Skocz do zawartości

Sposób łączenia trzpieni ze stropem


dedert

Recommended Posts

Napisano

no to:

low cost

obraz.png.c39b47fd2a1bf9f1f26459fd36f5ebd6.png

 

bo wypaśna to już:

obraz.thumb.png.c89ae1fe3329211a410f1f1d77711ee5.png

 

lub wypas premium:

obraz.thumb.png.d247fa750846f475a46638d03691294c.png

 

i najpierw porządny projekt, potem podobny wykonawca, a nie baranina i projektowanie niemal powykonawcze

Napisano (edytowany)

to na pewno. Aczkolwiek z podmurowaniem na nadprożach spotkałem się również u moich znajomych. Z tą różnicą że u mnie się rusza ;)

Kolejna sprawa. Od frontu domu mam taką sytuację że dwa okna po bokach, w środku drzwi. Filarki z gazobetonu 40 cm i 55 cm. Nad drzwiami był strunobeton ale wywaliłem go bo przez te podmurówki kiepskie które można było ręką ruszyć i chciałbym to zrobić solidniej i wylać całość razem ze stropem. Kwestia w tym że nad drzwiami wypadało by wyższe nadproże niż nad oknami. Zapytałem konstruktora jak to zrobić. Myślałem do tej pory że dodaje się po prostu dłuższych strzemion tam gdzie wyższe belki i dołem w każdej z 3 belek 4x12 mm prętów, czyli jak poniżej. Wieniec wchodzi na metr w nadproża. Więc były by dwie belki 38cm wysokie a w środku 60 cm belka.

 

01a305c91e264b8agen.jpg

 

On natomiast podpowiedział że lepiej zrobić jedną dłuższą 550 cm belkę 38 cm czyli 4x12mm pomarańczowe pręty przechodzą przez całość a nad drzwiami gdzie miała by być belka 6o cm może być sam beton grubości 20 cm, a moge dozbroić, bez znaczenia. A belka 38 cm przez całość żeby odciążała filarki w środku.

 

 

cc2ae16238ef1835gen.jpg

 

 

Oczywiście zgadzam się z tym, wygląda to solidniej i tak zrobię. Ale mnie tylko nurtuje pytanie czy faktycznie dozbrajać te 20 cm betonu, czy zostawić pustkę i jakoś xpsem to załatać? Czy natomiast jeśli dozbroję dół belki 60 cm prętami w ilości 4x12 to będę miał w tym miejscu w jednym przekroju 8x12 prętów czyli 4 dole, 4 po środku i dwa górą których nie liczę. Z czystej ciekawości chciałbym się dowiedzieć czy takie zbrojenie gdzie belka ma w środku 4x12 nie osłabia takiej belki, czy nie tworzy belki w belce?

 

7ab51be53ef337b4gen.jpg

 

66e89e7ad6c2e9a7gen.jpg

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Napisano
Dnia 25.09.2020 o 09:37, aru napisał:

najpierw porządny projekt, potem podobny wykonawca, a nie baranina i projektowanie niemal powykonawcze

To przezbrajanie  podrożyło koszty i spokojnie pokryłoby zrobienie porządnego projektu.

Napisano

W kwestii projektu dużo by tutaj pisać. Ja chciałem gotowy projekt z archona tylko poddać go adaptacji i dodaniu piwnicy ale zostałem przekonany przez kierownika, pomimo moich próśb, że lepiej będzie narysować od nowa, będzie szybciej taniej i w ogóle ah ah. Więc tu nie chodzi wcale o kwestie pieniędzy na projekt. Bo ja mogłem wydać na niego dwa razy więcej niż dałem. A teraz do rzeczy

Napisano
Dnia 24.09.2020 o 13:58, dedert napisał:

 

 

b0f60ee2cfaad7e6gen.jpg

 

8f8051d628cf1dd8gen.jpg

 

 

1b98b272e5bd3d82gen.jpg

 

e51555c7e0ed762bgen.jpg

 

c3269b61fd5feb7egen.jpg

 

 

Czy jest możliwość uzupełnić te szpary jakimś środkiem? Strzykawka z zaprawą cienkowarstwową, jakiś pianoklej? Chodzi mi o to żeby bloczki nie popękały gdzy przyjdzie docisk stropu. 

Napisano
1 godzinę temu, dedert napisał:

Czy jest możliwość uzupełnić te szpary jakimś środkiem? Strzykawka z zaprawą cienkowarstwową, jakiś pianoklej? Chodzi mi o to żeby bloczki nie popękały gdzy przyjdzie docisk stropu. 

Niema takiej potrzeby.

Napisano (edytowany)
5 godzin temu, dedert napisał:

To w takim razie po co dawać zaprawę skoro może sobie leżeć bez

Może leżeć, przyklei się do stropu to wystarczy, bloczek jest miękkim materiałem sam się "dopasuje". 

Zaprawa generalnie nie skleja bloczków, jedynie kleje cienkowarstwowe.   

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano

Być może ale ciężko mi to na spokojnie zaakceptować. Równie dobrze mogli by na packi układać zaprawę zamiast grzebieniem. A przecież układanie grzebieniem ma równomiernie rozkładać nacisk na całą powierzchnię bloczka a nie punktowo. Jak ściągnąłem kilka bloczków to było widać że u niektórych do zaprawy dolegało tylko z 20 % reszta wisiała w powietrzu. Na to przyjdzie 40 ton stropu, kolankowa, wieneic i dach ceramiczny 

Napisano

nie chce mi się tego czytać w całości, ale żadne zbrojenie betonowej buły nie jest konieczne;

a co do zaprawy to tylko rozkłada równo naprężenia, nic specjalnie nie skleja, czy tam łączy, takiej potrzeby nie ma

Napisano

Betonowej buły? Chodzi ci o dozbrojenie belki 38cm pod spodem? 

Właśnie o tym rozkładaniu naprężen też mówię że skoro, sprawa jest nierówno ułożona i bloczek wisi, są prześwity na całym bloczku to jak to ma przenosić obciążenie w takich miejscach 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni. Chcesz wersję tego artykułu w formacie PDF lub z grafikami krok po kroku? Daj znać, przygotuję!
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
    • Może też wywaliło bezpiecznik w skrzynce przyłączeniowej? Jakie tam masz zabezpieczenia? Dostęp tam ma chyba tylko firma dostarczająca energię 
    • Ot, dowcipniś      A tak naprawdę?  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...