Skocz do zawartości

Brodzik z płytek / czy takie cięcia na spadek?


Recommended Posts

Napisano

Cześć.

Będę robił niedługo brodzik z płytek i przyznam, że trochę się tego obawiam, bo będę to robił pierwszy raz ;) (ale kiedyś się trzeba nauczyć, a chyba lepiej na swoim ;) )

 

Plan jest taki, żeby poziom brodzika podnieść o jakieś 10 cm, żeby mieć miejsce na podłączenia.

Mam odpływ w dość niefortunnym miejscu, bo jest oddalony o 7,5 cm od jednej ściany i 67 cm od drugiej, co w rezultacie ustawia ten odpływ prawie w samym rogu brodzika.

W tej chwili jest w podłodze stary 20 letni odpływ 15x15 cm z syfonem, taki otwarty, do niego podciągnięta jest rurka od kabiny prysznicowej wolnostojącej z wysokim brodzikiem.

 

Pewnie będę musiał rozkuć wylewkę (szkoda, bo odpływ jest dobrze zrobiony)
Brodzik musi mieć wymiary 90x80cm, bo z jednej strony blokuje go grzejnik, a z drugiej ma być szafka.

Teraz z wymiarów wychodzi mi, że nie przesuwając odpływu, odpływ musiałby być bardzo blisko drzwi szklanych (90 cm).

 

No i pytania do fachowców:

1. Czy to jest dobre umiejscowienie odpływu, czy jednak przesuwać na środek lewej ściany?

2. Lepiej odpływ punktowy czy liniowy?

3. Czy dla odpływu punktowego w tym miejscu takie cięcie płytek ma sens?

4. Wiem, że odpływy mają swój syfon, ale czy warto jeszcze dodać dodatkowy syfon po drodze (w przypadku rozkuwania wszystkiego)?


Gres, którym będę wykładał brodzik (i 2 z 3 ścian) ma wymiar 60x60 cm.
Strzałki, to kierunek spadku.

Czy ktoś byłby uprzejmy i rzucił na to okiem, czy mój rozrys ma sens?
 

IMG_20200926_110421_HDR.jpg

Napisano (edytowany)

Tak ma kartce papieru to możesz sobie takie spadki narysować... i gdyby te płytki były elastyczne, to można byłoby je "ponaciągać", żeby te wymyślone spadki uzyskać, nie tworząc jednocześnie uskoków przy fugach... niewielkich uskokach, ale zauważalnych, przez to czasem nieakceptowalnych...

Moim zdaniem powinieneś wyprowadzić spadek po przekątnej "od Suwałk do Wrocławia", czyli od prawej góry do lewego dołu na rysunku...

Przy zachowaniu spadku rzędu 2% to na przekątnej brodzika o długości ok 1,27m wyjdzie różnica wysokości ok. 2,5 cm, więc niezauważalna dla osoby kąpiącej się, a kierująca wodę do odpływu w zaznaczonym rogu kabiny. Ułożysz powierzchnię płaską, nieco nachyloną, a w rogu z odpływem zrobisz odpowiednie nacięcia kawałków płytek, które odwodnią sam narożnik kabiny.

 

obraz.thumb.png.7db4b6260fdfebe28b38837aa49bd30c.png

 

Myślę, że przy drzwiach szklanych zrobisz niewielki próg, do którego dołem dopasowane będą te drzwi i który zabezpieczy resztę łazienki przed wypływającą wodą...

Co ma być "na północnej" (z rysunku) ściance brodzika? tam jest grzejnik, czy szafka?

 

 

stach/uroboros/podczytywacz/i... inni

 

 

 

 

 

 

Edytowano przez podczytywacz (zobacz historię edycji)
Napisano
6 minut temu, podczytywacz napisał:

Myślę, że przy drzwiach szklanych zrobisz niewielki próg, do którego dołem dopasowane będą te drzwi i który zabezpieczy resztę łazienki przed wypływającą wodą...

Co ma być "na północnej" (z rysunku) ściance brodzika? tam jest grzejnik, czy szafka?

 

Na "północnej" jest ściana.
Po lewej jest ściana z przyłączami (na tej ścianie też grzejnik przed prysznicem), od góry ściana, po prawej będzie ścianka, a za nią szafka.
Od dołu się wchodzi (drzwi dzielone z częścią stałą).

Napisano
14 minut temu, podczytywacz napisał:

Narysowałeś tak te zakreskowane "ścianki" - dolną i prawą - że pomyślałem, że to są ściany łazienki... :zalamka:

 

Ta ścianka do strony szafki, czyli prawa -  będzie murowana, czy może szklana?

Przepraszam, roboczy rysunek tego, co mam wykonać, a nie tego, co już jest. Mało profesjonalnie...

Co do ścianki, to zdecydowałem się na murowaną.

 

1 minutę temu, joks napisał:

Możesz przesunąć ten odpływna tej ścianie 84cm żeby był na 42cm ?

Mam nadzieję, że mogę. Nie mam pojęcia, co jest pod wylewką.

Liczę na to, że będę miał możliwość przesunięcia.

