Skocz do zawartości

Brak spoin pionowych w warstwie pod wiencem


dedert

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Dziś przypadkiem zobaczyłem prześwity słońca w spoinach pionowych gazobetonu na piorowpusty w warstwie pod wiencem. Strop jeszcze nie zalany. Jest kilka miejsc gdzie bloczki mają prześwity, są to miejsca zarówno w miejscach docinki jak i piorowpusty gdzie bloczki są źle spasowane. I zapewne wynika to też z tego że majster w ten sam dzień układał bloczki na zaprawie i za parę godzin przykręcał szalunki więc bloczki się przemieszały. Na dodatek jeden bloczek się rusza w narożniku wieńca, na nim będzie opierać się nadproże. Czy przejmować się tym, czy beton z gruszki podczas zalewania wniknie w te szczeliny i stworzy połączenie? 

 

 

20200824_160524.jpg

20200824_160514.jpg

20200824_160350.jpg

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Napisano

Nie martw się o trwałość konstrukcji. Beton dociśnie ten bloczek, coś się wleje w szczelinę. Ale warto czymś tę szczelinę zaszpachlować, zatkać, czymkolwiek, pianką, cementem, klejem, papierem, bo w czasie zalewania betonem woda cementowa będzie tamtędy ciekła i po prostu powstanie nieprzyjemny wyciek, który gdy stwardnieje będzie trzeba usunąć.

No i mam nadzieję, że ten bloczek nie rusza się tak, że można go wysunąć. :) Jeśli tak, to go trzeba usztywnić choćby deską rozpartą w świetle drzwi.

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Bloczek się rusza tak że można go wyjąć. Takich bloczków było sporo. Na jednej ścianie nośnej składającej się z 7 bloczków było aż 5 ruchomych. Wyrzuciłem wszystkie i będę zalewał wyższy wieniec. Natomiast tam gdzie nie mogłem wyciągnąć bloczków bo miałby dużo roboty z rozbrajaniem i rozszalowywaniem to podbiłem bloczki na klinach i wcisnąłem zaprawy.

 

579194fe3c43f2fdgen.jpg

 

4d1c15616465d3cdgen.jpg

 

848fa046f142ae90gen.jpg

 

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Napisałem już swoją opinię... Przeczytaj ze zrozumieniem wątek...   Zaczynasz fantazjować...  Zupełnie jak przed laty w wątku z "rozkraczonym dworkiem "...
    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...