Skocz do zawartości

Brodzik z płytek / czy takie cięcia na spadek?


Recommended Posts

Napisano

Cześć.

Będę robił niedługo brodzik z płytek i przyznam, że trochę się tego obawiam, bo będę to robił pierwszy raz ;) (ale kiedyś się trzeba nauczyć, a chyba lepiej na swoim ;) )

 

Plan jest taki, żeby poziom brodzika podnieść o jakieś 10 cm, żeby mieć miejsce na podłączenia.

Mam odpływ w dość niefortunnym miejscu, bo jest oddalony o 7,5 cm od jednej ściany i 67 cm od drugiej, co w rezultacie ustawia ten odpływ prawie w samym rogu brodzika.

W tej chwili jest w podłodze stary 20 letni odpływ 15x15 cm z syfonem, taki otwarty, do niego podciągnięta jest rurka od kabiny prysznicowej wolnostojącej z wysokim brodzikiem.

 

Pewnie będę musiał rozkuć wylewkę (szkoda, bo odpływ jest dobrze zrobiony)
Brodzik musi mieć wymiary 90x80cm, bo z jednej strony blokuje go grzejnik, a z drugiej ma być szafka.

Teraz z wymiarów wychodzi mi, że nie przesuwając odpływu, odpływ musiałby być bardzo blisko drzwi szklanych (90 cm).

 

No i pytania do fachowców:

1. Czy to jest dobre umiejscowienie odpływu, czy jednak przesuwać na środek lewej ściany?

2. Lepiej odpływ punktowy czy liniowy?

3. Czy dla odpływu punktowego w tym miejscu takie cięcie płytek ma sens?

4. Wiem, że odpływy mają swój syfon, ale czy warto jeszcze dodać dodatkowy syfon po drodze (w przypadku rozkuwania wszystkiego)?


Gres, którym będę wykładał brodzik (i 2 z 3 ścian) ma wymiar 60x60 cm.
Strzałki, to kierunek spadku.

Czy ktoś byłby uprzejmy i rzucił na to okiem, czy mój rozrys ma sens?
 

IMG_20200926_110421_HDR.jpg

Napisano (edytowany)

Tak ma kartce papieru to możesz sobie takie spadki narysować... i gdyby te płytki były elastyczne, to można byłoby je "ponaciągać", żeby te wymyślone spadki uzyskać, nie tworząc jednocześnie uskoków przy fugach... niewielkich uskokach, ale zauważalnych, przez to czasem nieakceptowalnych...

Moim zdaniem powinieneś wyprowadzić spadek po przekątnej "od Suwałk do Wrocławia", czyli od prawej góry do lewego dołu na rysunku...

Przy zachowaniu spadku rzędu 2% to na przekątnej brodzika o długości ok 1,27m wyjdzie różnica wysokości ok. 2,5 cm, więc niezauważalna dla osoby kąpiącej się, a kierująca wodę do odpływu w zaznaczonym rogu kabiny. Ułożysz powierzchnię płaską, nieco nachyloną, a w rogu z odpływem zrobisz odpowiednie nacięcia kawałków płytek, które odwodnią sam narożnik kabiny.

 

obraz.thumb.png.7db4b6260fdfebe28b38837aa49bd30c.png

 

Myślę, że przy drzwiach szklanych zrobisz niewielki próg, do którego dołem dopasowane będą te drzwi i który zabezpieczy resztę łazienki przed wypływającą wodą...

Co ma być "na północnej" (z rysunku) ściance brodzika? tam jest grzejnik, czy szafka?

 

 

stach/uroboros/podczytywacz/i... inni

 

 

 

 

 

 

Edytowano przez podczytywacz (zobacz historię edycji)
Napisano
6 minut temu, podczytywacz napisał:

Myślę, że przy drzwiach szklanych zrobisz niewielki próg, do którego dołem dopasowane będą te drzwi i który zabezpieczy resztę łazienki przed wypływającą wodą...

Co ma być "na północnej" (z rysunku) ściance brodzika? tam jest grzejnik, czy szafka?

 

Na "północnej" jest ściana.
Po lewej jest ściana z przyłączami (na tej ścianie też grzejnik przed prysznicem), od góry ściana, po prawej będzie ścianka, a za nią szafka.
Od dołu się wchodzi (drzwi dzielone z częścią stałą).

Napisano
14 minut temu, podczytywacz napisał:

Narysowałeś tak te zakreskowane "ścianki" - dolną i prawą - że pomyślałem, że to są ściany łazienki... :zalamka:

 

Ta ścianka do strony szafki, czyli prawa -  będzie murowana, czy może szklana?

Przepraszam, roboczy rysunek tego, co mam wykonać, a nie tego, co już jest. Mało profesjonalnie...

Co do ścianki, to zdecydowałem się na murowaną.

 

1 minutę temu, joks napisał:

Możesz przesunąć ten odpływna tej ścianie 84cm żeby był na 42cm ?

Mam nadzieję, że mogę. Nie mam pojęcia, co jest pod wylewką.

Liczę na to, że będę miał możliwość przesunięcia.

