Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Recommended Posts

Witam

Mam piwnicę w starej kamienicy. w piwnicy częściowo jest klepisko a częściowo są stare cegły na podłodze, a częściowo jakaś wylewka betonowa. Piwnica wilgotna ale nie gromadzi się woda. Przez okienko uliczne przy silnych ulewach wpada trochę wody która wsiąka przez cegły do gruntu. Nie ma możliwości zaślepienia czy przykrycia okienka bo to jedyna wentylacja, daszku też nie można zrobić nad okienkiem bo jest witryna sklepowa. Jedynym rozwiązaniem to zrobienie rynny w okienku piwniczym w samej piwnicy i spust do wiadra/zbiornika chyba że ktoś ma inny pomysł. 

Ostatnio lekko zaczęła pojawiać się biała pleśń (na rękawicach które leżały i na wiszących lampach; zdjęcie lamp w załączniku) dlatego zastanawiam się aby zmniejszyć wilgotność w pomieszczeniu poprzez posadzkę.

Chcę zrobił podłogę/posadzkę tylko nie jestem pewien jak. Jeżeli wyleję posadzkę betonową z podwójną folią pod spotem to woda będzie stać, myślałem żeby zrobić betonowe płytki chodnikowe posadowione na piasku lub piasku z cementu. 

Informacyjnie wysokość ok 250cm; całość poniżej gruntu ściany kamień i cegła, posadzka mieszana, strop cegła, wentylacja przez 3 otwory fi80 w drzwiach oraz okienko piwniczne wymiary 25x45cm(wymiar okienka w chodniku).

 

Jak radzicie?

WhatsApp Image 2020-08-06 at 09.39.09 (1).jpeg

WhatsApp Image 2020-08-06 at 09.39.09.jpeg

WhatsApp Image 2020-08-06 at 09.39.09 (3).jpeg

WhatsApp Image 2020-08-06 at 09.39.09 (2).jpeg

WhatsApp Image 2020-08-06 at 09.42.24.jpeg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

 

możemy zarekomendować rozwiązanie:

1. usunąć to, co jest obecnie,

2. zrobić podbudowę z chudego betonu (np. B10),

3. wykonać hydroizolację - tu polecamy hydroizolację mineralną - webertec Superflex D3 (https://www.pl.weber/hydroizolacje/hydroizolacje-mineralne/webertec-superflex-d3) - malowanie dwukrotne. Przy aplikacji hydroizolacji, na styku ścian i chudziaka należałoby wkleić taśmy uszczelniające weber.tec uni 120/70,

4. na tak zabezpieczoną podbudowę wylać jastrych np. weber.floor 1000 (https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/jastrychy-cementowe/weberfloor-1000)

 

Pozdrawiamy i zapraszamy do kontaktu

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Izolacja podłogi nie rozwiąże problemu wilgoci, jesli będzie przenikać ona przez fundamenty,  ściany, na których nie ma hydroizolacji. Dom stary, jeszcze ze  sklepienia łukowym  zatem prawdopodonnie wymaga kompleksowego osuszenia i utworzenia izolacji przeciwwilgociowej.

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za zainteresowanie

Nie jestem specjalistą w tej branży ale z tego co się orientuję, to nadmierne wysuszenie piwnic w szczególności  w starych kamienicach skutkuje rozpadem się cegieł w sklepieniach. Dlatego zacząłem się zastanawiać nad "odtworzeniem" posadzki ceglanej, a jako że cegły klinkierowe to drogi interes myślałem nad betonowymi płytkami chodnikowymi. Jak dla mnie wilgoć się zmniejszy ale nie na tyle by zagrozić mikroklimatowi.  

Na chwilę obecną nie ma finansowej możliwości aby zrobić gruntowną izolację pionową i poziomą całych piwnic. Chcę tylko doprowadzić tę jedną do stanu użyteczności.

