczy - to nie potrzebujesz dużego kredytu.
Przemyśl to jeszcze raz.
Napisano
Cytat

[i]

Uważam, że to zły pomysł budować dom 7 lat - bardzo zły. Lepiej weź kredyt jeśli masz taką możliwość. Bo przez te 7 lat będziesz cały czas wydawał wszystkie pieniądze na budowę, a nadal nie będziesz mógł zamieszkać w tym domu. Gdy weźmiesz jakiś kredyt - wybudujesz przez rok i się wprowadzisz. A zamiast składać pieniądze na kupkę - po prostu będziesz spłacał kredyt. Skoro umiesz sam zrobic wiele rzeczy - to nie potrzebujesz dużego kredytu.
Przemyśl to jeszcze raz.



po pierwsze nie mam umowy na czas nieokreslony, czyli nasza zdolność kredytowa jest mała z jednej pensji, jak pani na wyliczyłą kredyt chyba 250tys zł na 30 lat w PLN to oddałbym chyba z tego co pamiętam 150tyś dodatkowo !!!!!! Mam mieszkanie więc nie śpieszy mi się aż tak bardzo, jestem jeszcze młody więc mam czas, będę chciał budować etapami, w jednym roku fundament a później reszta. Sam sobie będę murował więc sporo mogę zaoszczędzić. dlatego wolę budować się 7 lat i wtedy i tak więcej zaoszczędzę niż na kredycie.
Napisano
Moze być kłopot z pozwoleniem na budowę. To nie będzie jedna i ta sama ekipa więc każźdy będzie robił po swojemu zwalając na poprzedników jeśli coś nie wyjdzie. Wszystke naprężenia osiadania itp będą nierównomiernie.. Najlepiej byłoby doprowadzić do stanu surowego a potem dawkować prace.
Napisano
Cytat

Moze być kłopot z pozwoleniem na budowę. To nie będzie jedna i ta sama ekipa więc każźdy będzie robił po swojemu zwalając na poprzedników jeśli coś nie wyjdzie. Wszystke naprężenia osiadania itp będą nierównomiernie.. Najlepiej byłoby doprowadzić do stanu surowego a potem dawkować prace.



Czemu może być kłopot z pozwoleniem, przecież budowę muszę rozpocząć w cięgu chyba 2 lat, tzn. muszą być zrobione fundamenty, a z tego co wiem to nie ma jakiegoś ogranieczenia co do czasu trwania inwestycji, jeśli się mylę to poprawcie mnie. Tak jak napisałem wyżej to ja sam sobie będę wszystko robił, z wyłączeniem instalacji i więźby dachu. Byłem murarzem więc wiem co i jak robić. Kierownik budowy jest moim znajomym więc problemów nie będzie. Jeśli chodzi o ten czas budowy (6-7 lat) to chodziło mi o wprowadzenie się do domu za 7 lat lub wcześniej, wszystko zależy od finansów. Będę chciał w jednym roku zrobić fundament, a w drugim resztę łącznie z przykryciem dachu, albo ewentualnie pierwsze mury a strop i dach w trzecim roku.

piotr
Napisano
Cytat

Czemu może być kłopot z pozwoleniem, przecież budowę muszę rozpocząć w cięgu chyba 2 lat, tzn. muszą być zrobione fundamenty, a z tego co wiem to nie ma jakiegoś ogranieczenia co do czasu trwania inwestycji, jeśli się mylę to poprawcie mnie. Tak jak napisałem wyżej to ja sam sobie będę wszystko robił, z wyłączeniem instalacji i więźby dachu. Byłem murarzem więc wiem co i jak robić. Kierownik budowy jest moim znajomym więc problemów nie będzie. Jeśli chodzi o ten czas budowy (6-7 lat) to chodziło mi o wprowadzenie się do domu za 7 lat lub wcześniej, wszystko zależy od finansów. Będę chciał w jednym roku zrobić fundament, a w drugim resztę łącznie z przykryciem dachu, albo ewentualnie pierwsze mury a strop i dach w trzecim roku.

piotr


To tylko pozorne oszczędności .
Jeżeli sam będziesz budował przez te 6-7 lat (po pracy - tak zrozumiałam) to rodziny nie będziesz widywał. A skoro masz mieszkanie - to sprzedaj i wybuduja za te pieniądze dom.
Napisano
Cytat

To tylko pozorne oszczędności .
Jeżeli sam będziesz budował przez te 6-7 lat (po pracy - tak zrozumiałam) to rodziny nie będziesz widywał. A skoro masz mieszkanie - to sprzedaj i wybuduja za te pieniądze dom.




nie miałem na myśli że będę budował po pracy, gdy będę robił np. fundamenty czy też mury cz też dach to przeciez mam urlop. Dlatego tez chcę zrobić to na 2 lub 3 etapy aby mi urlopu wystarczyło, poza tym co roku drugie tyle mam nadgodzin w firmie które muszę odebrać bo płacić za nie niechcą, więc mogę mieć nawet do 35-40 dni urlopu rocznie. Nie wiem ile teraz dokładnie biorą murarze za robotę ale ja kiedyś ze 3 lata temu brałem za postawienie domu w stanie surowym 20-30 tyś zł, a teraz pewnie jest dwa razy tyle. Po prostu co roku planuję cos robić , jak nie mury to instalacje elektryczne, co, wodne, to znowu za rok tynkowanie itd aż zakończę całoś aby móc się wprowadzić.
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Cytat

czesc PIOTR-KACZOR czy zrobiłes juz ta brame wjazdowa. ja tez na dniach chce takową zrobic. moja ma 4m długosci . icon_smile.gif icon_smile.gif icon_smile.gif



niestety nie zrobiłem, moja sytuacja z działką się skąplikowała, dokupuje ziemie za sobą i dzielę to później na dwie inne działki, tak więc na razie nic nie robię w tej sprawie, po drugie to przemyślałem sobie i stwiedziłem że całość grodzę siatką a brame robię już na gotowo taka jak ma być na stałe.

piotr

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...