Skocz do zawartości

Kupno i zagospodarowanie działki budowlanej


kanciapa789

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam, 

Szukałem nieco w internecie, jak i na forach tematycznych, ale szukam kogoś, kto niedawno przechodził przez proces zakupu działki budowlanej. 

Obecnie, mam okazję kupić działkę budowlaną, właściciel pokazał nam mapkę zagospodarowania swojej ziemi na poszczególne działki. Już kilka domów jest tam pobudowanych i też zastanawiam się nad kupnem. Nie mam zamiaru na razie stawiac domu. Chciałbym, aby to była inwestycja na przyszłość, zamrożenie pieniędzy. Stąd moje pytania do zaawansowanych: 

1. Skoro facet posiada mapkę, potrzebne papiery, to wystarczy, że spisze z nim umowę u notariusza i będzie po sprawie, czy to dłuższy proces? 

2. Po zakupie, muszę znaleźć kolejny raz geodete, który wyznaczy mi granice działki, czy właściciel, skoro ma mapkę już to zrobił i mogę śmiało stawiac ogrodzenie? 

3. Zamierzam jedynie posiać trawę, postawić mały garaż na kosiarki i altankę pod jakieś spotkania/grilla, ale chciałbym podłączyć od prąd i wodę. Lepiej jest wszystkie media podłączyć od razu, tj woda prąd i szambo, czy nie koliduje to ze sobą? Sąsiad obok działki już media wszystkie ma. Właściciel gruntów powiedział, że dla mnie to łatwiej, bo już ktoś te media wcześniej podłączył, ale nie wiem dokładnie jakie to ma znaczenie dla mnie. 

Proszę Was o pomoc i wsparcie. Pozdrawiam 

 

Edytowano przez kanciapa789 (zobacz historię edycji)
Napisano

HEJ HO 

U mnie wyglądało to tak:

- zakup działki, notariusz itp.

- wyznaczenie granic działki. nie mieliśmy prawnych granic i musieliśmy wyznaczać (3 miesiące wszystko trwało)

- postawienie złącza energetycznego (przyłącze potrzebne do pozwolenia na budowę - a dokładniej chociaż warunki)

- kupno projektu

- adaptacja

- złożenie wniosku o pozwolenie na budowę

- otrzymanie ze starostwa pisma o pozwoleniu na odrolnienie gruntów pod zabudowę domu i część podjazdu itp.

- otrzymanie zgody na odrolnienie gruntów z ministerstwa rolnictwa (warszawka musi klepnąć zgodę)

- i obecnie czekam na odbiór dokumentów i projektu 

- woda i kanalizacja może być później, najlepiej jak już jest budynek, wtedy od razu można za jednym zamachem zrobić wpinkę do sieci i doprowadzić wodę do budynku 

 

usłyszałem od inspektora znajomego który będzie mi zatwierdzał projekt,że bez uprawomocnienia pisma że mam odrolnioną działkę to lepiej nic nie robić - nawet jakieś prace ziemne, bo może znaleźć się biurokrata urzędnik z kiepskim humorem i może nie wydać zgody na budowę bo stwierdzi, że to dalej działka rolna .

co do altanki itp. sprawdź linię zabudowy na tej działce i radzę dowiedzieć się czy na takie drobne budynki też nie trzeba mieć jakiejś zgody na taki rodzaj zabudowy

 

 

Napisano
Dnia 6.08.2020 o 10:30, Łukasz 87 napisał:

- woda i kanalizacja może być później, najlepiej jak już jest budynek, wtedy od razu można za jednym zamachem zrobić wpinkę do sieci i doprowadzić wodę do budynku 

Brak wody przy budowie nie przeszkadza? Ewentualnie jaka alternatywa?

Zastanawiam się właśnie czy robić przyłącza od razu po zakupie działki czy dopiero jak już surowy stan powstanie

Napisano
1 godzinę temu, Nerka96 napisał:

Brak wody przy budowie nie przeszkadza? Ewentualnie jaka alternatywa?

Baniak na wodę 1000 litrów np...

Napisano

dokładnie baniak

- samo sprzątanie działki obyło się bez wody .... no nie licząc wody ognistej :)

- wykop też bez wody

teraz czeka mnie i to też bez wody można zrobić:

- szalunek ław fundamentowych

- chudy beton

- zbrojenie 

- lanie ławy z gruchy

 

dopiero potem przy murowanie, chyba że ściany fund. to monolit, to dopiero chyba przy stawianiu ścian potrzebna woda. bo tak to do izolacji, zasypywania itp to chyba nie potrzebne.

mogę się mylić ale tak mi się wydaje :)

Napisano
56 minut temu, usiek napisał:

Tylko taki baniak najlepiej codziennie uzupełniać do pełna.... u mnie w 7 chłopa zużywali 300-600 litrów do murowania.

 

image;s=644x461

 

Jeśli będą murowali na spoinę cienkowarstwową (bardzo polecam) to taki baniak starczy na cały dom (mowa o ścianach)
Budowałem dom z poddaszem użytkowym 9.5 x 8.5 m. Na parter wyszło max 20 worków zaprawy po 25 kg a na poddasze kilkanaście.
Oczywiście zdaję sobie sprawę że woda jest potrzebna również do innych zastosowań.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...