Skocz do zawartości

Jaki otwór pod drzwi wejściowe?


Recommended Posts

Napisano

Czy mógłby ktoś udzielić informacji jaki powinien być otwór pod drzwi 100/210?

 Majster zostawił otwór 110/245cm bo mówi że kiedyś zrobił niższy i komuś nie pasowało ale nie pamiętam z jakiego powodu. Posadzka i ocieplenie liczę 15cm więc zostaje 230cm. A na co te dodatkowe 20cm? Podwalina chyba zawiera się w posadzce? 

Czy w przypadku drzwi można zastosować podwójną ościeżnice (systemową?) na którą można najechać styropianem żeby zmniejszyć mostki? Tak jak się to robi w oknach. 

Czy jeśli otwór jest wyższy to można to przy montażu zamurować? 

Napisano

Uwzględniamy wysokość ościeżnicy - a nie samego skrzydła -  i planowaną wysokość wszystkich warstw podłogi. Na szczelinę montażową nawet z nadmiarem, zostawiamy do 5 cm (powyżej ościeżnicy). Proszę sprawdzić jaka jest wysokość ościeżnicy wybranych drzwi.

Styropian ocieplający ściany może nachodzić na krawędzie ościeżnicy.

Napisano

Ja zapytam o te 245 - skąd dokąd jest to mierzone? Od gotowej podłogi czy jeszcze przed jej wylaniem. Pytam, bo co majster to inna religia w tym temacie. 245 na gotowej podłodze to tak nie za bardzo, bo wejdzie Ci tam albo mikroskopijne naświetle albo trzeba będzie podmurować.

Napisano

Od chudziaka. Plus na to styro, wylewka i jakieś kafelki. Więc 230 na gotowo. Jestem teraz na etapie zmiany tego bo wywaliłem strunobeton i bede szalowal więc zastanawiam się czy nie zostawić te 245 i zrobić wyższe drzwi na te 230.

Napisano

Do szerokości otworu 110 cm można "przypasować" większość rynkowych drzwi o koniecznym świetle przejścia 90 cm, których szer. zewn. ościeżnicy wynosi zwykle 104-108 cm. Tego zatem bym nie zmieniał- chyba że wybrane będą innej szerokości.

Niezrozumiała jest wysokość 230 cm od gotowej podłogi, dla otworu, który projektant ustalił na 210 cm :icon_rolleyes: 

Być może, na tej elewacji są nadproża okien na wysokości 230 cm i majster chciał zabłysnąć jednakową wysokością...

Praktycznie wszędzie zakup podwyższonych drzwi lub naświetla będzie za niemałą dopłatą do tzw. standardu, który oscyluje w granicach własnie 210-212 cm od gotowej podłogi.

Napisano
19 minut temu, dedert napisał:

A czy stosuje się jakieś docieplenia ościeżnic drzwi, jakieś grubsze cieplejsze może? Nadproża okien są jeszcze wyżej, projektowo 

Jest to zagadnienie dosyć szerokie, na które trudno odpowiedzieć jednoznacznie, nie znając producenta, modelu drzwi i tego, co można połączyć z ościeżnicą systemowo bądź kombinując z rozwiązań dostępnych na rynku.

Absolutnie unikać ościeżnic stalowych, które jeszcze wciskają niektórzy sprzedawcy do drzwi zewnętrznych.

Za to wybrane aluminiowe, są jeszcze dodatkowo ocieplone wewnątrz.

Bezspornie zalecam pod progiem jakąś podwalinę, np. systemowe poszerzenie lub np. purenit, klinaryt- bowiem zwykle 2 cm próg alu postawiony bezpośrednio na posadzce to proszenie się o kłopoty.

Po bokach, przy drzwiach otwieranych na zewn. mozna rozważyć także poszerzenie w celu lepszego docieplenia futryn- zwykle jest tam ok. 1 cm do zawiasów i to wszystko.

Można rozważyć- jeżeli szerokość otworu na to pozwala, stąd jest to rzadko praktykowane.