A jak przesunę, to jak robić spadki?

Napisano
Przed chwilą, podczytywacz napisał:

Piękne... ale to jest wyższa szkoła jazdy...

 

stach/uroboros/podczytywacz/i... inni

 

 

Inaczej tego nie da się zrobić , same płytki to pikuś , ważne jest co jest między płytkami a posadzką...

Napisano
7 minut temu, joks napisał:

w kopertę

coś tak jak tu

obraz.png.5d4626f253ec7d4095a4395ba0148413.png

Czy mógłbym prosić większe zdjęcie?

 

Przed chwilą, podczytywacz napisał:

Piękne... ale to jest wyższa szkoła jazdy...

Prawda. Oglądałem już kilka filmów na YT.

Jest zabawa z docinaniem, zwłaszcza tam, gdzie jest kąt do spadku, ale mam czas i zapasowe płytki ;)

 

Chłonę wiedzę, wszelkie podpowiedzi mile widziane.

Napisano
Przed chwilą, joks napisał:

ważne jest co jest między płytkami a posadzką...

Co masz na myśli? Izolację?

Bo mnie przeraża jedynie połączenie odpływu z resztą instalacji.

Napisano
Przed chwilą, DonAndress napisał:

Bo mnie przeraża jedynie połączenie odpływu z resztą instalacji.

To jest najmniejszy problem , albo spadki pozwolą albo nie , pewnych spraw nie przeskoczysz .

Napisano
Przed chwilą, joks napisał:

To jest najmniejszy problem , albo spadki pozwolą albo nie , pewnych spraw nie przeskoczysz .

Spadki pozwolą, ponieważ będę część mokrą podnosił. W planie mam nawet ok 10 cm.

Napisano

353759890_20171218_163224(1).thumb.jpg.bf73194887508e95e628835ae2282233.jpg

IMG_20190218_131234.jpg

Nie bardzo widać ale coś widać

5 minut temu, podczytywacz napisał:

Potrzebna jest też maszyna do docięcia takich skosów... Takiego docięcia, żeby to "jakoś" wyglądało...

Maszynka 4tyś z  średnio dolnej półki i tarcza jakieś 800zł:bezradny:

Napisano (edytowany)
12 minut temu, podczytywacz napisał:

Potrzebna jest też maszyna do docięcia takich skosów... Takiego docięcia, żeby to "jakoś" wyglądało...

Tak, to też jest pewne wyzwanie.

Oczywiście nie mam takiej maszyny. Póki co myślę, żeby zrobić tak: najpierw ręczna maszyna z kółkiem, żeby zaznaczyć linie cięcia, potem szlifierka kątowa z dobrą tarczą i ta wcześniejsza linia (liczę na to) spowoduje, że nie będzie odprysków na właściwej części, tutaj szlifierką jeszcze zetnę kąt z grubości płytki, jakby fuga zostawała zbyt duża przy układaniu pod kątem, a na końcu polerowanie odpowiednią tarczą.
Ma to sens?

 

 

5 minut temu, joks napisał:

Nie bardzo widać ale coś widać

Te kamyczki pięknie maskują wszystko ;)

Czy tam, gdzie jest odpływ punktowy, płytki kwadratowe są też cięte po przekątnej?

Edytowano przez DonAndress (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
13 minut temu, DonAndress napisał:

Czy tam, gdzie jest odpływ punktowy, płytki kwadratowe są też cięte po przekątnej?

Tak

Kliknij dwa razy kursorem to Ci powiększy.

15 minut temu, DonAndress napisał:

Ma to sens?

Próbuj .

Nie święci garnki lepią :icon_biggrin:

9 minut temu, podczytywacz napisał:

I dużo wody...

Dobra maszynka nie potrzebuje wodospadów . Tak więc mylisz się , poza tym można sobie ustawić ile wody potrzeba , ale nie są to jakieś kosmiczne ilości , wiadro wody wystarczy .

Edytowano przez joks (zobacz historię edycji)
Napisano
16 minut temu, joks napisał:

Próbuj .

Nie święci garnki lepią :icon_biggrin:

Słaby w to jestem i nie załapałem.

Zachęcasz mnie do próbowania, bo to ma sens, czy to się nie uda, ale chociaż będę miał nowe doświadczenie? ;)

Napisano
Przed chwilą, DonAndress napisał:

będę miał nowe doświadczenie?

Przy dużej dozie cierpliwości może się udać , jak zaczniesz rzeźbić w płytkach dowiesz się czemu glazurnicy liczą sobie takie pieniądze jakie liczą . To jest sprzęt - nie tani , a najważniesze doświadczenie .Ale widzę że chcesz zrobić sam i zostać bohaterem we własnym domu...kto wie? jak nie spróbujesz i nie zrobisz to się nie dowiesz , dawaj znać z postępu robót jak by co .

Napisano
27 minut temu, joks napisał:

Ale widzę że chcesz zrobić sam i zostać bohaterem we własnym domu...

No oczywiście :D
Do tej pory robiłem wszystko sam, łącznie z układaniem płytek.

Ale jeszcze nigdy nie układałem brodzika...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...