Jeżeli się mylę proszę mnie poprawić :D

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Po tym odkrytym zbrojeniu widać, ze ta mieszanka nie doszła wszędzie. Skoro było dużo zbrojenia, czemu kierownik zamówił gęsty beton i piszesz, że szybko związał. Miał jakies dodatki, które skracają czas wiazania?? Czemu aż B30 - tu w sumie nie polemizuję bo to wynika z założeń projektowych, ale po efektach widać, że coś poszło nie tak. Nie wiadomo co zobaczysz po rozebraniu deskowania i usunięciu stempli? Powiem uczciwie - zdjęcie nr 3 mnie przeraża - taki kawał odsłoniętego zbrojenia. Nie wiadomo jak jest z tymi nadciągami? Co kierownik na to?
    • Witam. Myślałem że będę się cieszył po zalaniu stropu ale wyszła bolesna prawda. Mam sporo nadciągów i belek narożnych z którymi majster chyba sobie nie poradził. Beton zamówiony B30 (drobnoziarnisty) za poradą kierownika, ale przyszedł tak gęsty i szybko wiążący że nie wypełnił góry nadciągów dobrze. Oczywiście majster mógł sobie go rozcieńczyć przed całą operacja ale wolał to zrobić później gdy zalewał górę nadciągów żeby ich nie wibrować bo wypływało dołem. Poprzedni strop na garażu też był z B30 w dodatku gruboziarnisty, robiła to inna ekipa i jakos poradziła sobie z dwoma nadciągami. Tutaj coś poszło nie tak. Tam gdzie góra narzucana była z rzadszego jest w miarę ok, ale gdzie poszło gęste jest baranina, dziury i po rozszalowaniu wykruszyło się. Polecenie kierownika "skuć co luźne, zagruntować i wypełnić CX20". Mam cos innego co prawda, Sika Repair 10F i 13F ale chyba musiało by na to iść kilka worków bo to nie są raki ale wielkie ubytki. Wyglada to tak:           Najgorzej jest chyba w metrowym wsporniku gdzie widać wyraźną granicę wibrowanego i narzuconego ręcznie:       Jest tu wielka jama, przez którą leci woda do środka. Widać też wyraźną nieszczelność tej "czapy". Nalałem na balkonik wody i wyciekła sobie dziurkami aż do wnętrza domu:             Ponadto zobaczyłem w nadciągu niewielką dziurkę, ładnie zamaskowaną przez cienką gładką warstwę betonu wyrównanego szalunkami. Po rozkuciu okazało się że tam też woda:       Moim zdaniem przez brak wibracji beton nie otulił spodu prętów i powstały kanały przez co leci woda. Aż strach pomysleć gdzie tam jeszcze mogą być jamy. Nie wiem czy przejmować się tym, czy z tym żyć? Jak sądzicie: 1.  Czy teraz skuwać to co zostało narzucone, czy zalać czymś rzadszym żeby wypełnić kanały.  2. Jaka gruba musiała by być warstwa gdybym chciał skuć górę nadciągów i zalać ją ponownie? 3. Jak sprawdzić pozostałe nadciągi? Ja opukuje młotkiem i sprawdzam czy gdzieś się nie rusza, czy dzwoni metal. Nie wiem czy tak jest ok. Myślę że jakbym skuł to co zostało ręcznie narzucone to ładnie by się oddzieliło od zawibrowanego. Wiem że nadciągi można zalewać na dwa razy po dniu czy dwóch. Ja chciałem zalać to w jednym etapie żeby było mocniejsze ale teraz chyba lepiej było by to zrobić na dwa razy? Przecież takie rowy i baranina chyba tylko osłabiają? Kierownik uważa że dół wspornika balkonu jest dobrze zawibrowany a on działa na ściskanie wiec jest ok, a rozciągana góra musi mieć tylko otuline. Tylko czy aby na pewno ją ma. Wspornik wspornikiem ale przecież w nadciągach stropu jest odwrotnie, to góra jest ściskana?
    • Tylko gdzie w tym interes jest, przed zmianą prąd był o połowę tańszy przez 20 lat, potem jeżeli instalacja nie generowała kosztów remontu to prąd był prawie za darmo, teraz można zainwestować pieniądze w coś innego, starczy na prąd i jeszcze zostanie.      
    • Gość bubu
      przecież wnet palić nie będzie można
    • Gość Gość
      Potrzebuje pomocy. Chcę zakopać basen w pobliżu mikroinstalacji fotowoltaicznej na gruncie. Odległość od uziomu pionowego i metalowych filarów wynosi ok 3,5m. Czy odległość tak jest wystarczająca. Martwi mnie jeżeli napięcie z DC pójdzie na ramę i do gruntu. Stronę AC mam zabezpieczoną różnicówką i ogranicznik przepięć. Strona DC ma ogranicznik przepięć specjalny do paneli ds60vgpv-1000 typ 1+2   Stronę DC mam zabezpieczoną ds60vgpv-1000 typ 1+2
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...