Na górze można "wkliknąć" jakieś kilku cm poszerzenie- nawet w celu ułatwienia, ewentualnego zdjęcia skrzydła. Zwykle nałożenie ocieplenia w granicach 3 cm, nie pozwala na późniejsze zdjęcie skrzydła z zawiasów. Kilka cm ale nie 20 cm.

  • 7 miesiące temu...
Napisano

Pytanie, które tu padło to ważna kwestia, która związana jest z prawidłowym montażem drzwi. A warto przypomnieć, że prawidłowy montaż to 99% sukcesu, który odpowiada za poziom bezpieczeństwa oraz komfortu cieplnego domowników.
Polecamy zapoznać się z ważnymi informacjami, z którymi warto zapoznać się przed montażem: https://gerda.pl/blogerda/drzwi-zewnetrzne-i-wszystko-co-powinienes-wiedziec-o-ich-prawidlowym-montazu/

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • jeszcze jedno pytanko.   Czy przy waskim i dlugim grzejniku ma jakies znaczenie czy jest podlaczony od dolu czy gora - dól ??  
    • Matko moja, instalacja bez zaworów??? To kto ją, kuwwa wykonywał? Hydraulik czy zamiatacz ulic?
    • Zmiękczacz HELIX 20 Uruchom pełną regenerację z solą wysokiej jakości. Dezynfekuj żywicę środkiem jak Res-Up lub chlor (zgodnie z instrukcją producenta – sprawdź manual). Jeśli to nie pomoże, wezwij serwisanta od zmiękczaczy.   Filtry: Wymień wszystkie (siatkowy, mechaniczne, węglowy) – nawet jeśli niedawno, bo mogą być skolonizowane. Rozważ dodanie filtra UV po zmiękczaczu na bakterie.   Rury i podgrzewacz  przepłucz całą instalację, otwórz wszystkie krany na 10-15 min.
    • Rzeczywiście, ogólna zasada działania jest mniej więcej taka, jak Pan opisał. Najpierw powietrze dostaje się do wnętrz (pokoi) przez nawiewniki w oknach i inne nieszczelności. Następnie powietrze przepływa przez pokoje do kuchni i łazienki, czyli pomieszczeń, w których znajduje się wyciąg. Tam pionowymi kanałami wentylacyjnymi ulatuje na zewnątrz.  Żeby wentylacja, czyli po prostu wymiana powietrza, działała muszą równocześnie funkcjonować trzy czynniki: - sprawny nawiew;  - skutecznie działający wyciąg;  -swobodny przepływ powietrza pomiędzy nawiewem i wyciągiem.    W tym konkretnym przypadku do sprawdzenia jest kilka rzeczy. 1. W drzwiach do łazienki nie ma otworów, ale czy te drzwi są podcięte nad podłogą? Na ile często te drzwi pozostają niedomknięte? Bo gdy są niedomknięte to powietrze przepływa w miarę swobodnie.  2. Proszę sprawdzić, używając zapalonej świecy lub zapałki, czy w łazience jest ciąg w kierunku kratki wentylacyjnej, ale przy wyłączonym wentylatorze. Jeżeli go nie ma to znak, że wentylacja w łazience jest niesprawna.  3. Okna można wymieniać na nowe z nawiewnikami. Tu kluczowe jest aby nawiewniki po prostu były.   
    • Niestety nie ma możliwości odcięcia tej zaślepionej części instalacji ponieważ wymagałoby to niszczenia świeżo wykończonego domu. Instalacja jest z cyrkulacją c.w.u. Układ jest z rurami i od nich na trójnikach odgałęzieniami na poszczególne krany.    Tak jak pisałem. Ta woda zaraz za wodomierzem nie ma tego nieprzyjemnego zapachu.   Czy przyczyną może być problem ze zmiękczaczem? Faktycznie jakby się zawiesił i przez jakieś 2 miesiące praktycznie nie zużył wsypanej soli. Zaglądałem kilkukrotnie do niego ale dopiero po takim czasie zastanowił mnie fakt, że tej soli prawie nie ubywa.   Czy istnieje jakiś sposób na samodzielne "przepłukanie" instalacji jakąś chemią, która ją wyczyści i zdezynfekuje? Może to będzie jakieś rozwiązanie problemu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...