A jak przesunę, to jak robić spadki?

Napisano
Przed chwilą, podczytywacz napisał:

Piękne... ale to jest wyższa szkoła jazdy...

 

stach/uroboros/podczytywacz/i... inni

 

 

Inaczej tego nie da się zrobić , same płytki to pikuś , ważne jest co jest między płytkami a posadzką...

Napisano
7 minut temu, joks napisał:

w kopertę

coś tak jak tu

obraz.png.5d4626f253ec7d4095a4395ba0148413.png

Czy mógłbym prosić większe zdjęcie?

 

Przed chwilą, podczytywacz napisał:

Piękne... ale to jest wyższa szkoła jazdy...

Prawda. Oglądałem już kilka filmów na YT.

Jest zabawa z docinaniem, zwłaszcza tam, gdzie jest kąt do spadku, ale mam czas i zapasowe płytki ;)

 

Chłonę wiedzę, wszelkie podpowiedzi mile widziane.

Napisano
Przed chwilą, joks napisał:

ważne jest co jest między płytkami a posadzką...

Co masz na myśli? Izolację?

Bo mnie przeraża jedynie połączenie odpływu z resztą instalacji.

Napisano
Przed chwilą, DonAndress napisał:

Bo mnie przeraża jedynie połączenie odpływu z resztą instalacji.

To jest najmniejszy problem , albo spadki pozwolą albo nie , pewnych spraw nie przeskoczysz .

Napisano
Przed chwilą, joks napisał:

To jest najmniejszy problem , albo spadki pozwolą albo nie , pewnych spraw nie przeskoczysz .

Spadki pozwolą, ponieważ będę część mokrą podnosił. W planie mam nawet ok 10 cm.

Napisano

353759890_20171218_163224(1).thumb.jpg.bf73194887508e95e628835ae2282233.jpg

IMG_20190218_131234.jpg

Nie bardzo widać ale coś widać

5 minut temu, podczytywacz napisał:

Potrzebna jest też maszyna do docięcia takich skosów... Takiego docięcia, żeby to "jakoś" wyglądało...

Maszynka 4tyś z  średnio dolnej półki i tarcza jakieś 800zł:bezradny:

Napisano (edytowany)
12 minut temu, podczytywacz napisał:

Potrzebna jest też maszyna do docięcia takich skosów... Takiego docięcia, żeby to "jakoś" wyglądało...

Tak, to też jest pewne wyzwanie.

Oczywiście nie mam takiej maszyny. Póki co myślę, żeby zrobić tak: najpierw ręczna maszyna z kółkiem, żeby zaznaczyć linie cięcia, potem szlifierka kątowa z dobrą tarczą i ta wcześniejsza linia (liczę na to) spowoduje, że nie będzie odprysków na właściwej części, tutaj szlifierką jeszcze zetnę kąt z grubości płytki, jakby fuga zostawała zbyt duża przy układaniu pod kątem, a na końcu polerowanie odpowiednią tarczą.
Ma to sens?

 

 

5 minut temu, joks napisał:

Nie bardzo widać ale coś widać

Te kamyczki pięknie maskują wszystko ;)

Czy tam, gdzie jest odpływ punktowy, płytki kwadratowe są też cięte po przekątnej?

Edytowano przez DonAndress (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
13 minut temu, DonAndress napisał:

Czy tam, gdzie jest odpływ punktowy, płytki kwadratowe są też cięte po przekątnej?

Tak

Kliknij dwa razy kursorem to Ci powiększy.

15 minut temu, DonAndress napisał:

Ma to sens?

Próbuj .

Nie święci garnki lepią :icon_biggrin:

9 minut temu, podczytywacz napisał:

I dużo wody...

Dobra maszynka nie potrzebuje wodospadów . Tak więc mylisz się , poza tym można sobie ustawić ile wody potrzeba , ale nie są to jakieś kosmiczne ilości , wiadro wody wystarczy .

Edytowano przez joks (zobacz historię edycji)
Napisano
16 minut temu, joks napisał:

Próbuj .

Nie święci garnki lepią :icon_biggrin:

Słaby w to jestem i nie załapałem.

Zachęcasz mnie do próbowania, bo to ma sens, czy to się nie uda, ale chociaż będę miał nowe doświadczenie? ;)

Napisano
Przed chwilą, DonAndress napisał:

będę miał nowe doświadczenie?

Przy dużej dozie cierpliwości może się udać , jak zaczniesz rzeźbić w płytkach dowiesz się czemu glazurnicy liczą sobie takie pieniądze jakie liczą . To jest sprzęt - nie tani , a najważniesze doświadczenie .Ale widzę że chcesz zrobić sam i zostać bohaterem we własnym domu...kto wie? jak nie spróbujesz i nie zrobisz to się nie dowiesz , dawaj znać z postępu robót jak by co .

Napisano
27 minut temu, joks napisał:

Ale widzę że chcesz zrobić sam i zostać bohaterem we własnym domu...

No oczywiście :D
Do tej pory robiłem wszystko sam, łącznie z układaniem płytek.

Ale jeszcze nigdy nie układałem brodzika...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...